Skocz do zawartości

Co robi dany kod?


BATOREX

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas czytania waszego "podręcznika", napotkałem na takie coś:

 

{

var xx,yy;

xx = x+10;

yy = y+10;

instance_create(xx,yy,obj_pilka);

}

 

Jestem początkujący i to bardzo, wg mnie stawia to obiekt o nazwie "obj_pilka" na pozycji x=10 y=10.

Wstawiłem to w "scripts" i obiekt się nie pojawił.

 

Jeżeli źle myślę to proszę abyście mnie poprawili, powiedzieli co oznacza kod i gdzie go wstawić?

 

Jakbym miał jakieś wątpliwości z innymi kodami to napiszę w tym temacie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały przykład: Kliknij!

Mam nadzieję że już teraz zrozumiesz ;)

Zrobiłem tam że obiekt tworzy się po kliknięciu myszką ale event możesz sobie wybrać dowolny (create, collision, step, mouse, keyboard itd. ).

 

Hehe już rozumiem :D Ja to pisałem w tym folderze "scripts" po lewej stronie programu.

 

Do czego właśnie służy konkretnie ten folder "scripts" po lewej? Umieszcza się tam kod, ale dokładniej co tam można zrobić i w jakich sytuacjach się przydaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrypty później możesz wywołać z dowolnego obiektu.

Tworzysz go a w jakimś obiekcie dajesz: script_execute(nazwa_skryptu) i kod w skrypcie się wykonuje.

Ja czasem skrypy wykorzystuje np. do zapisu gry. Piszę raz kod a potem z różnych obiektów (menu, na planszach itp.) wywołuję go.

Mam nadzieję że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale nie używaj funkcji script_execute() bo jest lepszy i efektywniejszy sposób uruchamiania takich skryptów.

Po prostu wpisz jego nazwę i dodaj ().

 

nazwa_skryptu();

 

Edit:

Jeżeli skrypt używa jakiś argumentów to w nawiasie możesz je podać np tak jak w tym skrypcie: http://www.gmlscripts.com/script/angle_difference

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie :)