Skocz do zawartości

Mini RTS(robocza nazwa)


alwin

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Mini RTS (roboczo..)

 

Gatunek: RTS +RPG

 

Opis:

Witka.

W planach jest zrobienie gry (w sumie chyba mini gry..) RTS z elelmentami RPGowymi. Chyba każdy wie jak wygląda RTS- Będziemy mieli do dyspozycji

Różne jednostki którymi to będziemy sterować, posyłać je na pole bitwy. Oczywiście wydobywanie surowców, wznoszenie budowli i szkolenie oddziałów- to jest główny element gry, ale mam zamiar wplątać mały wątek RPG- mianowicie będziemy mieli herosa, główną postać która będzie zyskiwała doświadczenie.

Heros ten nie będzie mógł zginąć ponieważ ogólnie fabuła kręci się wokół Niego. Tzn śmierć- end game. Dzięki niemu wygranie bitew będzie napewno ciekawsze i łatwiejsze , dzięki specjalnym umiejętnościom czy czarom.

 

Jeżeli chodzi o fabułę to na razie mam taki ogólny obrys- żyjemy w czasach kiedy nasza frakcja/rasa jest w konflikcie z inną rasą(jakie rasy i o co konflikt-jeszcze nie wiem) ale pewnego dnia pojawia się totalny wróg który chce zdobyć wszystkie ziemie przez co musimy zawrzeć sojusz i wspólnie zgładzić wroga.

Nic rewelacyjnego ale co tam:) Mam tylko nadzieję że będzie ciekawie. Akcja toczyć się będzie w wymyślonym przeze mnie świecie fantasy.

Jeżeli chodzi o grafikę- to niestety nie będzie moja.. jest znaleziona w internecie. Nie będę w stanie raczej sam jej przeprawić, no chyba że ktoś chce pomóc.. Wtedy na pewno projekt zyska oryginalność do której z chęcią dążę:)

 

Zamieszczam wersję beta demo w której mamy do dyspozycji 2 budynki - Bazę(nazwa robocza..) oraz Zamek(hmm).

- Baza- jest to budynek do którego pracownicy znoszą minerały(złoto i drewno) oraz w którym ich szkolimy

-Zamek- miejsce szkolenia piechurów

 

W przyszłości będą jeszcze budynki dzięki którym możemy szkolić magów oraz łuczników a także inne do polepszeń, kupowania item ów itp..

 

Jednostki- Na chwilę obecną mam-

- robotnik(latajaca wróżka;)) która znosi minerały do bazy (zaznacz ją LPM lub kwadratem i PPM na drzewo lub kopalnię) oraz buduje(narazie brak tej opcji)

-piechur- (zaznacz ją LPM lub kwadratem i PPM na wroga, lub podchodź do wroga a sam zaatakuje) [planuję zrobic dla niego kilka ulepszeń do których będziemy mieli dostęp po wybudowaniu danego budynku]

-łucznik- (zaznacz ją LPM lub kwadratem i PPM na wroga, lub podchodź do wroga a sam zaatakuje)

-mag -(zaznacz ją LPM lub kwadratem , leczy jednostki automatycznie) [męczyłem się z tym dziadem strasznie choć na takiego nie wygląda. Planuję dla Niego jeszcze kilka czarów]

 

Jak grać?

Zaznaczanie jednostek- LPM na jednostce lub kwadratem, możemy mieć zaznaczone tylko kilkanaście w oddziale. 2xLPM i zaznaczamy oddział jednego typu. Wcisnij spację przy zaznaczonych jednostkach aby zobaczyć ich zasięg ataku(jeżeli posiada)

 

Po zaznaczeniu jednostek w górnym pasku pojawiają się ikonki informujące jakie i ile mamy zaznaczonych typków.

Pracownicy zbierają surowce- kliknij grupką lub jednym z nich na drzewie bądź kopalni aby rozpocząć wydobycie. Każde drzewo posiada około 70 surowców(różnie..) a kopalnia około 250. Każdy pracownik wydobywa różną ilość, tzn raz 2, raz 3 surowce- taki randomik:) Po skończeniu się drzewka pozostaje bezużyteczny pień a Pracownicy lecą do kolejnego drzewka. Inaczej jest z kopalnią- kiedy się skończy złoto stają w bezruchu i sami musimy wydać im rozkaz do kolejnego wydobycia jeżeli mamy kopalnię.

 

Walka.

Musicie wyczuć system walki.. ogólnie kiedy mamy zaznaczoną jednostkę, np piechura i klikniemy gdzieś na trawkę PPM pojawi się zielona flaga do której będzie szedł. Jeżeli klikniemy na wrogą jednostkę flaga powinna zmienić się na czerwoną i 'przykleić ' do niej dzięki czemu nasz rycerzyk łapie cel. Przy poruszaniu czy ataku ogólnie polecam wciśnięcie PPM i go trzymanie dzięki czemu możemy lepiej kontrolować ruch i ewentualny atak.

Lepiej jednak wychodzi bardziej 'strategiczne' podejście do bitwy- lepiej powoli podchodzić do wroga, pomagać sobie spacją dzięki której widzimy zasięg naszych oddziałów. W ten sposób możemy łatwo 'wyjmować' z tłumu pojedynczo wroga i przerabiać go na kaszanę. Najlepiej do tego służą chyba Łucznicy.

AI wroga jest testowe ale jako tako działa, choć wróg się nie porusza narazie.Ot stoi:P

Walka jest specyficzna- jednostki walczącew starciu po dotarciu do siebie 'przepychają' się zabierając w ten sposób punkty życia

 

Szkolenie.

Budynek możemy mieć zaznaczony jeden na raz. Np Zamek- po zaznaczeniu zauważymy dostepne opcje szkoleń i polepszeń(narazie tego brak) Ikonka lancy- najedż na nią mychą i pojawi się informacja niżej o tym do czego służy ten button i ogólne info(w tym przypadku-- Piechur[P]- 30$-- 'P' to literka skrótu do szkolenia) Jeżeli mamy

odpowiednio kasy zaczynamy szkolenie- informacje o postepie mamy widoczne po zaznaczeniu budynku- czas w sekundach jaki pozostał do końca a także na mapie pod healthbarem ukazującym punkty życia tworzy się nowy informujący o postepie w szkoleniu. Po szkoleniu jednostka wychodzi z budynku i mozemy ją władać do woli:)

Szkolić mozemy jedną jednostkę na raz, moze zrobię kolejkowanie ale na chwilę obecną go nie ma. Możemy także anulowac szkolenie dodatkową ikonką która się pojawi w interfejsie budynku- kasa zostanie nam oddana.

 

 

Interfejs

Górny pasek pokazuje ilość uzbieranych surowców a także ewentualne ikonki zaznaczonych jednostek.

Minimapa ukazuje surowce na mapie(narazie tylko to)

Dolne menu- zawiera informację o tym na co właśnie najechaliśmy myszką(nazwy obiektów,punkty życia itp) a także interfejsy budynków i jednostek(narazie żadna z nich go nie ma w przeciwieństwie do budynków)

 

 

 

Do zrobienia jest jeszcze naprawdę wiele.. ale myslę że dam radę. Jest to jeszcze beta więc jeżeli macie jakieś sugestie to śmiało walić:)

Cały silnik piszę sam, ewentualnie pytając Was jeżeli mam jakiś problem. No to chyba tyle.. w wersji którą daję macie za zadanie wybić jednostki wroga:)

 

 

Autorzy:

Programowanie:
Alwin

Fabuła:
Prawdopodobnie ja, ale jestem otwarty na wszystkie sugestie.

Grafika:
Pocięta,mymietolona,wypieszczona,elegancka ale... praktycznie nie moja:/ Znaleziona z netu.

Muzyka:
Chyba net. Na razie brak

Screeny:

Bez_tytu_u.png

 

DOWNLOAD

Mini Rts Beta Demo blabla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu znowu rts w fantasy? ;/ ja chce rts pokroju Civilization, albo Spore :D ale i tak ciesze sie ze jakis rts, pogratuluje gdy ukonczysz dzielo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra jest dobra pasowałoby trochę poprawić AI które pewnie opiera się jedynie na tym że gdy się podejdzie do przeciwnika to on atakuje. Tak na prawdę to masz jakieś 5% gry(zostało jeszcze budowa obozu, więcej budynków ras, lepsze AI, fabuła i wiele innych) ale na pewno warto śledzić projekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra jest dobra pasowałoby trochę poprawić AI które pewnie opiera się jedynie na tym że gdy się podejdzie do przeciwnika to on atakuje. Tak na prawdę to masz jakieś 5% gry(zostało jeszcze budowa obozu, więcej budynków ras, lepsze AI, fabuła i wiele innych) ale na pewno warto śledzić projekt.

Co do AI masz rację w zasadzie narazie opiera sie tylko na tym myku co mówisz.. Mam nadzieję że będę w stanie je ulepszyć. Budowanie obozu i wiecej budynków włąsnie dodaję, co do rasy będzie tylko jedna którą prowadzimyw kampanii no i wróg:) a fabuła to na samym końcu.. nie będę robił zbyt skomplikowanej żeby w końcu skończyć ten projekt:) Myslę że warto czekać;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...