Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Uzjel

      GMClan wrócił!   12.08.2017

      GMClan.org już działa, więc jeżeli ktoś wchodził przez adres forum.gmclan.org to może już wrócić do starych zwyczajów. Jeżeli strona wam się nie wyświetla to wyczyście cache i ciasteczka.
    • gnysek

      Świętujemy urodziny GMCLANu ?   16.08.2017

      Wypowiedzcie się! http://forum.gmclan.org/index.php?/topic/34002-15-lat-gmclanu-świętujemy  
I am Lord

Maze Strategy

Rekomendowane odpowiedzi

I am Lord    2

Tytuł: Maze Strategy

 

Gatunek: Prosta strategia turowa.

 

Opis: Miała to być gra na Tymon Challenge ale że Tymon zwiał to umieszczam ją tutaj. Udostępniam w paczce także kod źródłowy.

AI nie jest ukończone, potrafi się tylko ruszać. Może kiedyś będzie mi się chciało do tego ponownie zajrzeć. W paczce są 2 exeki, AI_test to człowiek vs AI a ten drugi to możecie sobie z kolegą zagrać. Bo jest to człowiek vs człowiek.

edit2:

Wersja nr 102:

AI:

- zmiany w sposobie zapamiętywania drogi

- zmiany w sposobie ustalania celu dla artylerii

- częściej jeździ ścieżkami naokoło

- może flankować bazę

- częściej kupuje bardziej różnorodne jednostki

- sprawniej przejmuje struktury

 

Grafika:

- nowa grafika murków i podłogi

- poprawione łączenie ścian ( prośba Jakima )

- grafika ścian jest wczytywana z folderu Themes ( można dodawać własny wykrój )

 

Gameplay:

- Kamera podczas sterowania komputera sama się porusza ( prośba Jakima )

- Hp pokazuje się na chwilę gdy zostaną zadane obrażenia

 

W grze chodzi o zniszczenie bazy wroga. Dysponujemy 3 typami jednostek, działających na zasadach kamień papier i nożyce. Lekki zwiadowca jest szybki i mocniej bije haubicę. Haubice są wolne ale potrafią strzelać nad ścianami i mocniej biją czołgi. A czołgi są po środku jeśli chodzi o hp i prędkość. Mocniej biją zwiadowców.

Levele są losowe, umieszczają się na nich baterie i generatory. Najechanie na nie myszką pokaże pasek balansu: kpe2f.png przejmowania tych struktur. Aby przejąć trzeba wprowadzić na sąsiednie pole jakąś swoją jednostkę. Proces może trwać kilka tur.

 

Zaznaczenie jednostki LPM uruchamia tryb ruchu, żeby się ruszyć trzeba narysować takiego patha:

xpGcC.png

I zatwierdzić klikając jeszcze raz w ostatnie pole na tej ścieżce.

Zaznaczenie jednostki PPM uruchamia tryb ataku.

 

Kamerę się przesuwa przeciągając myszkę i trzymając PPM.

 

Download: http://gmclan.org/up539_4_Strategy_Maze_102.html

Download Source starej wersji: http://www.mediafire.com/download/3o8souaf...onChallenge.rar

Rozmiar pliku: 3MB

 

Screeny:

Theme Metal

sooPnSC.png

Theme Marble

eCY9OGQ.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ΨΧΞ    0

błagam Cię - przeportuj to w GM:Studio na androida - pragne w to zagrać, gra jest piękna!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ANtY    8

To już PC too mainstream dla ciebie YXE? :|

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    2

Android jest poza moim zasięgiem. Raz że nie mam telefonu z androidem, dwa nie stać mnie na GM:studio z andkiem, który kosztuje 1000 pln. Jestem tylko poor studenciakiem bez roboty :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ΨΧΞ    0

anty: od bodajze 2 czy 3 miesiecy nie mam pc i raczej do konca roku miec nie bede na pewno, wiec moge grac i kodowac tylko na telefonie.

 

huder: co prawda nie mam gm studio, ale po schroomsach moglbym sie zajac przeportowaniem z przyjemnoscia :) ewentualnie pogadaj z uzjelem, moze pomoze Ci z przeniesieniem na mobile w studio? :D

bo gra jest piekna - ma szanse sie przebic!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ANtY    8
kodowac tylko na telefonie.

nerd ;d

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ΨΧΞ    0

smiejesz sie anty - przeportowalem tak xenona 3.0 na androida ;)

 

topic: w takim razie oczekuje gry niezmiernie, bo pewnie do czasu az zostanie wydana, dorobie sie chociaz lapka - pracuj dalej! :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gnysek    22

Jeśli gra będzie gotowa, z dobrym gameplayem i nie korzysta z DLLek, mogę przenieść na studio, za jakis niewielki procent z zysków ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kaszan88    0
Android jest poza moim zasięgiem. Raz że nie mam telefonu z androidem, dwa nie stać mnie na GM:studio z andkiem, który kosztuje 1000 pln. Jestem tylko poor studenciakiem bez roboty :D

To nikogo nie ruszy Stary! Powinieneś dodać, że nie śpisz bo trzymasz kredens. Wtedy ludzie zrzuciliby się na GM:S z wszystkimi dodatkami i nawet zgłaszaliby się na warty żeby trzymać kredens uwalniając Twoje ręce pod programowanie :D

 

Nie cierpię tych waszych wielkich okien które nie mieszczą mi się na ekranie. <_<

Moje jedno pytanie. (rozłożone w przestrzeni, żeby oddać jego dramaturgię)

 

Dlaczego..

to..

jest..

po...

polsku??!

 

Nie podbijesz świata grą w tym języku :D Już lepiej hiszpański, niemiecki xD

 

Kłamliwy Edit(2)

Jak testowałem demko ukradli mi spod bloku auto. Daję 1/10 :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    2

To chyba oczywiste że gdybym miał to rozgłosić w świat to było by po angielsku. Mam nadzieje że to było pytanie retoryczne :D

O rozdzielczości faktycznie nie pomyślałem, wszystkie moje gry były robione w 1024x768

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Amaterasu    0

Nie podobają mi się kropki w tych pustych przestrzeniach.

 

Gra wygląda naprawdę nieziemsko, dokończ ją, bo jeżeli gra się tak jak wygląda (nie próbowałem, ale wierzę w to, co napisał Sernat), to może stać się jedną z najlepszych "małych gier" 2013 r.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    2

Nowa wersja dodaje 7 Tier jednostek i AI które w końcu strzela xD

Tb1Au9l.png

AI jeszcze będę musiał dopracować. Dodatkowo wprowadziłem taką małą zmianę że wyprodukowana jednostka stale zabiera 3 energii z incoma.

 

W parametrach skrótu gry można podać -CvC -CvP -PvC lub -PvP ustala to kto kontroluje jaki kolor jednostek. Czy komputer czy gracz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FanXX    0

Fajnie tobie to wyszło, teraz jest dużo lepiej i super się gra.

 

 

 

W parametrach skrótu gry można podać -CvC -CvP -PvC lub -PvP ustala to kto kontroluje jaki kolor jednostek. Czy komputer czy gracz.

Nie prościej zrobić Launcher który uruchamia program z parametrem i gracz wybiera tryb gry? Ta funkcja była by tu przydatna wg mnie.

 

 

========@EDIT========

 

kaszan88

Dlaczego..

to..

jest..

po...

polsku??!

 

A powiedz mi kaszan88 dlaczego każda gra musi kręcić się wokół tego głupiego angielskiego. Polskich gier nie jest dużo na rynku światowym, polski język również jest oryginalny i jak patrze na gry angielskie to odechciewa mi się grać - taki odruch i to nawet ze znajomością anglika. Polskie produkcje właśnie są dobre tylko trzeba je dostrzec. Koniec w temacie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakim    0

Niech jeszcze podczas tury oponenta kamera faktycznie wskazuje, co się dzieje.

 

Nie podobają mi się kropki w tych pustych przestrzeniach.

 

Popieram.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    2

Te kropki to taka mała wada mojego mega uproszczonego algorytmu łączenia ścian. Który wygląda następująco:

tRg0BAs.png

GML
image_index = 0;

if ( instance_place( x + 1, y, o_solidWall ) ) image_index |= 1;

if ( instance_place( x - 1, y, o_solidWall ) ) image_index |= 2;

if ( instance_place( x, y + 1, o_solidWall ) ) image_index |= 4;

if ( instance_place( x, y - 1, o_solidWall ) ) image_index |= 8;

 

Algorytm nie sprawdza ukosów i stąd ten problem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakim    0

Możesz to łatwo poprawić, a warto - jestem przekonany, że będzie to ładniej wyglądać bez tych kropeczek :).

 

Także poczekam na następną wersję :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    2

Dobra zrobiłem nową wersję ( i ostatnią w GM8.1 ) teraz czeka mnie portowanie na GMSa więc wrzucam to co do tej pory zrobiłem już teraz bo kolejna wersja pewnie szybko nie powstanie. Portowanie zajmie mi sporo czasu i nerwów :D.

 

Nowa wersja dodaje

 

AI:

- zmiany w sposobie zapamiętywania drogi

- zmiany w sposobie ustalania celu dla artylerii

- częściej jeździ ścieżkami naokoło

- może flankować bazę

- częściej kupuje bardziej różnorodne jednostki

- sprawniej przejmuje struktury

 

Grafika:

- nowa grafika murków i podłogi

- poprawione łączenie ścian ( prośba Jakima )

- grafika ścian jest wczytywana z folderu Themes ( można dodawać własny wykrój )

 

Gameplay:

- Kamera podczas sterowania komputera sama się porusza ( prośba Jakima )

- Hp pokazuje się na chwilę gdy zostaną zadane obrażenia

 

Tak więc dodałem opcję robienia własnych wykrojów mapek, wystarczy wrzucić odpowiedni plik .gmspr do folderu Themes. Te 2 dostępne narazie w grze można spokojnie otworzyć w GM8.1 by zmodyfikować lub dodać. ( i tak wiem że nikomu się nie będzie chciało nic robić ale taką miałem zachciankę na modowanie ) gmspr musi być wielkości 32x32 wycentrowany na 16x16 i mieć 63 klatki by się wczytał.

 

Oba nowe motywy

Xj5kFGo.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Konrad-GM    0
Tak więc dodałem opcję robienia własnych wykrojów mapek, wystarczy wrzucić odpowiedni plik .gmspr do folderu Themes.

Trochę utrudnione to modowanie. A nie lepiej byłoby wykorzystać w tym celu backgrounda jako tileseta - oraz aby był wczytywany z formatu png? :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    2

Właśnie nie mogłem tego zrobić na szybko bo nie doszukałem się funkcji która by dodawała sprit z png stripa. Znalazłem tylko funkcję która tworzy stripa z istniejącego sprita.

Musiałbym więc się bawić w wycinanie pojedyńczych klatek z surface, a tego już mi się nie chciało xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chell    25
A powiedz mi kaszan88 dlaczego każda gra musi kręcić się wokół tego głupiego angielskiego. Polskich gier nie jest dużo na rynku światowym

:rolleyes:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
I am Lord    2

Myślałem nad tym by gra turowa rozgrywała się w kosmosie (coś ala Master of Orion) a walki w czasie rzeczywistym na planetach. Wysyłało by się oddziały na podbijanie kolejnych planet. Czy coś w ten deseń ale nie wiem jak z fabułą ruszyć. Czy wcale jej nie robić :/

No i raczej ciężko będzie mi wytłumaczyć czemu na tych planetach były by labirynty :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×