Skocz do zawartości

Input na urządzeniach mobilnych


Danieo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Jakoż, że niedawno odkopałem swoją licencję na GMa to stwierdziłem, że mógłbym w końcu jej do czegoś użyć, więc oto i używam i robię grę na Androida!

Tylko, że nie pamiętam zbyt wiele rzeczy związanych z urządzeniami mobilnymi w GM i tu zwracam się do was.

W dokumentacji wygrzebałem, że niejaka funkcja (i jej bracia button_pressed button_released) device_mouse_check_button(device, button) pozwala mi poza otrzymaniem inputu z myszki na PCtach otrzymać dane na temat dotykania ekranu (mb_left zwraca pojedyńcze tapnięcię a mb_right tak zwany double-tap). Wszystko fajnie, tylko pytanie czy to samo tyczy się eventów z rodziny Mouse (Left button, Right pressed itd.)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Działa to tak samo. GM będzie wykrywał zwykły dotyk jako lewy przycisk a podwójne tapnięcie jako prawy przycisk. Chyba ze zmienisz to funkcją device_mouse_dbclick_enable()

 

Poza tym skoro już znasz device_mouse_check_button() to po co chcesz wracać do zwykłych eventów myszy? device_mouse_check_button() daje ci obsługę multi touch jeżeli przeiterujesz przez device. Pierwszy palec na ekranie to 0, drugi to 1... etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...