Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   31 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Bad Dream

 

Gatunek: point&click

 

Opis: Bad Dream to seria krótkich (ok 15 minutowych) gier point & click. Jak wskazuje nazwa, akcja rozgrywa się w niepokojącym i nieco przygnębiającym świecie. Każda część, to inny sen. Niektóre części będą straszne, inne pokręcone i dziwaczne. Oprawa graficzna jest bardzo prosta, ale klimatyczna i w połączeniu z dźwiękami potrafi czasem namieszać w głowie. Pomimo tego, jak gra może zostać odebrana nie starałem się robić horroru ( inaczej nazwałbym grę Nightmare :P ) Najczęściej zagadki w grze są oparte na logice snu. Znaczy to tyle, że są logiczne z przymrożeniem oka :D

 

Gra w wersji Polskiej, Angielskiej i Niemieckiej :)

Autorzy:

- Kaszan,Desert Fox, Robert Gąsiorowski. Można wybrać co kto lubi.

- 124 tysiące różnych autorów dźwięków. Są one jednak na licencji CC0 dzięki czemu nie muszę robić dłuuugich creditsów

 

DreamGameplay_02.png

Screenshot.png

 

Linki do pobrania:

 

Bad Dream: Series (Gamejolt)

 

Bad Dream: Series (IndieDb)

 

#CA14 - Uzjel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie horror, nie horror, jasne :/ Posrałem się przy tym rzeźniku :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobra produkcja, mam nadzieję, że będzie więcej epizodów (czy jakkolwiek to nazwać). Żałuje że grałem jak było jasno, bo gra ma świetny klimat.

Zakończenie Graveyarda fajniejsze od Butchera :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, za miłe słowa :)

 

Chciałbym zrobić tryb pełnoekranowy, ale nie mam pomysłu jak to zrobić.. no może poza trochę większymi teksturami, ale to i tak nie rozwiąże sprawy. Nie chcę rozmazywać obrazu, a duża ramka też mnie nie bawi :D

 

Śnił się komuś, kiedyś most? Że idzie po moście i albo go ktoś goni, albo po prostu robi się coraz gorzej. Zastanawiam się nad zrobieniem gry właśnie o tej tematyce, ale nie wiem na ile powszechne są takie sny :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tunel też fajny :D Na pewno łatwiejszy do przedstawienia.

 

Jak byłem mały to śniło mi się że idę z rodzicami po takim trzęsącym się gówienku.. Rodzice szli szybko i nie czekali na mnie :c Z każdą chwilą most robił się coraz gorszy i gorszy. Brakowało barierek, albo stawał się wręcz linowym. Na koniec gonił mnie jakiś dziad i skakałem w otchłań co kończyło się przebudzeniem.

 

Wszystko przez to, że chodziliśmy do wujka po wiadukcie, a w bloku w którym mieszkał schody naprawdę się trzęsły i nie było barierek :D Dziadem z piwnicy też mnie straszyli po tym jak ktoś napadł dziewczynkę na osiedlu :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bad Dream Hospital

 

Szpital, kolorowanka.. Tym razem mniej strasznie a bardziej obleśnie xD Nie wiem co dalej napisać żeby nie zrobić spoilera :P Chyba tylko tyle, że są dwa różne zakończenia gry :)

 

41287.jpg

41288.jpg

 

Link do pobrania (127 MB):

http://gamejolt.com/games/adventure/bad-dr...hospital/22617/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Muzyka zajmuje u Ciebie tyle miejsca? Ogarnij kompresję. Trochę to boli jak się widzi taki rozmiar pliku, :( szczególnie że to 'gry flashowe'.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No z tą muzyką racja Napchałem dużo dźwięków, ale nie dbałem zbytnio o ich wagę i będę musiał to poprawić :)

 

Dziękuję Hamtaren :) Widziałeś oba zakończenia? Trochę boję się, że obleśność tej części odrzuci wielu graczy przed dojściem do końca, który tłumaczy jej wygląd :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że oba zakończenia, przedłuża żywotność gry kiedy próbuje się wykminić jak to drugie zakończenie osiągnąć. A co do obleśności to świetnie spełnia swoją rolę i nie bałbym się na Twoim miejscu o odrzucenie graczy. No chyba, że planujesz coś gorszego, ale ja i tak w to wtedy zagram :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ściągnałem pierwszą część i fajna atmosfera, fajna muzyka, ale kurde - gameplay polega na bieganiu po wszystkich lokacjach randomowo napierdalając myszką w każde możliwe miejsce ekranu. Musisz to zrobić bardziej logiczne + jakoś interaktywne elementy podświetlać. Ucięli mi 3 palce i jestem stuck, nie wiem co dalej, w każdej lokacji wszystko naklikałem chyba :o

 

edit: na let's playu zobaczyłem jak przejść dalej, przez przypadek przeklikałem zakończenie i nie zauważyłem co tam w garnku było/pisało :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

heheh motyw jak znalazłem kredki po tym jak obsrałem obsikałem i okrwawiłem rysunek czyimiś płynami ustrojowymi - mistrz. Podoba mi sie klimat, gameplay faktycznie troche chaotyczny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Propa dla tego uczucia powstała ta część :lol:

 

Wiadomo, że w point&click gra polega na tym, że czekasz na zmianę kursora sprawdzając każdą możliwą rzecz :D W dodatku w większości trzeba jeszcze samemu wybrać przedmiot, który chcesz użyć :P Mi samemu nie bardzo podoba się opcja jaką dają gry na Andka gdzie wszystkie rzeczy z którymi możliwa jest interakcja mają od razu widoczną ikonkę (co jest dostosowaniem do mechaniki, bo w andku nie ma kursora który może się zmienić i dotykanie wszystkiego dookoła nie miałoby sensu) :)

 

Oglądam gameplaye i staram się zmieniać rzeczy, które utrudniają grę, ale nie wiem jednak jak miałbym zrobić grę point&click nie polegającą na tym, że najeżdżasz na każdą możliwą rzecz :) Jeśli zrobię większą wersję, to możliwe, że tam gdzie nie będzie chwilowo możliwa interakcja kursor będzie zmieniał się na znak zapytania, żeby wiadomo było do których rzeczy przywiązywać uwagę a do których nie, jednak w tych krótkich grach nie za bardzo chcę to robić :D

 

Przez przypadek wpadłem na pomysł, by zbierać materiały do dużej gry robiąc mniejsze epizody. W przyszłości planuję zrobić dużą grę której fabuła będzie opierać się o miejsca i zdarzenia z tych małych gierek. Nie dość, że na bieżąco mogę testować nowe rozwiązania, to jednocześnie mam przy okazji reklamę :D Do tego dochodzi motywacja, bo BD zostało ciepło przyjęte i motywuje mnie to do dalszych prac. Gdybym robił jedną dużą grę od razu, to co najwyżej aktualizowałbym demo/betę, ale nie byłoby takiego szumu jak wokół każdego epizodu. Tu seria ma już fanów, chociaż duża gra istnieje jedynie w głowie.

 

W ogóle cała ta seria to jeden wielki przypadek. Miałem super farta z nią :)

 

Ale żeby nie było! Jak widzę na filmach, że dużo osób błądzi w jakimś momencie i nie wie co zrobić, to wiem, że coś mi nie wyszło ;) Nie chcę sztucznie przedłużać gry w ten sposób, że ktoś traci 10 minut na znalezienie czegoś i staram się to zmieniać. Trochę jak w Butcher, gdy trzeba wyjąć szmaty z rynno-rury, ale gdy jest to w jakiś przyzwoitych granicach to ok :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko: Grałeś w "Deep Sleep"? Wiesz że jego autor jest polakiem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie grałem, ale zobaczę :D Bardzo rzadko gram w gry. Lubię je robić, ale granie w nie mnie wkurza, bo zaraz chcę zrobić coś podobnego w co przed chwilą grałem xD

 

Tak na marginesie przemyślałem wasze słowa o klikaniu gdzie popadnie i wymyśliłem jak to rozwiązać. Kluczowe rzeczy będą miały własny ekran. Dla przykładu w Graveyard w miejscu gdzie trzeba wziąć baterię dałbym ikonkę oka, i po kliknięciu przenosiłoby się do rooma, gdzie widać dużą półkę i bateria nie jest mikroskopijna. Tak samo z miejscem gdzie trzeba ją użyć. Dużo łatwiej będzie zapamiętać kluczowe miejsca, niż skrzyneczkę 45x30 pikseli gdzieś w tle :D To trochę więcej pracy, ale nie będzie mi pękać serce, gdy widzę na filmikach to jak ludzie błądzą i błądzą i błądzą i gdy kursor przejechał dwa piksele od miejsca gdzie coś jest. Trudność gry a tym bardziej jej długość nie powinna opierać się na szukaniu mikroskopijnych rzeczy z tym, że do tej pory nie wiedziałem jak tego uniknąć. Zagadki muszą być dziwaczne bo to sen i zabija się tam skorpiony pinezkami po tym jak grało się z kuzynem 16 godzin w Fallouta 2 :D

 

Starych gier nie będę edytował, ale w oparciu o sugestie i spostrzeżenia ulepszę nowe. Gracze mają radochę jak włączają drugą grę i widzą strzałki pokazujące dokąd można iść. Jeśli wszystko jest dobrze od początku to się tego tak nie zauważy i nie doceni xD Teraz dodam fullscreen xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tu jest tylko jedno zakończenie :)

 

Chciałem zrobić tą część mniej straszną. Raczej wywołać uczucie pustki z lekkim niepokojącym zabarwieniem :D Niestety nie do końca uzyskałem zamierzony efekt :P Z tym, że gry tego typu są dla mnie nowością. Np widziałem na razie jeden filmik z gry i osoba nie zauważyła giganta w tle.. bez tego nie wiedziała co się dzieje. Powinienem zaznaczyć jakoś jego obecność :) Nie zobaczyła też kartki z wróżką od zębów :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja jak zauważyłem giganta to zacząłem się miotać trochę, bo myślałem, że jak za długo będę się krzątał to dotrze do mnie i coś mi zrobi. Zastanawiam się też co z tym jednym grobem, którego nie można otworzyć na początku (nie wiem czy później się da).

Czekam oczywiście na kolejne części :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Grób ma dwa powody istnienia :D

1. Zauważyłem, że ludzie nieco "oczukują" i myśląc co trzeba zrobić wychodzą poza logikę gry. Przykładowo gdy w prawdziwym świecie gotujesz zupę, to bierzesz garnek, wodę, rybę, palce xD itp. Nie zastanawiasz się, że w kuchni jest płyn do naczyń, szklanki itp, bo to się aktualnie nie przydaje :D Gdy w grze dasz za zadanie ugotować zupę w późniejszym momencie gry, to ludzie wyłażą poza logikę gry i zagadki rozwiązują pod kątem "po co autor stworzył płyn do mycia naczyń/wazon z kwiatami, nie robiłby tego bez powodu" i próbują tego użyć na siłę (jednak musisz to jakoś zaznaczyć jak np poprzez zmianę kursora po najechaniu). W głowach tworzy sie lista priorytetowa, gdzie pierw sprawdza się rzeczy, które nie zostały wykorzystane :D

 

2. Butcher miał być prototypem. Robiąc Graveyard wiedziałem już, że w przyszłości chcę zrobić dużą część, opartą na lokacjach i wydarzeniach z tych krótkich epizodów. Dla przykładu gracz będzie szukał swoich palców, czy łatał misia do kupy :PP Stąd zostawiam niedopowiedzenia, czy zamykam niektóre lokacje :D Oczywiście robiąc "dużą grę" zrobię kolejne niedopowiedzenia, ale to tylko dla tego, że sen musi mieć nieścisłości :D Inaczej klimat gry siądzie :D

 

3/4 gry znalazły się tu: http://indiegames.com/2014/03/freeware_pic...dream_cycl.html

To daje duuuuuuuuużo wyświetleń :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eeej, miałeś zrobić fullscreena. A na moim lapku z rodziałką 1366x768 teraz jest po prostu większe okienko tak, że wyjeżdża aż za pasek zadań i nie widzę dołu okienka. Mógłbyś zmienić?

 

EDIT: Kurde, dopiero po chwili zobaczyłem, że na dole są opcje i można ustawić fullscreen. Był schowane właśnie za paskiem. Koniec internetów na dziś... xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bad Dream: Memories

 

BD05.png

 

Początkowo chciałem zrobić jedynie smutną część, ale pomyślałem , że to za dużo i dodałem straszaki, a historię nieco rozcieńczyłem. Smutno, brudno, troszkę strasznie. Opis najnowszej części zwanej "Wspomnieniami".

 

Cztery poprzednie części zostały przetłumaczone na język polski i niemiecki. Ta co prawda ma już tłumaczenie polskie w sobie, ale go nie udostępniłem. Jak ktoś koniecznie musi mieć polską wersję, to musi poczekać z dzień lub dwa aż dorobię niemieckie i wtedy zaktualizuję plik. Jeśli komuś nie przeszkadza 30 słów po angielsku, to może pobrać już dziś. Jeśli ktoś nie chce grać w ogóle, to taka możliwość też jest dostępna :D

 

Uczę się budować klimat, więc nie ukrywam, że miło byłoby przeczytać jakąś opinię na temat najnowszej części ;)

 

Linki:

 

Gamejolt

IndieDb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cóż, zagrałem w każdą część, i przyznam że każdy epizod trzyma poziom :) Ciekawa historia, wciągająca fabuła. W najnowszej części Memories bardzo podoba mi się motyw z rysunkami. Podziwiam za pomysł, cała seria zdecydowanie zasługuje na 5/5 ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Konrad :)

 

Ktoś zraportował Twojego posta? xD

 

Ledwo skończyłem Memories a już biorę się za 6 część :D Tym razem będzie tylko jeden pokój, a w dodatku postać będzie leżała nieruchomo w łóżku (paraliż senny czy jak to się tam nazywa) xD Mam nadzieję, że wyjdzie tak jak chcę, bo pomysł na zasady tego epizodu wydają mi się ciekawy.

 

Czwarty raz (trzeci Bad Dream) moja gra dostała pierwszą stronę na Gamejolt!! =D

Musiałem pogrubić bo nie mogę ze szczęścia xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale mnie tu dawno nie było! Jako zalogowany użytkownik :D Mam super zawiłe hasło którego nie pamiętam i nie chce mi się go szukać xD

 

Robię duużą grę Bad Dream, ale to dość dużo roboty i pomyślałem, że mógłbym podzielić tą dużą część na mniejsze epizody jako gry HTML5. Tak będzie stały szum wokół projektu i jego reklama. Wersja desktopowa będzie miała różne zakończenia, do których będą prowadzić różne ścieżki (jak w Hospital). Gra w HTML5 oferowałaby jedną ścieżkę i jedno zakończenie. Moje pytanie jest takie:

 

Czy warto poświęcać czas na wersję HTML5? Macie jakieś doświadczenia z grami przeglądarkowymi i czy jest na nie jakiś popyt? :) Gdzie warto opublikować takie gry?

 

Znacznie łatwiej ulepszać projekt, gdy na bieżąco ma się opinie graczy.. Między Butcherem a Memories widać wieeeelką różnicę. Gdybym Shadowplay robił tak jak Bad Dream to ta gra odniosłaby znacznie większy sukces. Tutaj baaardzo zależy mi na dopracowaniu gry, bo myślę, że mam bardzo fajną historię do pokazania (TAK! Duża gra ma spójną historię!). Co ważniejsze aktualizowanie projektu na bieżąco sprawia, że gra jest cały czas świeża. O dziwo do tej pory pojawiają się na YT filmy z BD, ale są to kanały z... 5 wyświetleniami. Za to nowo wydane gry pojawiają się na profilach ludzi z wieeeeeeloma subskrypcjami. Miałem ten zaszczyt, że CinnamonToastKen zrobił lets play z wszystkich 5 gier w serii. Wieeeeeelki zastrzyk pobrań :D Szum zawsze dobry!

 

Serio zależy mi na waszej opinii. Nie mam za bardzo doświadczeń z publikowaniem gier html :) Wiem tylko, że tam to normalne, że jedna gra podzielona jest na kilka części publikowanych w jakiś tam odstępach czasowych :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bad Dream: Bridge

 

Screen_03.png

 

Ta część nie jest kolejnym epizodem w serii, a raczej częścią większej gry zwanej Bad Dream: Coma (Śpiączka). Nie jest to też demo, bo duża gra będzie miała zmienioną rozgrywkę. Ta część powstała z kilku powodów:

- chciałem wzbudzić zainteresowanie graczy dużą grą

- pokazuję tu nieco inne rozwiązania (jak dodanie ekwipunku) z nadzieją, na sprawdzenie ich w akcji, bo chcę żeby duża gra była optymalnie dopasowana do większości graczy. Oglądanie filmów na youtube baaaaaardzo pomaga w ulepszaniu projektów.

- robienie większej gry wymaga znacznie więcej czasu i nie chciałem żeby przez ten okres ludzie zapomnieli o Bad Dream :)

- mogę się powymądrzać na forum o tym jak reklamować i ulepszyć projekt

- kupiłem moduł HTML którego nigdy nie użyłem xD

 

Link do gry (Chwilowo jedynie w wersji HTML) - http://gamejolt.com/games/adventure/bad-dream-bridge/36892/

Wersja dla Windowsa - http://gamejolt.com/games/adventure/bad-dream-series/20494/

 

Moim zdaniem "ukrywanie" projektu aż do samego końca nie jest najlepszym pomysłem. Pokazywanie go innym autorom też nie do końca pomoże, bo my patrzymy na takie rzeczy od zupełnie innej strony. Najlepiej opublikować jakąś betę, czy demko i zobaczyć co powiedzą o niej zwykli gracze. Np. ja około rok temu opublikowałem pierwszą część będąc raczej niezadowolonym z efektów i okazało się, że jest branie :) Co więcej każda kolejna część jest uważana za coraz lepszą (w dużej mierze dla tego, że na bieżąco patrzę co nie pasuje graczom i to poprawiam) :P

 

Wybaczcie wymądrzanie się!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×