Skocz do zawartości

Strzelanka na wielu graczy


Kondziux

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobic gre a na koniec dowalic multi to juz problem.

 

Bardzo wiele rozwiazan w grze musi byc juz zrobionych z mysla o multiplayer, inaczej dodanie multi to jak zrobienie zupelnie nowej gry, zajmie w cholere czasu i bolu.

Oczywiscie nie zabraniam Ci sprobowac.

W dokumentacji GM'a masz Reference > Networking oraz Reference > Buffers. To w zasadzie wiekszosc pracy nad multi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiłem na tym i moge ci powiedzieć że są problemy z połączeniami nie blokującymi grę. Są 2 typy połączenia: takie które freezuja grę na czas połączenia z serwerem i takie które nie blokują. To drugie ma jakiegoś buga którego dało mi się obejść ale kosztowało mnie to masę czasu na douczenie się. Wiem że to bug bo sprawdzałem czy wszystko mi działa na starszej wersji GMa i bez zmiany kodu na starszych mi działało wszystko cacy a na tym nowym buildzie już nie.

 

Także rób to na ustawieniach:

GML
network_set_config(network_config_use_non_blocking_socket, false);
będziesz mieć mniej problemow no ale nie będziesz mógł sobie pozwolić wtedy na zrobienie jakiejś fajnej animacji czekania na połączenie/loadingu coś za coś :P

 

 

Postaram się niedługo zrobić temat i umieścić moje wypociny, jak dopracuje. Zrobiłem łączenie się z serverem przez clienta + czat który się koloruje według ustawień graczy. Testowałem tylko z 3 osobami na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...