Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   9 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
Uzjel

Pipes Ultimate Plumber

Rekomendowane odpowiedzi

Uzjel    11

TL;DR Pipes Ultimate Plumber w Google Play

 

Zacznę od trailera, lepsza jakość oczywiście bezpośrednio na YT

 

 

Pipes Ultimate Plumber

Projekt nad którym sporadycznie pracuję od ponad roku ma się już ku końcowi. Sam pomysł gry i pierwszy prototyp pojawił się chyba ponad 6 lat temu (grywalny prototyp wyszedł przed moją grą Turris). W wyniku jego ewolucji końcowy produkt różni się trochę od wizji z 2010 roku, ale i tak całkiem sporo z niego zostało.

 

Kolejna gra o rurach? Tak. I nie. W internecie i na telefonach jest masa różnych gier z gatunku "Łączenie rur", ale żadna (a grałem w setki) nie spełniała moich oczekiwań. Jeżeli już była dobra to tylko w jednym elemencie.

I tu pojawiają się moje rury (Pipes Ultimate Plumber). Gra na razie będzie wydana na telefony z systemem Android, ma odpowiadać na potrzeby wszystkich miłośników gier tego typu a przede wszystkim:

  • Kilka trybów gry
  • Ręcznie tworzone poziomy - a nie generowane losowo
  • Częste aktualizacje

To co ma głównie wyróżniać Rury mają być powyższe rzeczy. Opiszę teraz tryby gry:

  • Setup - Najbardziej przyjazny tryb dla wszystkich. Mapa jest pusta, znajdują się na niej jedynie krany, studnie, przeszkody i czasem konwertery i wcześniej ułożone rury. Gracz ma nielimitowaną możliwość stawiania nowych rur i kasowania ich - może wybierać z listy. Mapy te w późniejszych etapach charakteryzują się dużym poziomem złożoności i nie rzadko sporymi rozmiarami.
  • Classic - Najbardziej zbliżony do starszych przedstawicieli gatunku. Gracz dostaje jedną rurę na rękę i musi ją umieścić na planszy. Czy rura pasuje do koncepcji, którą założył sobie gracz? Bywa różnie. Jeżeli coś pójdzie nie tak, gracz ma do dyspozycji 3 bomby, którymi może kasować źle postawione elementy. Tak jakby "pod-trybem" tego trybu jest "Survival". Różni się jedynie tym, że woda zaczyna płynąć po bardzo krótkim czasie, ale z bardzo małą prędkością. Ten tryb jest dosyć trudny.
  • Rotate - Tego teraz jest najwięcej. Wszystkie rury są już ułożone na mapie, a gracz dotykając ich może je obracać. Początkowe poziomy są dość łatwe i przyjemne, ale kiedy w grę wejdzie większa mapa, kilka kolorów wody, kilka studni i konwerterów to często mapa wydaje się nierozwiązywalna.
  • Repair - Najtrudniejszy z trybów ponieważ często trzeba się zastanawiać nad tym "co autor miał na myśli". Wszystkie elementy są już ułożone na planszy, ale w różnych miejscach. Zadaniem gracza jest przeniesienie rur techniką Drag'n Drop na odpowiednie miejsca. Tryb jest dosyć trudny na małych mapach. Na większych wydaje się praktycznie niemożliwy.

Wszystkie poziomy są robione ręcznie - jest wiele gier, które oferują 500-1000 map, ale większość z nich jest generowana losowo, jest tego samego rozmiaru i po kilkudziesięciu mapach zaczyna się nudzić. W Rurach staram się, aby każda mapa była inna i starała się przedstawić nowy problem. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, ale odpowiednie ustawienie map potrafi generować bardzo zróżnicowaną rozgrywkę.

 

Na start gracze otrzymają 158 map w 12 tak zwanych "paczkach". Dodatkowo każdego tygodnia gra będzie aktualizowana o jedną nową paczkę. Masz swój ulubiony tryb? W grze zawarty jest kalendarz, który pokazuje kiedy i jaka paczka zostanie dodana do gry.

 

Rywalizacja? Jak najbardziej! Dzięki podłączeniu gry do Usług Gier Google Play, gracze mogą zdobywać osiągnięcia i walczyć o najwyższe miejsca w tabelach wyników. Każda paczka map ma swoją własną tabelę, więc jeżeli czujesz się na siłach tylko w jednym trybie - nie ma sprawy.

 

Pipes Ultimate Plumber w Google Play

 

Przyszłość. Zwiększanie Replayability, tworzenie nowych elementów map, a może nawet trybów. Więcej platform? Możliwe - na pewno zacząłbym od mobilnych. Wszystko zależy od tego jaki będzie odbiór gry.

 

Jeżeli macie jakieś pytania, śmiało piszcie.

 

I na koniec kilka zdjęć:

Pipes_1.png

Pipes_2.png

Pipes_3.png

Pipes_4.png

Pipes_5.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11
Boże! Chwała Ci Boże, żeś tak mi ściął telefon, przez co zrobiłem format i mam miejsce na tę genialną gierkę.

 

Podeślij mi to :D

 

W przyszłym tygodniu, albo pod koniec tego. Brakuje jeszcze kilku opcji (dosłownie).

 

O Boże ależ epicki trailer!!! Naucz mistrzu : o

Był ciekawy od początku do końca i jeszcze dobrze dopasowana muzyka.

 

Hehe :) Akurat z robienia filmów trochę zarabiam, więc cośtam juz wiem :D

A za muzykę jak zawsze trzeba dziękować niezawodnemu Jakimowi ;)

Trochę co prawda zremixowałem jego utwór ale mówił, że się nie obraził.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ignatus    4
Na start gracze otrzymają 158 map w 12 tak zwanych "paczkach". Dodatkowo każdego tygodnia gra będzie aktualizowana o jedną nową paczkę. Masz swój ulubiony tryb? W grze zawarty jest kalendarz, który pokazuje kiedy i jaka paczka zostanie dodana do gry.

 

Rozwiń temat proszę.To na zasadzie mikropłatnosci,ogladania reklam czy punktow zdobywanych w grze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11
Rozwiń temat proszę.To na zasadzie mikropłatnosci,ogladania reklam czy punktow zdobywanych w grze?

 

Żadnej z tych rzeczy.

Po prostu aktualizacja kontentu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am vader    17

Przy każdej aktualizacji jeśli nie jest częstrza niż raz na tydzien apka wskakuje na "ostatnio zaktualizowane".

Poza tym takie regularne dodawanie daje ludziom powód by nie usuwać tylko sprawdzać regularnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sutikku    0
Czyli 158 map zrobionych ale gracz zaczyna z 12 i co tydzien dostaje kolejne 12? Jaką to Wam daje korzyść?

Dłuższe życie gry, jeśli dobrze rozumiem. O ile to tak działa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sutikku    0

Ocholerka. To dużo. Macie już zrobione przyszłe mapy, czy będziecie na bieżąco robili? I jak długo zamierzacie takie dodatkowe mapy robić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11

Część map jest zrobiona, część będzie na bieżąco.

 

Ilość aktualizacji oczywiście będzie zależała od tego jak gra się przyjmie, ale chciłabym aby na pewno były 24 aktualizacje czyli pół roku. Jeżeli gracze nadal będą grać - wtedy na pewno będzie to przedłużane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hgter    4

Rzeczywiście film bardzo fajny.

 

A co do gry to planujesz jakieś formy zarobku? Rozumiem, że reklamy? Jeżeli tak to zdradzisz może jak to rozplanowałeś?

 

I pytanko o "marketing". Działasz coś w tym kierunku poza filmem (zamierzasz gdzieś go wrzucić/wysłać)? Przepraszam za wścibstwo, ale to są te rzeczy, których nie znoszę, a chyba są konieczne. Chętnie bym coś podłapał od tych doświadczonych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11
Rzeczywiście film bardzo fajny.

 

A co do gry to planujesz jakieś formy zarobku? Rozumiem, że reklamy? Jeżeli tak to zdradzisz może jak to rozplanowałeś?

 

I pytanko o "marketing". Działasz coś w tym kierunku poza filmem (zamierzasz gdzieś go wrzucić/wysłać)? Przepraszam za wścibstwo, ale to są te rzeczy, których nie znoszę, a chyba są konieczne. Chętnie bym coś podłapał od tych doświadczonych.

 

Tak, planuję formy zarobku, nie tylko reklamy. Jednak nie chcę tworzyć płatnego contentu nie wiedząc, czy gra faktycznie wypali.

O reklamach w Rurach można napisać fajny artykuł, w połowie jest już w sumie napisany. Jednak wstrzymam się z nim - niech gra trochę pohula to będę miał jakieś wyniki na, których będę mógł się oprzeć.

Wiadomo - najpierw jest pomysł, potem realizacja, poprawki i cięcia, a potem i tak może wyjść coś innego :)

 

O marketing powinieneś pytać bardziej doświadczonych ludzi (TeeGee?), ale na pewno gdzieś będę gierkę podsyłał :) +kampania typu AdWords prawdopodobnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am vader    17
Tak, planuję formy zarobku, nie tylko reklamy. Jednak nie chcę tworzyć płatnego contentu nie wiedząc, czy gra faktycznie wypali.

O reklamach w Rurach można napisać fajny artykuł, w połowie jest już w sumie napisany. Jednak wstrzymam się z nim - niech gra trochę pohula to będę miał jakieś wyniki na, których będę mógł się oprzeć.

Wiadomo - najpierw jest pomysł, potem realizacja, poprawki i cięcia, a potem i tak może wyjść coś innego :)

 

O marketing powinieneś pytać bardziej doświadczonych ludzi (TeeGee?), ale na pewno gdzieś będę gierkę podsyłał :) +kampania typu AdWords prawdopodobnie.

 

Płacąc fanpage'om facebookowym masz lepszy zasięg za mniej hajsu, a do tego reklama trafia na twój target docelowy. Kolejnym plusem jest to, ze przecietna osoba lajkujaca takie fanpage jest skora to otwierania linkow przez nie zamieszczonych. Czego nie mozna powiedziec o tradycyjnych reklamach ktore zazwyczaj i tak beda zablokowane przez adblock.

 

Wiem, ze celujesz w miedzynarodowe, ale zdobycie pierwszych kilku tysiecy pobran z Polski pomoze Ci z rozruchem za sensowną cenę(którą raczej sam musisz ugadać).

 

Polskie fanpage'e często tanio się sprzedają, choć nie wszystkie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11
Płacąc fanpage'om facebookowym masz lepszy zasięg za mniej hajsu, a do tego reklama trafia na twój target docelowy. Kolejnym plusem jest to, ze przecietna osoba lajkujaca takie fanpage jest skora to otwierania linkow przez nie zamieszczonych. Czego nie mozna powiedziec o tradycyjnych reklamach ktore zazwyczaj i tak beda zablokowane przez adblock.

 

Dzięki :) Przemyślę sprawę.

 

Z tym przyszłym tygodniem to jednak przesadziłem.

Dziś startuje otwarta BETA.

 

Proszę, oto link:

Pipes Ultimate Plumber BETA

 

Przetestujcie plz, piszcie czy wszystko śmiga i czy gra się fajnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sutikku    0

Może to nie ma dużego znaczenia, ale literówka w nowościach na google play

Zmiana typu wibracji pod czas kasowania rur

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11
Jak działają te rankingi? Płaci się za tą usługę googlowi?

 

Mam nadzieję, że się im nie płaci ;)

Za niektóre zapytania do Googlowego API się płaci (np do map), nie znalazłem nigdzie info, że za Google Play Games się płaci. To po prostu kolejna usługa, która ma zwiększać konwersję prostą gamifikacją.

 

Może to nie ma dużego znaczenia, ale literówka w nowościach na google play

Zmiana typu wibracji pod czas kasowania rur

 

Dzięki ;) Poprawione.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11

Różnie bywa, niektórzy przechodzą łatwe lewele od razu, inni mają kłopot. Tak samo jest z trudniejszymi mapami. Niestety nie jestem w stanie dobrze zbalansować tego więc nie zaprzeczam, że czasem kolejność map i ich kategoria może być zła.

 

@@Huder, spróbuj zagrać w inny tryb/inną paczkę i wróć do mapy w której się poddałeś na świeżo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    6

Nadal jeżeli gra jest dla casuali to takie podpowiedzi są jednak wskazane. Widziałeś Blendoku? Może takie podpowiedzi będą pasować idealnie i jeszcze może coś na takim systemie zarobisz :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11

Gra nie jest dla casuali :3

Poza tym każdy system podpowiedzi powodowałby podwojenie wagi map itd itp.

Nie chcę w tym projekcie zrzynać kasy ze wszystkiego co się da.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakim    0

Na części poziomów strategia ich rozwiązywania jest dosyć uniwersalna: w pierwszej kolejności uzupełnij to, co musi zostać ułożone tylko w jeden sposób: tym samym wszystkie ciasne korytarze są jednoznaczne do wypełnienia. Dalej idzie jak Sudoku - im więcej stopni swobody, tym trudniej zauważyć prawidłowość. Jednakże większość planszy tę dowolność dozwala - jest więcej niż jedno rozwiązanie (być może grafowo równoważne - gdzieś na forum o tym pisałem).

 

Dodatkowo często plansze są symetryczne lub antysymetryczne, co często sugeruje rozwiązanie o podobnej własności (ciekawe byłyby symetryczne plansze, w których z konieczności trzeba byłoby tę symetrię złamać).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Uzjel    11
Na części poziomów strategia ich rozwiązywania jest dosyć uniwersalna: w pierwszej kolejności uzupełnij to, co musi zostać ułożone tylko w jeden sposób: tym samym wszystkie ciasne korytarze są jednoznaczne do wypełnienia. Dalej idzie jak Sudoku - im więcej stopni swobody, tym trudniej zauważyć prawidłowość. Jednakże większość planszy tę dowolność dozwala - jest więcej niż jedno rozwiązanie (być może grafowo równoważne - gdzieś na forum o tym pisałem).

 

Dodatkowo często plansze są symetryczne lub antysymetryczne, co często sugeruje rozwiązanie o podobnej własności (ciekawe byłyby symetryczne plansze, w których z konieczności trzeba byłoby tę symetrię złamać).

 

Sporo map Setup - Medium jest symetrycznych (lub prawie symetrycznych) o niesymetrycznym rozwiązaniu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×