Skocz do zawartości

AI-sztuczna inteligencja


smartboy

taka sobie sonda do tematu  

7 użytkowników zagłosowało

  1. 1. która gra takowe posiada

    • GTA 4 lub 5
      2
    • mario
      4
    • thief 4
      0
    • simsy
      1
    • inne jakie znacie
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy dałem w dobry dział temat...

Wiem jak co zrobić, żeby np. gość szedł tu i tam lub zrobił to lub co innego a teraz głębiej...

Chodzi mi o to jak najlepiej stworzyć AI. Tworzyłem nie raz, najgorsze jest to, że po pewnym czasie robi się bałagan i nie wiadomo co do czego. Jedyna myśl to skrypty podpinane pod objekt przy danej funkcji.

Np. funkcja nr 1- idzie, nr 2- wyznacza cel (np. łazienka po lewej stronie). Cele oraz funkcje powinny być zależne od funkcji człowieka taki jak np.:

- pragnienie i łaknienie

- potrzeby fizjologiczne

- potrzeby snu, odpoczynku

- potrzeba rozrywki

- potrzeba towarzystwa

Coś ala Simsy. Jak myślicie czy to dobry pomysł na stworzenie bardzo dobrego AI, postaci, która sama będzie się uczyć i zdobywać doświadczenie plus wpływ innych zmiennych jak i wątku fabularnego gry ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dałem w dobry dział temat...

Wiem jak co zrobić, żeby np. gość szedł tu i tam lub zrobił to lub co innego a teraz głębiej...

Chodzi mi o to jak najlepiej stworzyć AI. Tworzyłem nie raz, najgorsze jest to, że po pewnym czasie robi się bałagan i nie wiadomo co do czego. Jedyna myśl to skrypty podpinane pod objekt przy danej funkcji.

Np. funkcja nr 1- idzie, nr 2- wyznacza cel (np. łazienka po lewej stronie). Cele oraz funkcje powinny być zależne od funkcji człowieka taki jak np.:

- pragnienie i łaknienie

- potrzeby fizjologiczne

- potrzeby snu, odpoczynku

- potrzeba rozrywki

- potrzeba towarzystwa

Coś ala Simsy. Jak myślicie czy to dobry pomysł na stworzenie bardzo dobrego AI, postaci, która sama będzie się uczyć i zdobywać doświadczenie plus wpływ innych zmiennych jak i wątku fabularnego gry ???

Tak.

Tego jeszcze nikt nie uczynił a ty nie zrobisz tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się już bierzesz za AI to musisz sobie je dokładnie zaplanować, żeby potem nie było syfu w kodzie (a robi się straszny). Ja planując nowe AI rozrysowałem je sobie na konkretne zachowania i to od czego mają być zależne, przemyslalem wszystkie za, przeciw i czy dane zachowanie na pewno będzie potrzebne. Chodzi mi o coś w tym stylu: (screen schematu AI do Almory ze strony Gear-Studio ;P)

AlmoraAI.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnej mądrej książce o programowaniu AI która ma 4 grube tomy było takie fajne powiedzenie, którego cytatu nie przytoczę bo nie pamiętam już ale sens był taki by starać się nauczyć otoczenie sterować postaciami a nie uczyć postacie rozpoznawać otoczenie i jak jego używać. Do tej zasady pasują simsy oraz boty do strzelanek.

 

System podobny do tych z simsów jest tłumaczony w tomie I o ile dobrze kojarzę. Bo chyba ten czytałem ale niestety nie do końca, zabrakło mi pary by przebrnąć przez całą xD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnej mądrej książce o programowaniu AI która ma 4 grube tomy było takie fajne powiedzenie, którego cytatu nie przytoczę bo nie pamiętam już ale sens był taki by starać się nauczyć otoczenie sterować postaciami a nie uczyć postacie rozpoznawać otoczenie i jak jego używać. Do tej zasady pasują simsy oraz boty do strzelanek.

 

System podobny do tych z simsów jest tłumaczony w tomie I o ile dobrze kojarzę. Bo chyba ten czytałem ale niestety nie do końca, zabrakło mi pary by przebrnąć przez całą xD.

 

Masz sporo racji. Ja ogólnie do tego podchodzę w ten sposób, że np. jak typ ma kolizję z lodówką a jego poziom głodu jest np 49/100 to wtedy zachodzi reakcja z lodówką i gość może np. otworzyć i coś z niej zabrać. Tak samo z drzwiami np. gdy ma opcje spacer=1 (chce iść na spacer, na miasto) to podczas kolizji z drzwiami wyjściowymi przenosi się np. do rooma ' miasto'. :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postać jest głodna i wysyła jakiś sygnał głodu który posiada zasięg. Lodówki czy inne obiekty które mogą reagować na ten sygnał odbierają go pod

warunkiem że nie są zajęte ( np że inna postać z tego przedmiotu nie korzysta )

Wszystkie lodówki które zareagowały przesyłają wiadomość zwrotną do postaci z parametrami takimi jak np poziom uzupełnianego głodu.

Głodna postać zbiera te informacje i tworzy listę którą sortuje według priorytetu, którym jest ten przesłany wcześniej poziom uzupełnienia głodu.

Dzięki temu postać już wie gdzie się udać by było jej najlepiej.

 

Jak dobrze zapamiętałem to mniej więcej tak było to opisane w przypadku simsów. Oczywiście tych czynników które ustalają priorytet jest więcej a nie

tylko poziom uzupełnienia głodu. Do małej gry oczywiście takie rozwiązanie będzie przekombinowane ale do tak dużej jak simsy się idealnie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postać jest głodna i wysyła jakiś sygnał głodu który posiada zasięg. Lodówki czy inne obiekty które mogą reagować na ten sygnał odbierają go pod

warunkiem że nie są zajęte ( np że inna postać z tego przedmiotu nie korzysta )

Wszystkie lodówki które zareagowały przesyłają wiadomość zwrotną do postaci z parametrami takimi jak np poziom uzupełnianego głodu.

Głodna postać zbiera te informacje i tworzy listę którą sortuje według priorytetu, którym jest ten przesłany wcześniej poziom uzupełnienia głodu.

Dzięki temu postać już wie gdzie się udać by było jej najlepiej.

 

Jak dobrze zapamiętałem to mniej więcej tak było to opisane w przypadku simsów. Oczywiście tych czynników które ustalają priorytet jest więcej a nie

tylko poziom uzupełnienia głodu. Do małej gry oczywiście takie rozwiązanie będzie przekombinowane ale do tak dużej jak simsy się idealnie nadaje.

 

Bardzo dobry pomysł.W sumie o coś takiego mi chodziło tylko nie o zasadzie wysyłania sygnału jak nietoperz (który wysyła sygnał by nie dobić do przeszkody). Może ktoś jeszcze sie udzieli ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...