Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Uzjel

      Nowa wersja forum   05.08.2017

      Pewnie widać, że wprowadziliśmy nową wersję forum. Skok z wersji 2 do 4 był dosyć trudny i musimy tu trochę posprzątać. Dajcie nam trochę czasu ~Administracja
    • Uzjel

      GMClan wrócił!   12.08.2017

      GMClan.org już działa, więc jeżeli ktoś wchodził przez adres forum.gmclan.org to może już wrócić do starych zwyczajów. Jeżeli strona wam się nie wyświetla to wyczyście cache i ciasteczka.
Uzjel

Epizod 2 - 1vs1

Rekomendowane odpowiedzi

Uzjel    11

Tu DOWNLOAD

 

UWAGA! Pojawiła się nowa wersja Epizodu 2! Wprowadźcie odpowiednie poprawki do swoich botów. Czas został przedłużony do 29.04 (piątek)

 

Pamiętajcie, że każdy może wziąć udział. Nawet ten kto nie brał udziału w pierwszym epizodzie!

 

1vs1 Arena

Jeden z moich pierwszych projektów, który nie ujrzał świata dziennego, tworzony w 2005 roku jeszcze w GM 6.0. Dwóch graczy po przeciwnych stronach ekranu strzela do siebie nawzajem. Gra oczywiście pisana od nowa z dużymi usprawnieniami ;-)

Całość zabawy tłumaczy filmik.

 

 

Jak są liczone punkty?

Bot który pokona przeciwnika - wygrywa.

Przy aktualnej ilości uczestników (a każdy może teraz dołączyć) nie ma szans żeby walczył każdy z każdym. Dlatego każdy bot stoczy trzy pojedynki zobaczymy ile pojedynków - zależy od ilości graczy, każdy nagrany, pokazany i jeżeli chcecie to z moim komentarzem głosowym ;)

 

Poziom trudności

Jest raczej niski.

Sprawdźcie najprostszego bota, jest zakomentowany w bot_step

 

Zasady gry

Gra kończy się kiedy jeden z botów przegra.

Na planszy znajdują się osłony: pola siłowe i lustra

Pola siłowe nie przepuszczają żadnych pocisków

Lustra odbijają pociski

Na środku w trzech miejscach może pojawić się jeden z dwóch bonusów.

Redukcja przegrzania pozwala wystrzeliwać więcej pocisków

Regeneracja pancerza skraca czas potrzebny na odnowienie pancerza

Gracz ma 100 punktów zdrowia, każde trafienie zabiera mu 10 punktów, życia nie da się regenerować

Gracz ma 30 punktów pancerza, każde trafienie zabiera mu 10 punktów, jeżeli gracz przez 4 sekundy nie otrzyma obrażeń to pancerz zaczyna się regenerować

Strzelanie kosztuje punkty przegrzania, jeżeli punkty przegrzania spadną do zera to należy odczekać karę - dwa razy dłużej niż normalnie na ponowną możliwość strzelania

 

Zasady pisania kodu

  • Cały kod umieszczajcie w skryptach bot_int i bot_step, możecie tworzyć własne skrypty, nie można modyfikować skryptu shoot
  • Nie można tworzyć nowych instancji i wpływać na nie lub na istniejące.
  • Nie można modyfikować żadnych zmiennych wbudowanych dla żadnej instancji z wyjątkiem pozycji prędkości i kierunku obiektu obj_bot. Oczywiście wszystkie zmienne lokalne dla obj_bot można odczytywać.
  • Jeżeli nastąpi próba zmiany pozycji x lub y to bot zostaje wyeliminowany. Jeżeli coś takiego się zdarzy to autor zostanie o tym poinformowany i będzie miał szansę na poprawkę.
  • Nie można wpływać na zmienne globalne
  • Dopilnujcie, żeby kod nie powodował błędów i był wydajny. Jeżeli coś takiego się zdarzy to autor zostanie o tym poinformowany i będzie miał szansę na poprawkę.
  • Jeżeli autor użyje czegoś co zostanie przeze mnie uznane za nieuczciwe a nie zostało podane to w tym regulaminie, skontaktujemy się i dojdziemy do tego jak to naprawić - bądźcie wyrozumiali, jesteśmy tu po to aby się dobrze bawić :)
  • Zgłaszajcie błędy, bo mogą się takie pojawić. Może się okazać że niektóre aspekty gry zostaną zbalansowane na waszą prośbę.
  • Bot musi być gotowy grać na północnej i południowej części mapy.

 

Jeżeli ktoś prześle pracę przed terminem, nie będzie miał możliwości dosłania ''lepszej wersji''. Ma to zapobiec codziennym aktualizacjom. Zastanówcie się więc dwa razy zanim prześlecie pracę.

 

Przebieg zawodów będzie opublikowany na YouTubie z moim komentarzem jeżeli chcecie. Możliwe, że codziennie będzie emitowanych kilka rozgrywek (nie na żywo).

Uczestnicy nie muszą (ale mogą) przesyłać całego projektu. Wystarczy kod z bot_int i bot_step

 

Na prace czekam do 29 kwietnia (piątek)

Przesyłajcie je na Prywatną Wiadomość.

 

Tu DOWNLOAD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    2

Ok wytłumacz w jaki sposób działa zmiana luster i tych kółek. Bo raz są po 2 pary + kółka. Widzę też że nieraz kółka uciekają i się nie pojawiają a innym razem luster jest po 4 pary.

Jaka jest zasada działania tego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Amaterasu    0

Zapisałem już wszystko w komentarzu w projekcie : P

GML
//po dwoch minutach pola silowe znikaja

//po trzech minutach lustra kopiują się i idą w przeciwnych kierunkach

//po czterech minutach boty traca tarcze i przestaja ja regenerowac

//po pieciu minutach boty zaczynaja tracic 6 hp/sek

//po czterech sekundach od ostatniego trafienia boty zaczynaja regenerowac tarcze

//regeneruja ja calkowicie po 0.5 sek</span>

Wszystko jest całkowicie deterministyczne. Jedyne losowe efekty w grze to:

-efekty cząsteczkowe

-czas między tworzeniem kolejnych bonusów

-typ bonusu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Amaterasu    0

No właśnie, optymalną strategią jest kryć się, gdy ma się więcej HP niż przeciwnik.

Ale w sumie tak jest też w innych grach na czas (piłka nożna, koszykówka itp.)

 

Może gdyby lustra dało się tymczasowo niszczyć, lub gdyby same się losowo dezaktywowały na jakiś czas...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Penguin    0

Moim zdaniem trzeba coś zrobić po zginięciu jakiegoś bota,

jak ja zginę to po prostu bot znika i bot który wygra musi się w lusterku zabić :/

jak się zabije to i tak nic...

 

Mówię że to mi tak coś dziwnie działa, może wam jest spoko :mellow:

 

Ale gra fajna :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11

Jak wam idzie? Screeny, gify, przemyślenia? W Weekend pojawi się poprawka do balansu rozgrywki, przyspieszy jedynie lustra i tarcze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ediepl    2

Poprawka znaczy się co dokładniej, właśnie zacząłem a nie chce później zmieniać strategii?

E: Prędkość może być dowolna z zakresu od 0-player_speed_inc?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11

UWAGA! Pojawiła się nowa wersja Epizodu 2! Wprowadźcie odpowiednie poprawki do swoich botów. Czas został przedłużony do 29.04 (piątek)

Tu DOWNLOAD

 

Co nowego?

Lustra przyspieszone z prędkości 5 do 9 - są teraz szybsze od gracza

Tarcze mają 80hp, po zniszczeniu pojawiają się ponownie po 7 sekundach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Threef    4
E: Prędkość może być dowolna z zakresu od 0-player_speed_inc?

Ponawiam pytanie.

 

I proponuję zmianę która nie będzie miała za dużego wpływu na rozgrywkę a jednak:

GML
switch(type)

{

case 0 :

{

other.shield_boost_time += 60 * 10

text = "Shield Boost!"

}; break;

case 1 :

{

other.cooling_time += 60 * 10

text = "Cooling"

}; break;

 

}

Czyli nie ustawianie czasu poweupu tylko jego inkrementowanie z zera

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11

Teraz to już za późno na poprawki, trzeba było zgłosić pierwszego-drugiego dnia.

Kiedy robisz Stream?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Threef    4

W tym momencie. Jeszcze z godzinkę posiedzę. ;)

 

Edit: Napisałem bota który doskonale radzi sobie z przegrywaniem stale.

 

E2: Nie potrafię go naprawić. Przegrywam z botem który tylko ustawia się na wprost mnie i strzela!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sutikku    0

Kurde, też z czasem słabo. Nie wiem, postaram się coś zmajstrować. Jeśli czas do 24 równo, to może cośtam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ediepl    2

Ok Jezuel, wysłane :D

E: Oczywiście mały błąd :D, Santi dodaj

GML
if(!instance_exists(enemy_id)) return 0;

na początku bot_ai_step jak możesz :P inaczej jak kogoś załatwię jakimś cudem to wywali błąd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sutikku    0

ja nie oddałem, nie zdążyłem nawet wczoraj odpalić gma i zasnąłem

coś nie dane mi jest robić te walki robotów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    2

Ja też nie oddałem, robota i kurs wózków widłowych mnie powstrzymała, nie miałem czasu i chęci. Jakbyś przedłużył może do 3 maja to bym przez to wolne coś zrobił na szybko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Threef    4

Trochę szkoda że skasowałem mojego pierwszego bota. Jego założenia to było chować się za kółko gdy nie ma pełnej tarczy i niszczyć je gdy miało bardzo mało życia żeby szybciej się zregenerowało. Nie reagowanie na bonusy i strzelanie gdy nie ma luster na drodze.

 

Tylko że okazało się że on zawsze przegrywa z botem którego napisałem na odpierdziel tylko by był jakimś przeciwnikiem. I tego bota oddałem. lol Powiem tylko że jest 100% agresywny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×