Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   31 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
PsichiX

[Dyskusja] Aliens vs. Marines

Rekomendowane odpowiedzi

Ohayo!

W ramach testu platformy Intuicio (którą robię do mojej konsoli growej na Rpi3 i inme platformy: desktop (win, linux (distra debianowe), Mac os X, Android i iOS oraz Web na WebGL), chcę stworzyć grę multiplayer o walce marines vs. kosmici, w której główną cechą mechaniki ma być czasowa zmiana drużyny przez wszystkich graczy, tj. co minutę-dwie każdy gracz zamienia się miejscami z innym graczem z drużyny przeciwnej, aby wypełniać cele aktualnej drużyny, w której się znajdzie, za co dostaje punkty i wygrywa ten gracz, którego aktualna drużyna zabije wszystkich z przeciwnej, zdobywając najwiecej punktów celów.

 

Co sądzicie o takim multiplayerze?

 

Gamedesigner ze mnie marny, a więc będę Was często pytał o aspekty mechaniki ;3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że gdzieś już grałem w taki tryb-nie mogę sobie przypomnieć gdzie,ale to chyba było w jakimś modzie,prawdopodobnie Mount&Blade:Warband.Tam w każdym razie bardzo mi się to nie podobało bo wytrącało z rytmu gry,irytowało (dobrze sobie radzisz,zbierasz eq,masz fajne miejsce do kampienia i nagle JEB jestes jakim burkiem z przeciwnej drużyny,golasem do tego-nie wiesz co się dzieje i masz niszczyć coś co przez ostatnie minuty umacniałeś.I wybór strony też jest istotny-każdy będzie bardziej lubił 1 lub 2- siłowe wtrącenie w skóre w której nie lubisz grać może być nieciekawe.

 

Na podstawie tych doświadczeń osobiście uważam że nie ma to żadnego sensu-przekombinowane

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale o ile nie mylę się, to M&B posiada elementy RPG, racja? Moja gra to ma być kilkunasto-dziesięcio minutowym (w jednej sesji) shut'm'up, w której każda postać ma swoje ustalone skille i bronie i brak elementów RPG, a więc zmuszać to będzie gracza do nauki grania każdą postacią (lub schowanie się aby przeżyć najbliższe minuty :D) - tak więc uważam, że Twoje odczucia są niekompatybilne z targetem - jeśli o coś chciałbyś dopytać, pisz śmiało, chętnie rozwinę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jakby zmiana nastąpiła raz w ciągu gry to byłaby fajna opcja, ale co minutę-dwie to bez sensu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

okej, a czy mógłbyś mi wytłumaczyć swój punkt widzenia, tj. dlaczego czas trwania / ilość zmian ma znaczenie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

MB w multi to czysta bitwa,kupujesz bron przed walka i lecisz mordowac- taki CS w średniowieczu.

 

Głównym problemem jest "w której każda postać ma swoje ustalone skille i bronie i brak elementów RPG, a więc zmuszać to będzie gracza do nauki grania każdą postacią (lub schowanie się aby przeżyć najbliższe minuty biggrin.gif) "

 

Raczej nikt nie lubi być zmuszany.

 

Jakby takie coś było np. w multi starego " Alien vs Predator" - to bym nie pograł nawet jednej rundy bo bawiło mnie tylko i wyłącznie granie predatorem.

 

Natomiast zamiana stron po rundzie to nic niezwykłego,chyba dość częsty motyw.

 

Myślę że nie jest to coś co mogłoby do gry w jakikolwiek sposób zachęcić-dość spore zamieszanie,w zasadzie niepotrzebne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm, od wielu osób usłyszałem właściwie te same argumenty, czyli taka mechanika może okazać naprawdę złym pomysłem :/

okej, dajcie mi trochę czasu, możliwe że zmienię całkowicie mechanikę. zależy mi, by ta gra jednak miała sens, aby miała szansę na skończenie (bo dotychczasowe gry padały na etapie, że okazywało się, iż gameplay jest totalnie z dupy i nudny/wkurzający - no cóż, mam chyba talent do wymyślania takich produkcji xD) :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

mam tipa: jeśli chcesz się przekonać, czy twój pomysł jest dobry to zrób prototyp, na twoim silniku to chyba w dzionek odwalisz z tymi wszystkimi protokołami assetów i co tam jeszcze ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie no, misiu kolorowy - pozwól, że zdradzę Ci jedną z podstawowych zasad programowania gier: na samych protokołach assetów nie zrobisz gry/prototypu, do tego potrzeba jeszcze tak zwanej biblioteki grafiki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ale dzięki za protip z prototypem, przyda się jak skończę bibliotekę grafiki robić ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a to sorki, wariat, nie wiedziałem, że w intuxio tylko jest protokół assetów, myślałem, że coś więcej ^^

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a to sorki, wariat, nie wiedziałem, że panty nie czyta informacji, myślałem że czyta ^^

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak. Taki tryb był w Mount&Blade:Warband, ale działało to tak że gra balansowała strony i to działo się dopiero po twojej śmierci. Jeżeli dobrze pamiętam to gracze dostawiali punkty za zabójstwa. Odpowiednia ilość punktów odblokowywała nowe klasy.

Klasy różniły się tylko wyposażeniem, więc zaczynałeś z drewnianym puklerzem i żelaznym mieczykiem, a mogłeś skończyć w utwardzanej kolczudze na koniu.

 

To teraz działało w ten sposób że jeżeli jakiś gracz zaczynał być koksem a inni w jego drużynie łatwo ginęli to gra przerzucała ich na przeciwną drużynę. Dochodziło do tego że mogło być w drużynie 2 koksów jakiś łucznik i 2 innych mieczników przeciwko drużynie 10 osobowej. Dobrzy gracze dalej zostawali w swojej drużynie, a to słabi byli "karani" zmianą drużyny.

 

 

Co do twojego pomysłu to czy przypadkiem nie zaczynasz od dupy strony? Może najpierw określ czym mają być cele? Bo czy jest sens zmian drużyn jeżeli celem jednej jest obrona a drugiej atak celu? Albo gdy to zwykła siepanka? Albo CTF?

Najpierw wymyśl sensowne cele dla których na prawdę będzie sensowna zmiana drużyn.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie tyle najprawdopodobniej, co na pewno zacząłem od dupy strony - designer ze mnie żodyn.

 

Chodzi za mną też myśl o takiej mechanice, żeby zrobić podział na 2 drużyny: obcych polujących na ludzi, oraz ziemian którzy zespawnowani po całej mapie, mieliby za cel przedostać się niezauważeni do punktu odbioru - jak ktoś widziął film Wojna Światów, to będzie wiedział o co chodzi. Celem obcych byłoby wybić graczy przeciwnych, a ziemian nie dać się dostrzec, lub zabić obcych tak, by nie zdążyli powiadomić innych - survival taki.

Myślę też nad tym, jak załatwić sprawę broni. chciałem zrobić tak, że na 2 obcych w mieście przypada 4 marines z uzbrojeniem, poszukujących pozostałych 10 uciekinierów i dodatkowa broń leżałaby gdzieś na ulicach lub w budynkach (dałoby się chować w budynkach) i każdy nieuzbrojony mógłby ją podjąć i użyć, ale to proadzi do sytuacji, gdzie trolle znajdowałyby broń i robły hałąs, ściągając obcych do siebie i ocalałych, tuż przed dotarciem do celu - not good.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sory ale to to już w ogóle jakiś ultra bałagan-brzmi całkowicie niegrywalnie.Pamiętaj że to ludzie nie skrypty-nikt nie będzie trzymał się tak skomplikowanych zasad, w życiu nie znajdziesz większej grupy ludzi którzy sprostają takiej rozgrywce.

 

 

Zrób zwykły TDM - jak się okaże wszystko grywalne (sterowanie,walka,broń,klimat itd) -wtedy zacznij kombinować i udziwniać.Na razie zrób dobrą podstawę gry

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×