Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   27 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
Uzjel

GameMaker: Studio 2

Rekomendowane odpowiedzi

Uzjel    11

Od kilku dni YoYo Games na swoich kanałach społecznościowych podrzuca grafiki związane najprawdopodobniej z ich nowym projektem, tagując go #Time2MeetYourMaker.

 

 

14715039_997420877047267_7717341.jpg

 

14753927_997440170378671_6967010.jpg

 

14589894_997437593712262_4221478.jpg

 

14608855_997439057045449_7842453.jpg

 

Cv3CeymW8AAa7Vi.jpg

 

14711629_997436993712322_8769433.jpg

 

Analizując screeny możemy zobaczyć, że najprawdopodobniej GML zostanie w takiej samej formie w jakiej był, być może z ewentualnymi zmianami w przyszłości.

Samo zarządzanie zasobami i być może kodem będzie się opierało na przepływach.

 

Nie znamy żadnych konkretów ani dat.

Więcej informacji nie możemy podać .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gnysek    34

Jak widzisz po screenach, to poza innym interfejsem reszta zdaje się niewiele różnić - po prostu inaczej jest wyświetlany projekt. Jestem ciekaw, czy będą jakieś głębsze zmiany (przy premierze, lub w planach). Ja bym liczył na jakieś struktury albo obiekty, byłoby fajnie, ale na razie się nie zapowiada :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fervi     0

Ogólnie trzeba będzie prawdopodobnie od nowa kupować GMa, ale takie pogłoski od lat chodzą

 

Fervi

Edytowane przez Uzjel
Treść usunięta na prośbę Playtech

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gnysek    34

GM:S będzie wspierany jeszcze kilka lat. A ten raczej będzie na abonament miesięczny, pewnie 20$ miesięcznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Danieo    0

Najlepszy byłby model biznesowy jaki obrało min. Unity.

Darmowa wersja bez ograniczeń z watermarkiem z możliwością zarabiania na grach do (bodajże) 50 000$ a jak ktoś robi gry komercyjnie i zarabia więcej niż ten limit to płaci 75$/msc. Te 20$ to jednak całkiem sporo dla kogoś kto robi gry hobbystycznie albo dopiero startuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dester    0
GM:S będzie wspierany jeszcze kilka lat. A ten raczej będzie na abonament miesięczny, pewnie 20$ miesięcznie.

:crying: 80zł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fervi     0
:crying: 80zł

 

Granie w chmurze gdzie dają 3 rdzeniowego Xeona, grafikę Nvidii K280Q, 8GB ramu i 500GB Dysk i Windowsa 2012 Server - 40zł / msc

Game Maker ... - 80zł / msc

 

Zostać zrobionym w balona? Bezcenne

 

Fervi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11

Oczywiście byłoby warto, gdyby proponowali coś innego poza nowym GUI

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ignatus    13

Jeżeli by było tak że wersja lite np pozbawiona całkowicie eksportu,ale z pełnią możliwości byłaby za darmo a dostęp do wszystkich eksportów 20$ miesiecznie to jestem jak najbardziej na tak.Ale opcja albo abonament albo nic zupełnie odpada.Weźmy mój przykład- przez rok bawiłem się i uczyłem GM zanim zabrałem za pierwszą grę, jakbym miał za ten czas płacić po 80zł miesięcznie,za hobby z którego przez pierwsze kilka miesiecy poza frustracją(czarna magia) nic nie wynikało-to dziękuje bardzo.Model abonamentowy mógłby się sprawdzić przy przejściu użytkowników GM do GM2 ale nowych na pewno odstraszy.A żeby starzy przeszli masowo na nowy to musi być bardzo poważna zmiana w możliwościach(np 3D na poziomie Unity;p)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    13

Nie sądzę by to było na zasadzie płać 20$ albo nic nie dostaniesz. Bo by nie było przypływu nowych użytkowników. Musi być wersja darmowa teraz pytanie czy nie będzie za mocno ograniczona.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Danieo    0

Tak tylko dodam. Jakiś czas temu jeden z blogów o Gm robił ankietę na temat modelu biznesowego GMa. System subskrypcji został bardzo ale to bardzo chłodno przyjęty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaxGaming    0

Propos modeli sprzedaży, to uważam, że najlepszy dla użytkowników byłoby, aby używanie GMS2 i testowanie aplikacji było darmowe, a ostateczna kompilacja wymagała opłaty. I np. na każdy projekt opłata za kompilację. Trzeba byłoby zadbać oczywiście by ktoś na jeden projekt nie kompilował kilku, albo brać od każdej kompilacji, a nie od projektu(wtedy też za aktualizacje, bo to też wymaga kompilacji). Tylko patrząc na to, że niewielka część czasu spędzonego w GMie przekłada się na ostateczne wydanie gry, a możliwe, że większość użytkowników mimo długiego używania GMa nigdy żadnej nie wydała to byłoby to słabo opłacalne dla YYG. No, ale tak na prawdę prócz jednorazowej opłaty tak jak teraz to ciężko coś sensownego wymyślić, bo subskrypcje to porażka... Mogliby też np wydawać po prostu co roku nowego GMa i dzięki temu co roku od nowa zarabiać hajs. Czyli np wychodzi w czerwcu i do czerwca następnego roku aktualizację, a kolejne aktualizację już jako kolejnego GMa. Byłoby to chyba i dla nich i dla użytkowników najbardziej sensowne... Ale póki co możemy gdybać, a wszystko wskazuje niestety na abonament... Myślę że też fajną opcją byłby abonament dla wszystkich, ale bardzo niski. Np. 4-5$ miesięcznie, wtedy nawet ci "niedzielni" game devowie mogliby sobie na to pozwolić, a nawet osoby które dopiero uczą się tworzenia gier ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11

Niestety, albo na szczęście wszystko dąży do modelu subskrypcji.

Aktualnie opłacam 12 czy 13 :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Danieo    0

Plusem na pewno jest to, że firma zajmująca się danym programem ma stały dopływ gotówki na rozwój tego programu. Drugim plusem jest również to, że otrzymujesz cały czas duże aktualizacje danego programu za free (nie musisz kupować na nowo). Minusem jest natomiast to, że nie masz tego programu na własność jest on tak jakby wypożyczony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gnysek    34

Ja płacę za PHP Storma, to tylko edytor kodu, to samo mogę za darmo zrobić w notatniku, chociaż bez wspomagaczy i kolorowania kodu. GM oferuje jednak nieco więcej, więc abonament w podobnej cenie moim zdaniem nie byłby drogi. Aczkolwiek za PHP Storma płacę chyba 9.99$ miesięcznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    13

Ale on ma nadal opinię tylko zabawki dla dzieci wśród developerów, kto by na to wydawał pieniądze :P Taką reputację będzie ciężko zmienić chociaż już jest trochę lepiej niż kilka lat temu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ignatus    13

"Drugim plusem jest również to, że otrzymujesz cały czas duże aktualizacje danego programu za free (nie musisz kupować na nowo)"

 

Ładne mi "za free" skoro co miesiąc płacisz

 

 

W przypadku programów skierowanych do wąskiego grona expertów to system abonamentu jest w 100% dobry- GM to przede wszystkim dotarcie do casuali i namówienie ludzi którzy w ogóle z tematem nie mają nic wspólnego do łatwego i przystępnego wejścia w gamedev- taki człowiek w życiu nie będzie wchodził w abonamenty startując z poziomu "a co to jest?".Tak więc celem są starzy wyjadacze GM, tutaj kwestia- dlaczego mieliby zrezygnować z czegoś za co już raz zapłacili (niektórzy duże pieniądze) w zamian za coś w 90% zbliżonego i bynajmniej nie za darmo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am vader    25

GM już nie jest tylko dla "casuali" ale również, a w zasadzie przede wszystkim, dla indyków. Owszem nie każdy indyk zarabia na tym co robi, ale każdy do tego dąży, a jest ich od cholery.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11

14589894_997437593712262_4221478.jpg

 

Wygląda na nowy edytor grafiki w którym widać podzielny ekran (można przybliżyć fragment obrazka)

Widać strip animacji na górze, więc będzie się dało płynnie przemieszczać między indexami

Widać prawdopodobnie ekran warstw po prawej stronie na dole.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am vader    25

Żeby byyo spekulacje. Na pewno gdzieś tam w necie jest dyskusja w której ludzie analizują kształty ikon aby określić co będzie dostepne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dester    0
Żeby byyo spekulacje. Na pewno gdzieś tam w necie jest dyskusja w której ludzie analizują kształty ikon aby określić co będzie dostepne.

Jedno jest pewne, w pierwszym rzędzie od góry nie ma nic nowego ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gnysek    34

Poza ulepszonym/zmienionym edytorem spriteów i roomów nie zapowiada się na nic ciekawszego. A szkoda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×