Skocz do zawartości
  • 0
maslak3

przejścia zdjęć

Pytanie

mam problem zrobiłem pare gifów w gimpie i jak je daje do game maker'a są mega szybko , jak zrobić żeby wolniej szły albo żeby po wszystkim sie zatrzymały na końcu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

GML
image_speed=0.5 //Tutaj wpisujesz jaką chcesz prędkość, domyślnie jest 1, oczywiście możesz sobie zmienić z 0.5 na jaką chcesz

Mam nadzieję że pomogłem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
jak zrobić żeby wolniej szły albo żeby po wszystkim sie zatrzymały na końcu?

Jeśli ci chodzi o to aby po skończeniu animacji obrazek się zatrzymał

Musisz zrobić dwa sprity:

sprGraczPoruszaSię

sprGraczStoi - czyli ostatni obrazek z sprGraczPoruszaSię

 

W animation end

GML
action_sprite_set ( sprGraczStoi, 0 ,1 )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

np ( jest zdj kolesia co wychyla sie za płota , ja zrobiłem gif ze on sie chowa ( ostatni slajd to jak juz go niema ) chcę żeby ten ostatni slajd jak go niema został )

Ustawione powiedzmy mam

GML

image_speed = 0.09

image_speed=0 zatrzyma animacje na 1 slajdzie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Event:Animation_end

 

I w nim akcja : image_speed=0

 

jak mówiłem wcześniej to animacja wtedy zatrzymuje się na początku i tak . A mi zależy na ostatniej grafice

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jeśli animacja się skończyła, ustawia się na klatke[0] więc przestaw ją z powrotem na klatke ostatnią, albo zwyczajnie wyczekuj jej w innym zdarzeniu niż "animation end" i wtedy ustaw image_speed = 0. O ile dobrze pamiętam, za numer klatki odpowiadała zmienna image_index :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Jeśli animacja się skończyła, ustawia się na klatke[0] więc przestaw ją z powrotem na klatke ostatnią, albo zwyczajnie wyczekuj jej w innym zdarzeniu niż "animation end" i wtedy ustaw image_speed = 0. O ile dobrze pamiętam, za numer klatki odpowiadała zmienna image_index :)

Dzienkuje podziałało

image_index=3

image_speed=0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×