Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Uzjel

      GMClan wrócił!   12.08.2017

      GMClan.org już działa, więc jeżeli ktoś wchodził przez adres forum.gmclan.org to może już wrócić do starych zwyczajów. Jeżeli strona wam się nie wyświetla to wyczyście cache i ciasteczka.
    • gnysek

      Świętujemy urodziny GMCLANu ?   16.08.2017

      Wypowiedzcie się! http://forum.gmclan.org/index.php?/topic/34002-15-lat-gmclanu-świętujemy  

Rekomendowane odpowiedzi

SolFar    0

Tytuł: Mira

 

Gatunek: Gra przygodowa

 

Opis: Hej! Od jakiegoś czasu pracujemy nad grą przygodową w game makerze. Mamy teraz takie krótkie demko 5-10 minutowe, zawierające kawałek gry, na podstawie którego zbieramy feedback itp. Jeśli, więc macie ochotę zajrzeć to zapraszamy do zobaczenia co i jak. Z chęcią poczytamy co sądzicie. Zarówno tutaj na forum, jak i na naszej stronie miragame.pl gdzie możecie wypełnić krótką ankietę po przejściu gry :) Dzięki!

 

***

 

„Mira” to inspirowana mitami słowiańskimi gra przygodowa. Główny nacisk położony jest na eksplorację świata przedstawionego i poznanie historii rozgrywającej się wokół tytułowej bohaterki, opiekunki w istniejącym po II wojnie światowej sierocińcu. Poruszając się po ręcznie rysowanych planszach gracz będzie - poprzez interakcje z światem - poznawał nie tylko kolejne wątki historii, ale jednocześnie przez swoje własne decyzje wpłynie na jej zakończenie.

 

Download: https://www.dropbox.com/s/u0utz17c5dvxpoz/Mira-Test.exe?dl=0 o tutaj :)

Rozmiar pliku: 72,2 MB :)

 

Autorzy:Jerzy Rojkowski, Karol Sollich (znaczy ja ;))

Programowanie:
j.w.

Fabuła:
j.w.

Grafika:
j.w.

Muzyka:
Michał Wasilewski z

Screeny:

 

tumblr_o3xv3eou5k1ssqpfto2_1280.jpg

 

tumblr_o3xv3eou5k1ssqpfto3_1280.jpg

 

tumblr_o3xv3eou5k1ssqpfto1_1280.jpg

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nikas    3

Nie gram w tego typu gry, ale wow, to wygląda naprawdę profesjonalnie! Powodzenia, walcie z tym na greenlight.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hgter    3

Aż nie mam słów. Pod względem technicznym i graficznym jest rewelacyjnie.

 

Zgadzam się - greenlight koniecznie.

 

Nie działa mi tylko ankieta na końcu - dostaję błąd, że nie ma pliku GameMaker-Studio1.2\GameMaker-Studio.exe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SolFar    0

Z greenlightem chcieliśmy poczekać aż będziemy mniej więcej mieli jakieś widoki na ukończenie :)

 

Zaraz będę patrzył co z tą ankietą, ech :) Póki co zawsze można ją wypełnić http://miragame.pl/ albo dokładniej: https://docs.google.com/forms/d/1G69X1UVfNq...orm?c=0&w=1 (proszę się za bardzo nie śmiać z mojej twarzy ;) )

 

Dzięki! :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hgter    3
Z greenlightem chcieliśmy poczekać aż będziemy mniej więcej mieli jakieś widoki na ukończenie :)

 

Koniecznie dajcie znać wtedy.

 

Zaraz będę patrzył co z tą ankietą, ech :) Póki co zawsze można ją wypełnić http://miragame.pl/ albo dokładniej: https://docs.google.com/forms/d/1G69X1UVfNq...orm?c=0&w=1 (proszę się za bardzo nie śmiać z mojej twarzy ;) )

 

Już zdążyłem sam ją wyszperać (ankietę nie twarz). :)

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Threef    4

Przyjemnie. Nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytania w ankiecie więc chociaż tutaj odpiszę.

 

Zdarzyło mi się że w scenie wyboru szybko klikając 2 teksty pokazały się na raz. I raz podczas dialogów opcja nie zdążyła zniknąć zanim pojawiła się reszta dialogu.

To takie drobne bugi.

 

Ogólne odczucia z gry przyjemne ale bardziej czułem się jak w świecie Lovecrafta niż słowiańskich mitach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SolFar    0

@hgter

Dzięki!

 

@Threef

Dzięki dopiszę do błędów :)

I dzięki za uwagę na temat lovecrafta. Trochę się sami zastanawialiśmy, czy ten kawałek nie jest za mroczny w stosunku do reszty gry na test.

 

@I am Lord

Jaką masz rozdziałkę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SolFar    0

Powoli dalej męczymy grę :)

 

https://soundcloud.com/michal-wasilewski-10/mira-demo-track Tutja możecie znaleźć soundtrack z naszego demka, który nasz muzyk niedawno udostępnił.

 

A to jeden z wczesnych konceptów postaci jakie można spotkać w grze :) Jeszcze przed dopracowaniem, sam szkic zawierający pomysł.

 

tumblr_o9qvoqjUUh1ssqpfto1_1280.jpg

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wojo    15

Dlaczego wszyscy jaracie się słoweńskimi klimatami a nie spojrzycie nawet na polskie dawne wierzenia ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ranmus    17

O jak fajnie, że chodzi pod wine na linuksie. Baaaardzo spoko demko. Też nie gram w tego typu gry, ale myślę sobie czy nie lepiej by było zapodawać ciut więcej tekstu aniżeli po jednym, dwóch zdaniach. Można gracza zamęczyć klikaniem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SolFar    0

@Moniawis95

Dziękujemy! Grę robi w zasadzie 2 grafików, więc cieszymy się, że to akurat nam wyszło ;)

 

Ranmus

Dobrze wiedzieć z wine ;)

 

Co do tekstu to dostawaliśmy różne opinię. Raczej skłaniamy się do tego rozwiązania jakie jest teraz, bo alternatywnie duża ilość tekstu jednocześnie też jest męcząca (dla oka). Chociaż może coś w pół drogi?

 

Przy okazji kawałek grafiki z jednej z początkowych plansz z pełnej gry (okropnie skadrowany tak żeby nic nie było widać):

tumblr_odifiqtvKX1ssqpfto1_400.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Korodzik    13

Zagrałem w demo, grafika wygląda przepięknie, a świat przedstawiony jest intrygujący... z jednej strony mamy jakiś zarośnięty świat podziemny, wodników, jaszczur-ludojad, uroczy misiowaty staruszek, a z drugiej strony ubecy w szarych płaszczach. Bez muzyki nie ma niestety takiego klimatu, mam nadzieję, że będzie dobrze dobrana. Przy odpowiednim dopracowaniu może być to wspaniała gierka.

 

Na podstawie demka nie mogę sądzić o fabule, bo szczerze mówiąc niewiele z tego zrozumiałem; jakiś sąd, jakieś drzewo, kliknąłem na miśka i wyświetlił się jakiś interfejs, po czym nagle przeniosło mnie z powrotem do jaszczura itp. Po części może to być skutkiem "poszatkowania" dema, ale też stylu dialogów - wypowiedzi są niekiedy strasznie zdawkowe; stale ma się uczucie, jakby coś było niedopowiedziane, urwane w połowie. Zgadzam się też z Ranmusem, że czytanie dialogów po jednym zdaniu jest irytujące.

 

Do wersji angielskiej miałbym zastrzeżenia. Nie mówię o brakujących apostrofach ("youre", "well"), bo to z pewnością będzie poprawione, ale dostrzegłem w tłumaczeniu kilka błędów i niezgrabności językowych. To samo zresztą dotyczy opisu na oficjalnej stronie; błędy drobne, ale na tyle liczne, by skutecznie wytrącić z klimatu angielskojęzycznego czytelnika.

 

EDIT: Żeby nie być gołosłownym, podam może przykłady. W grze w pewnym momencie "teraźniejszość" napisana jest po angielsku jako "the presence" - powinno być "the present".

 

Albo z oficjalnej strony: "Spotkanie z kimś, kto dawno wie o twoim przybyciu, jest już bliskie." - "Meeting someone who has long known about your arrival is near." (Swoją drogą w polskim zdaniu brakuje przecinków, dodałem je.) Zdanie polskie brzmi OK (choć nie jest najlepsze), ale angielskie brzmi topornie. Powinno się raczej zaczynać: "The meeting with someone..." (ew. coś w stylu "soon you will meet..." w zależności od pożądanego odcienia znaczeniowego i tego, czy spotkanie jest spodziewane, czy nie.)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SolFar    0

Dzięki Korodzik! :)

 

Mamy świadomość niedopracowań i walczymy z nimi w pełnej wersji.

 

Co do wersji ang. to trochę błędy wieku młodzieńczego. Trochę za późno zabraliśmy się za szukanie tłumacza i robiliśmy to już ostatkiem sił. Mea culpa. Poprawimy się w tej kwestii :)

 

Jedna z kolejnych lokacji w grze na zachętę:

tumblr_ojua3cEEMh1ssqpfto1_1280.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Temporal333    0

Lubię przygodówki, ale czy to w ogóle jest gra przygodowa? Zagrałem w demo i odniosłem wrażenie, że biorę udział w interaktywnym opowiadaniu niż w klasycznej grze przygodowej. Nie ma żadnych wyzwań, nie muszę główkować jak poprowadzić dialog, gdzie kliknąć, jakiego przedmiotu w danym miejscu użyć itd, za to klikam by przewijać tekst i biernie oglądać kolejne wydarzenia, od taki samograj. Nie zrozum mnie źle, grafika i muzyka tworzą super klimat i aż chce się poznać dalsze losy bohaterki i dalszy rozwój akcji, ale jakoś brakuje w tym wszystkim wyzwania. Nawet jak na demo powinno tutaj być trochę czegoś więcej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SolFar    0

Dzięki za uwagi Temporal333.

Pracujemy nad tym, gra co prawda celuje w taki telltaleowy styl opowiadania, ale oczywiście masz rację. W pełnej grze będzie kilka zagadek i więcej różnorodności/rozgałęzień historii :)

 

Standardowo kolejny konceptart: http://tinyurl.com/jlh7typ :)

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ANtY    8

ślicznie :lubieto:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×