Skocz do zawartości

TUTORIAL-Jak zrobić animację szkieletową


Adriann

Rekomendowane odpowiedzi

Ile razy miałeś problem ze zrobieniem grafiki?

Ile razy nikt nie odpowiadał na forum w sprawie pomocy ze zrobieniem grafiki?

Jaka na to rada?

SAM ZRÓB GRAFĘęę!

 

Najpierw przykłady na zachętę(proszę nie krytykować za ostro;>)

 

https://gmclan.org/up6054_4_Przyk_ady_do_tutoriala.html

 

Za chwilkę zaprezentuję jak zrobić całkiem fajne i płynne animacje,możliwe że masterzy graficzni mnie zlinczują,ale robię to głównie z myślą o tych..początkujących.

Zaczynamy,

Potrzebne:

-Program Anime Studio 5 PRO;

-Jakiś program do grafiki,tutaj pokażę na przykładzie Gimpa;

-Nożyce do cięcia drobiu;

-Masa chęci,cierpliwości i dobrego alkoholu;

 

I AKT (Gimp)

#Części ciała do animacji.

1.Otwieramy program.

2.Tworzymy 2 przezroczyste warstwy,jedna to kontury,a druga to kolorek.

(By otworzyć okno z warstwami klikamy Okna\Warstwy)

RYS1.png

3.Na warstwie 1szej zaczynamy rysować kontury,musimy narysować 3 obrazki:

-rękę,

-nogę,

-tors(Od głowy po genitalia,nie wiem jak to inaczej nazwać,kij tam),

4.Wybieramy narzędzie pędzel Circle (01) w kolorku czarnym,

Krycie do wyboru,u mnie będzie troszkę mniej,ale nie sugerujcie się tym bardzo.

5.Zaczynamy rysować

Postaraj się by kontury wyglądały mniej-więcej tak:

RYS2.png

6.Potem kolorujemy,

-Wybieramy warstwę kolorek,potem pędzel Circle (03) i kolorujemy dowolnie.

RYS3.png

Taki prosto pokolorowane,ale wy sobie tam już dacie radę.

7.Teraz wystarczy zapisać np w .png i podzielić każdą część ciała by była zapisana oddzielnie,to można nawet w game makerze zrobić.

RYS4.png

II AKT(Anime Studio 5 PRO)

#Teraz czas połączyć wszystkie części w animację.

1.Otwieramy nowy projekt.

2.W oknie layers Dodajemy nową kość

Następnie dodajemy obrazki tors,2x ręka,2x noga.

UWAGA!

Ważne jest by po dodaniu każdy obrazek był z daleka od innych,dodajesz obrazek i przesuwasz go.

Następnie w oknie Layers ustawiasz wszystko by należało do tej dodanej kości,zapewne nazywać się będzie Layer 2.

Aha i wszystkie obrazki muszą być w kolejności takiej jak na obrazku.

RYS5.png

PS:rolką myszki oddalamy i zbliżamy projekt.

3.Teraz klikamy 2 razy na kość(Layer2) i klikamy bones oraz zaznaczamy region binding.

4.Następnie dodajemy kości.

RYS6.png

Kości powinny wyglądać mniej więcej tak:

RYS7.png

5.Teraz łączenia kości,bo połączyć kości trzeba kość zaznaczyć i kliknąć połączenie z inną narzędziem Reparent Bone,npowinno to wyglądać tak:

RYS8.png

6.Teraz przesuwamy części ciała narzędziem Offset Bone.

Ma to wyglądać tak:

RYS9.png

7.Narzędziem Manipulate Bones przesuwamy części ciała,powinny już fajnie wyglądać :)

8.Teraz tylko by wprowadzić w ruch postać klikamy na timeline i przesuwamy dowolnie postać,tak powstanie animacja

9.By zapisać klikamy export animation i gotowe.

Na tej zasadzie można robić grafikę platformową i top down.

Mam nadzieję że zrozumieliście cokolwiek z tego mojego bełkotu,jeśli coś pominąłem,albo coś jest niejasne to piszcie,dziękuję za uwagę.

EDIT:

Macie tutaj przykładowe kontury:

http://www.gmclan.org/up6054_4_tutek.html

 

 

EDIT2:

Nowy przykład:

http://www.gmclan.org/up6054_4_atak1.html

Oraz mały tutorial na kontury:

0aff943d53.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Filar Społeczności

Jakoś chyba wolę sobie w Photoshopie na warstwach cisnąć po 30 minutach obczajania tego Anime Studio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Dupa a nie studio, tylko się wkur**ć idzie

 

animesrudio.jpg

 

i jeszcze takie ochydne pixele robi ten program

 

Adriann, nie chciałbyś mi helpnąć z animacjami? :D

Jak coś to pisz na gg: 10155240

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Już wiem co było nie tak wystarczyło zrobić tak:

 

1.Zaznaczamy obrazek w warstwie kości:

1d5912.png

2.Wchodzimy w Bone na pasku i zaznaczamy "Flexi Bind Layer" :

10e661.png

3.Kropka na ikonce powinna się zmienić na czerwono:

18daef.png

4.Gotowe, i nasza graficzka do zaanimowania wygląda o niebo lepiej :jezor:

 

Mam nadzieję, że ta wiedza się komuś przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...