Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   27 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
Danieo

Prosty w obsłudze program do grafiki 3D

Rekomendowane odpowiedzi

Danieo    0

Witam.

Poszukuję prostego w obsłudze, najlepiej darmowego programu do grafiki 3D, który wspiera formaty obsługiwane przez Unity3D (.FBX, .dae(Collada), .3DS, .dxf, .obj).

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi! :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że Blender od którejśtam wersji obsługuje natywnie Unity. Nawet jeśli nie, to istnieje masa skryptów do importu/eksportu. Jest łatwy w nauce i równie intuicyjny co, dajmy na to, Cinema 4D, a przy tym darmowy.

 

Sprawdź tutaj: http://docs.unity3d.com/Manual/HOWTO-Impor...ectBlender.html. W menu po lewej opisany jest import z innych kombajnów, jak C4D, Maya, Lightwave etc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nikas    5

Nie wiem jak wygląda współpraca Blendera z Unity, ale skoro kolega wyżej pisze, że bangla to również go polecę. Szybko idzie się nauczyć podstaw modelowania i teksturowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Danieo    0

Zobaczę Blendera w takim razie, a czy znacie może jakieś dobre poradniki dla totalnie zielonych (wideo lub czytane) dotyczące Blendera?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tymon    4

Jest tego masa w sieci. Blender to stosunkowo popularne oprogramowanie. Google it!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji zapytam, bo widzę masę jednomyślnych ekspertów...

 

Czy modele w Unity muszą być złożone z wielokątów, czy zabanglają także wektorowe rozwiązania, jak NURBS, deformery etc? Podejrzewam, że nie, ale wolę się upewnić, bo może w końcu zainteresuję się Unity.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie modyfikatory przy konwersji są zamieniane na trójkąty.

 

Pobiera wtedy subdywizję z obiektów (np. NURBS mają osobne poziomy subdywizji dla edytora i renderowania), czy podczas importowania samemu się ustawia? Czy może sam wybiera najoptymalniejsze rozwiązania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Danieo    0

Tymon, znaleźć poradnik w Google to nie sztuka. Zapytałem się tutaj was, bo może ktoś uczył się z jakiegoś wartościowego poradnika a nie takiego zrobionego na odwal się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tymon    4

Te bardzo wartościowe najczęściej są płatne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nikas    5

Ja ogarniałem tutoriale na youtubie z tego zagadnienia z którego potrzebowałem, jak nie było to szperałem na wiki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    13

A się uczyłem Blendera od gościa na YT https://www.youtube.com/user/ward7299/videos większość jest o modelowaniu postaci z animacjami to są trudne tutki, ale ma też takie gdzie ogarnia podstawy.

 

Z jego pomocą robiłem takie o rzeczy:

 

Domek robiłem z jego tutorialem "tropical terrain"

A podwozie czołgu w tutorialu z jakimś samochodem. Teraz te filmy usunął bo były przestarzałe ale nagrał nowe jak robi jakiego jeepa.

render3.png

SturmgeschPodwozie.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×