Skocz do zawartości
  • 0
dyzmek

uderzanie mlotem

Pytanie

witam otóż zrobiłem już że jak zdobędziemy młotek i naciskamy ctrl to ukazuje nam się animacja uderzania nim ale co zrobić by przy kolizij z wrogiem przy animacji odejmowało wrogowi hp ? proszę o pomoc i pomysły nagradzam Creditsami ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

27 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

I on ma 500 postów? I on ma 20 lat? WTF? Stary, to kompletne podstawy, najpierw poczytaj dokumentacje..

Nie no, myślałem, że ja wolno się uczę. Ciekawe coś Ty pisał przez 500 postów? xD.

 

@e Raport chłopie nie ładnie. Najpierw przeczytaj dokumentacje, a potem raportuj...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

on weźmie się za dokumentacje jak ty przeczytasz regulamin. :)

w twoim rapsowskim słowniku raczej nie ma takich trudnych wyrazów jak "netykieta", więc już śpieszę z wyjaśnieniem - najprościej mówiąc chodzi o to, żeby w internecie ludzie szanowali się nawzajem i pisali ładnie i kwieciście. Po więcej odsyłam tutaj

ps. to ja zraportowałem, bo z każdym postem coraz bardziej utwierdzasz mnie w przekonaniu że jesteś wyjątkowo głupi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A Dyzmek powinien szanować nasz czas. Poza tym nie obraziłem go i nie okazałem braku szacunku, a jedynie zdziwienie. A to, że ktoś potraktował Cię jak dziecko, bo zachowujesz się jak dziecko to nie oznacza, że masz za to raportować niezwiązane posty...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

wierz lub nie, ale o polskich rapsach mam bardzo niskie zdanie, tym bardziej jak pieprzą takie farmazony jak ty w shoucie. To, jak mnie traktuje ktoś taki obchodzi mnie tyle co nic. Raporta dostałeś dlatego, że zamiast odpowiedzieć na pytanie dyzmka postanowiłeś go poniżyć. Wszędzie gdzie się da pokazujesz że jesteś fajniejszy i najlepsze jest to, że robisz to bez żadnych podstaw.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Taka natura ludzka, jak ktoś ma lepiej to trzeba go tępić... To Ty pieprzysz o dragach nie widząc ich nigdy nawet na oczy... I gówno mnie obchodzi jakie masz zdanie o rapach, nie oznacza to, że masz każdego raportować. Poza tym przyzwyczajaj się, bo nasza kultura się rozrasta ;)

Nie miałem zamiaru go poniżyć, tylko zastanawia mnie o czym on pisał tyle postów. Wiem z doświadczenia, że jak takiej osobie powiesz krok po kroku to się nie nauczy tylko będzie chciała więcej. Wiele razy już tak miałem. Plus fakt, że takie pytanie to 1/5 wszystkich pytań, wystarczy pogrzebać na forum/dokumentacji, czy nawet youtube'ie(aczkolwiek tu bym lepiej nie szukał)... W rapie jeszcze jednego uczą, że należy szanować innych, ale Ty tego nie zrozumiesz. Szkoda, że jesteś, aż tak bezsilny wobec mojego majestatu, ze tylko raport Ci pozostał...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

"gówno mnie obchodzi jakie masz zdanie o rapach, nie oznacza to, że masz każdego raportować."

potwierdzone - jesteś skończonym idiotą i masz problem z czytaniem ze zrozumieniem, resztę posta sobie odpuszczę

@e zraportowałeś mnie? ja po prostu się dziwię jak można być takim kretynem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Hymm..najłatwiej byłoby zrobić obiekt który pojawia się przy wciśnięciu klawisza i znika powiedzmy po sekundzie. W kolizji z tym obiektem wróg traci hp a obiekt znika.

A chodzi o ten top down?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Myślę, że jeszcze lepiej byłoby sprawdzać dystans do obiektu i o ile jest w zasięgu to zadawać obrażenia. Ostatecznie możesz podesłać mi na PW ten projekt o ile będę miał chwilkę to zerknę i tak na szybko zarys Ci zrobię. Tylko uważam, że w ten sposób się nie nauczysz, bo nawet jakbym Ci wyczerpująco opisał każdy "ruch" to i tak nie przeanalizujesz tego. Chyba, że się mylę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Myślę, że jeszcze lepiej byłoby sprawdzać dystans do obiektu i o ile jest w zasięgu to zadawać obrażenia. Ostatecznie możesz podesłać mi na PW ten projekt o ile będę miał chwilkę to zerknę i tak na szybko zarys Ci zrobię. Tylko uważam, że w ten sposób się nie nauczysz, bo nawet jakbym Ci wyczerpująco opisał każdy "ruch" to i tak nie przeanalizujesz tego. Chyba, że się mylę ;)

 

Samo sprawdzanie dystansu jest połową drogi do sukcesu, bo jeśli dystans będzie odpowiedni, a przeciwnicy zajdą Cie od tyłu i od przodu, to wtedy każdy atak zada obrażenia, każdemu z tych obiektów. Co oznacza tyle, że niechciany efekt się pojawi.

Pozwól, że do tego coś dodam... prócz dystansu, pasowałoby sprawdzać jeszcze, czy zaszła kolizja od przodu, jeśli tak to dopiero wtedy może odebrać hp przeciwnikowi.

 

GML
jeżeli wciśnięto przycisk

{

jeżeli dystans do obiektu jest mniejszy od ustalonego to

{

jeżeli zaszła kolizja od przodu (np. liniowa)

odejmij przeciwnikowi hp

}

}

 

Sposoby są różne, co komu pasuje. Jeśli chodzi o sposób MaxGaming'a, to chyba powinien tak właśnie wyglądać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

No właśnie, ja tylko podałem ogólną metodykę, ale masz rację. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę kilka innych czynników, jak np.: czy coś nie stoi nam na przeszkodzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ja bym zrobił tak jak mówił Adriann :) Obiekt, który istnieje z 1 stepa (sekunda to trochę dużo).

Tworzysz obiekt i on znika. Koniec filozofii, zero dodatkowych zmiennych itp. Nie po to pracujesz w GM, żeby pisać od nowa kolizje i inne pierdoły :)

 

Dla shootera logicznym jest, że tworzysz pocisk. Nikt nie sprawdza dystansu czy innych rzeczy, tylko tworzysz obiekt, który ma się przesuwać i wykrywasz kolizje. Tu jest broń biała i zaraz pojawia się myśl "trzeba to zrobić inaczej". Stwórz po prostu "pocisk" i już :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ja np.: w shooterach sprawdzam kolizję liniowo ;) Można i tak, ale optymalnie byłoby zrobić swój "własny mini-system" kolizji jak to nazwałeś ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
I on ma 500 postów? I on ma 20 lat? WTF? Stary, to kompletne podstawy, najpierw poczytaj dokumentacje..

Nie no, myślałem, że ja wolno się uczę. Ciekawe coś Ty pisał przez 500 postów? xD.

 

@e Raport chłopie nie ładnie. Najpierw przeczytaj dokumentacje, a potem raportuj...

jak nie masz nic do powiedzenia wartego czytania to w ogóle nie pisz :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
jak nie masz nic do powiedzenia wartego czytania to w ogóle nie pisz :thumbsup:

Hahaha - dokładnie. Robisz spam, piszesz żeby napisać, że napisałem bez powodu?

Jackie-Chan-WTF-meme-face-70958233396.jpeg

 

Specjalnie nie odpowiadałem, żeby ukrócić spam, a Wy swoje... Tak jak rzekł Twój Stary Admin, nie róbmy spamu jak coś chcecie to, albo na PW, albo na vahalli ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

zrobiłem obiekt zamach który pojawia się na chwilke jednak wrogowi nie zabiera wcale hp tylko tworzy object krew , czy wykonał by ktoś dla mnie przykładzik w wersij na gm 8 proszę bardzo o pomoc , odwdzięczam się kreditsami ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dziś wracam wcześniej do domu więc mogę zrobić. Wyślij grafiki postaci i zamachu żebyś nie musiał potem podmieniać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Serio? Dla mnie 100 razy wygodniejszym jest sprawdzanie kolizji kodem, liniowej czy jakiejkolwiek innej, niż tworzenie nowych śmieciowych obiektów. I w shooterach też nie polecam tworzenia obiektu pocisku i sprawdzaniu kolizji z jego maską, bo wtedy czasem potrafi przelecieć przez wroga.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dyzmek:

 

Powiedzmy - twoja animacja uderzania młotem ma 12 klatek. W takim wypadku, przy naciśnięciu klawisza który odpowiada za animację, ustaw jakiś alarm na 12 klatek. W danym alarmie, odejmij przeciwnikowi hp.

Powinno zadziałać, a w razie gdybyś nie chciał mieć uderzenia na samym końcu, możesz po prostu zmienić ilość klatek potrzebną do wykonania alarmu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Serio? Dla mnie 100 razy wygodniejszym jest sprawdzanie kolizji kodem, liniowej czy jakiejkolwiek innej, niż tworzenie nowych śmieciowych obiektów. I w shooterach też nie polecam tworzenia obiektu pocisku i sprawdzaniu kolizji z jego maską, bo wtedy czasem potrafi przelecieć przez wroga.

To samo im mówię, ale jak wolą ;) W sumie łatwiej Dyzmkowi będzie zrozumieć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

alarmy sralarmy jakieś.

Mówię timeline do tego jest dobry bo można zrobić dowolną animacje z kolizjami w konkretnych klatkach.

 

Kolizje wystarczy sprawdzać poprzez instance_place() czy jak tam się ta funkcja nazywała.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Przykład w gmres

Musisz zaimportować.

 

Tłumacząc się dla tych którzy mogą się czepiać:

Jest to najprostszy sposób. Nie trzeba nic się bawić w kodzie, a wystarczy podmieniać grafiki.

Oczywiście 'precision checking' jest włączone, więc nie jest to w jakikolwiek sposób dobre rozwiązanie, ale na potrzeby tej gry wystarczy.

Przez to w jaki sposób kończona jest animacja nie można mieć kilku różnych animacji (Ale nie ma problemu w zmianie tego. :P).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Serio? Dla mnie 100 razy wygodniejszym jest sprawdzanie kolizji kodem, liniowej czy jakiejkolwiek innej, niż tworzenie nowych śmieciowych obiektów. I w shooterach też nie polecam tworzenia obiektu pocisku i sprawdzaniu kolizji z jego maską, bo wtedy czasem potrafi przelecieć przez wroga.

chyba, że się nie jest frajerem i się wykrywanie kolizji przy poruszaniu się czegokolwiek (tak postaci jak i pocisków) robi na collision line, a nie place free :rolleyes:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

bardzo dziękuje za pomoc teraz już mogę dalej ruszyć z pracami bo nie chciałem zostawiać tego na później bo to zbyt ważne zwłaszcza że niemal od samego początku młot jest niezbędny by przetrwać , kreditsy oczywiscie beda dla osób które podawały mi wszelkie rady na temat rozwiązania mojego problemu , jeszcze raz wielkie dzięki ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×