Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   31 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
DobryZiom

animacje

Rekomendowane odpowiedzi

Yo. Mam taki mały problem: jak zarządzać animacjami? Mam sobie gifa z którego zrobiłem xet'a. Dodałem go do programu:

Game.Sprites( "spr" )->Prepare( "data/grafika/blood_sprite_1.xet" );

Wyświetlam:

Game.Sprites( "spr" )->Draw( XE_VECTOR( 99, 99 ) );

ale wyświetla się tylko 1 klatka. Jak mogę przełączać/ustawiać/ sprawdzać klatki?

 

 

 

 

E: A może się nie da -.- ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

animacje robi sie na dwa sposoby:

 

1. osobne tekstury:

a ) dodajemy z osobna każdą nową teksturę aimacji:

Game.Sprites( "spr" )->Prepare( "data/grafika/blood_sprite_1.xet" );
Game.Sprites( "spr" )->Prepare( "data/grafika/blood_sprite_2.xet" );
Game.Sprites( "spr" )->Prepare( "data/grafika/blood_sprite_3.xet" );
Game.Sprites( "spr" )->Prepare( "data/grafika/blood_sprite_4.xet" );

lub za jednym razem po sredniku wszystkie sciezki:

Game.Sprites( "spr" )->Prepare( "data/grafika/blood_sprite_1.xet;data/grafika/blood_sprite_2.xet;data/grafika/blood_sprite_3.xet;data/grafika/blood_sprite_4.xet" );

b ) animacja i rysowanie:

Game.Sprites( "spr" )->Animate( XE_EVENTS::Use().DeltaTime * 10.0f ); // zmieniamy klatke 10 razy na sekunde
Game.Sprites( "spr" )->Draw( XE_VECTOR( 100, 100 ) );

 

2. pasek klatek w teksturze (w poziomie na teksturze umieszczasz wszystkie klatki animacji o tej samej szerokosci):

a ) dodajemy teksture:

Game.Sprites( "spr" )->SubCount = 4; // informujemy sprajta ile klatek ma jego animacja ktora zaladujemy
Game.Sprites( "spr" )->Prepare( "data/grafika/blood_sprite.xet" );

b ) animujemy i rysujemy:

Game.Sprites( "spr" )->SubAnimate( XE_EVENTS::Use().DeltaTime * 10.0f ); // zmieniamy klatke 10 razy na sekunde
Game.Sprites( "spr" )->Draw( XE_VECTOR( 100, 100 ) );

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a więc nie można obsługiwać gifów tak? No trudno :) W gmie jest opcja na przerobienie z gif na "pasek klatek na teksturze" to zaraz się zobaczy :D

 

E: Mam takie błędy:

------ Build started: Project: XenoN Core Framework, Configuration: Debug Win32 ------
  XenonCoreFramework.cpp
  LINK : C:\Documents and Settings\Skovv\Pulpit\Xenon - Mission Shoot\Debug\XenoN Core Framework.exe not found or not built by the last incremental link; performing full link
  Xenon - Mision Shoot.vcxproj -> C:\Documents and Settings\Skovv\Pulpit\Xenon - Mission Shoot\Debug\XenoN Core Framework.exe
========== Build: 1 succeeded, 0 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Chyba mam za starą wersję SDK :D Ściągnę i zobaczę jeszcze raz :D

 

E2: Pobrałem, działa :]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jakie błędy - przecież jak wół jest napisane:

Build: 1 succeeded, 0 failed, 0 up-to-date, 0 skipped

:|

 

C:\Documents and Settings\Skovv\Pulpit\Xenon - Mission Shoot\Debug\XenoN Core Framework.exe not found or not built by the last incremental

oznacza ze nie istnial plik XenoN Core Framework.exe, a wybrales rebuild solution, wiec to tylko informacja, a nie blad :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×