Skocz do zawartości
3r3se7ven

robo maze izometric

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: roboty w labiryncie

 

Gatunek: dungeon, maze

 

Opis: łażenie po labiryncie, otwieranie drzwi, dawanie po pysku, skakanie, uruchamianie urządzeń

 

Download: http://www.filedropper.com/robomaze23

Rozmiar pliku: 46.8mb //dlatego sobie to odpuściłem, za dużo animacji izometrycznych upchnąłem

 

Autorzy:

Programowanie:
osoby które programowały grę Ja

Grafika:
osoby które robiły grafikę do gry Ja, modele w 3dmaxie, animowane w CAT pod 3dmax

Screeny:

 

rm1.jpg

 

 

rm2.jpg

 

 

rm3.jpg

 

//============================

 

W grze jest pełna dokumentacja. Pod jedną z tych kolorowych ikonek z pierwszego screenu.

Pierwsze otwarcie będzie sobie tworzyć pliki .ini z rozkładem levelu. Lokacje ładowane są dynamicznie.

Trzeba porozkładać interfejs wedle gustu, ustawienia zostaną automatycznie zapamiętane na następne otwarcie.

W grze jest edytor i inne wodotryski.

 

Trzeba ruszyć ludzikiem żeby zaczął się rozglądać i widział teren. Można oczywiście w menu podejrzeć/ukryć teren.

 

Spłodziłem to kilka lat temu. Czyste 2d, izo, warstwy poziomów, zachowanai psotaci (2-skacze, 3daje po pysku, można innemu robotu nakłaść).

Można otwierać drzwie (niektóre zdalnie z pulpitu w grze, inne z pulpitu w drzwiach).

W niektórych miejscach są drabiny, uruchomi się scrypt włażenia w danej lokacji (jak to robiłem nie wiedziałem że w grach są skrypty zachowań, teraz już wiem, że nie tylko ja w piwnicy to wymyśliłem). Skakanie w dół z takiej lokacji też oscryptowane, pojawia się ikonka.

 

Widok można obracać Z-X, skupiać na postaci na poziomie po którym łazi (inne robią się wtedy z niższą alpha).

Zoom jest w pokrętle myszy.

Gdzieś w tym miejscu zacząłem dochodzić do wniosku że 2d to nie tędy droga :)

 

Po kliknięciu jak w rts (zaznaczony ludzik) postać sama znajduje drogę (zazwyczaj) i omija przeszkody. Ai własnej roboty. W środku jest też drzewo zachowań (dość proste), później dowiedziałem się tak się to właśnie nazywa.

 

Wpakowałem tu za dużo animacji, za dużo rozwiązań udających 3d w 2d i jest to ślepa uliczka.

Wiele rozwiązań przydało się później.

 

To ostatnia rzecz w jakiej użyłem instancje i więcej niż jeden obiekt.

Teraz wszystko co dłubię ma jeden obiekt w room.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mapa jest na stałe, nie generuje jej.

 

Tak, to jest dobrze. Klikasz na ludziku lewym, zaznaczy go, i prawym ciągniesz po okolicy jak w rts. //bo ich tam jest więcej :)

Kliknij myszą :)

Powinno go obrysować kółkiem na niebiesko.

 

Jak się ruszy to otworzy oczy i będzie patrzył.

Jak się zatrzyma to po kilku cyklach zamknie oczy, bo to patrzenie strasznie pamięć wcina :)

 

 

W razie W masz w którymś z tych menu show/hide terrain ^^

 

 

Jakby Ci ludzik gdzieś uciekał w przezroczystość to enter załącza/rozłącza skupienie wyświetlania na poziomie zaznaczonego ludzika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

ja tu jedynie stwierdzam, że newbie z buciorami wchodzi i niszczy fuszerkową i amatorską aparycję gmclanu. Tworzysz w jakimś zwartym zespole, czy wszystko graficzysz i kodzisz w domowym zaciszu na własną rękę? Jeżeli to drugie, to czapki z głów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ja tu jedynie stwierdzam, że newbie z buciorami wchodzi i niszczy fuszerkową i amatorską aparycję gmclanu. Tworzysz w jakimś zwartym zespole, czy wszystko graficzysz i kodzisz w domowym zaciszu na własną rękę? Jeżeli to drugie, to czapki z głów.

 

Dziękuję, sam to wydłubałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×