Skocz do zawartości

Chromeball


JarekX

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Chromeball

 

Gatunek: Platformówka 

 

Opis: Gra nie ma ściśle określonej fabuły. Jedynym jej celem jest prowadzenie bohatera gry (szklanej kuli) przez różne poziomy. Kula wędruje od zwykłych spokojnych miejsc, po wielkie, trzydziestu-piętrowe jaskinie.

 

Download: http://jarekx.110mb.com/ChromeBall.zip

Rozmiar pliku: 3,50MB

 

Autorzy:

Programowanie:
JarekX

Fabuła:
Brak

Grafika:
JarekX

Muzyka:
Brak

Screeny:

 

http://img695.imageshack.us/f/chromeball1.png/

 

http://img693.imageshack.us/f/chromeball2.jpg/

 

P.S: O bugu dotyczącym skakania przez bloki wiem. Właśnie nad tym pracuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś najpierw przetestować tę grę przed upublicznieniem. Przy próbie przeskoczenia klocka kulka się blokuje i nie da się nic zrobić, a 'restart' rozwala grę. Poza tym, wszystko dzieję się trochę za szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object obj_TimeControl:

 

Error in code at line 1:

if obj_HUD.t_secs==limit {

 

at position 20: Unknown variable limit

 

po pokazaniu się napisu EPIC FAIL ;s

 

kule mogłeś rysować przeźroczystą,zwiększ powtarzalność tekstury trawy. dodaj proste cienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się podoba :) Zmieniłbym te klocki do zbierania na trochę większe, albo przylatujące do Ciebie, gdy jesteś blisko (jak w Raymanie czy Assasinie), bo z natury jestem kolekcjonerem i muszę co chwilę wracać :D Poza tym też mam error po Epic Failu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to pograłem po naprawieniu błędów jeszcze parę poziomów i stwierdziłem, że:

-denerwuje to, że nie wiesz, którą ścianę możesz przeskoczyć, a której nie.

-kula blokuje się w klockach (np. poziom 7, gdy wlecimy na pierwszy przycisk od lewej strony, ściana zdąży się podnieść dopiero gdy będziemy na niej, no i restart oczywiście).

-tam, gdzie kiedyś będą ustawienia, wrzuciłbym wybór oddalenia kamery.

-trudno się przesuwa te skrzynki, wyskakują w dziwne strony.

-na środku ekranu na początku poziomu napis np. time trial, distance coś tam itd, bo póki nie złapałem epic faila za przekroczenie ilości kroków w 5 poziomie, myślałem, że 3 raz go przechodzę...

 

To tyle, co mam do powiedzenia :) Mam nadzieję, że przyjmiesz moją krytykę, chcę tylko pomóc, bo mi się gra podoba. Przypomina mi taką fajną gierkę... neverball. Poszukaj sobie na googlach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dopchasz skrzynkę do ściany, to możesz później w nią wjechać. Następnie skrzynka i przesuwa się w losowym kierunku (jak kulka jest w środku). Nie wiem czy to bug czy tak miało być. Musisz popracować jeszcze trochę nad grafiką i powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz niby działa dobrze, ale mało fajne to wszystko. Pomysły masz niezłe, ale jeszcze dużo czasu przed tobą. Plansze trzeba urozmaicić, bo teraz to po prostu nudne. A, kulka stanowczo za szybko lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Mam nadzieję, że przyjmiesz moją krytykę, chcę tylko pomóc...

 

W tym wypadku krytykę przyjmę z wielką chęcią - dzięki takim informacjom wiem co należy poprawiać ^_^ . A jeśli później też tak będę kombinować jak dziś, to na początek wakacji sklei się już pełną wersję~!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić ale czy przypadkiem nie korzystałeś z przykładu ? Piłka jak i styl jazdy są bliźniaczo podobne do tutka @ThatGamesGuy, nie zrozum mnie źle, nie mam nic przeciwko korzystania z takiej pomocy, ale jednak jak się bierze, wszystko zrzyna nawet grafikę to wypadało by zamieścić autora przykładu, ale mówię mogę się mylić :)

 

- gra ma wciąż złe textury, nie są do potęgi drugiej.

 

- muszę przyznać menu jest super.

 

- w grze brak mi jakiś dźwięków i muzyki

 

- przy skoku jak się spadnie na skrzynie piłka po prostu utyka

 

o samej grze ciężko coś więcej powiedzieć,

 

moja ocena hmmm taka mocna trója

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna wersja, tym razem naprawiono większość zgłoszonych błędów oraz zastosowano podane przez Was sugestie.

 

http://jarekx.110mb.com/ChromeBall3.zip

 

Zmiany:

 

  • Teraz już piłka nie blokuje się w ścianach
  • Poprawiono system przesuwania pudełek
  • Poprawiono teksturę punktu (nie jest już odwrócona)
  • Punkty podlatują do ciebie gdy podejdziesz
  • Dodano ustawienia, a w nich m.in. zmiana stylu okien, oddalanie kamery, zmiana prędkości gry
  • Przy okazji, można też zmieniać oddalenie kamery podczas gry klawiszami 'X' i 'C'
  • Dodano podstawowe dźwięki (muzyki do tej gry nijak nie można znaleźć)

 

________

A co do użycia przykładu - stało się to przypadkiem (Naprawdę! Mam zwyczaj robienia z moich zaczętych projektów całych gier. A że przykłady innych i moje porzucone projekty są w tym samym folderze, dokończyłem czyjś przykład :D ). Ale wyszło na to samo, ponieważ normalnie gdybym wiedział że to przykład, to też bym go użył. A teraz skoro wiem już kto jest autorem tego przykładu, z pewnością będzie w Creditsach - chętnie tam dodaje różne osoby bo uważam, że jak są długie napisy końcowe z długą listą autorów to gra wygląda jak prawdziwe produkcje tworzone przez wielkie firmy :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ty tak masz, u mnie wszystko wygląda jak powinno.

nie jestem tego pewien

- gra ma wciąż złe textury, nie są do potęgi drugiej.

może to jest problem już marginalny, ale posiadacze starszych kompów też chcieliby zagrać w coś normalnie wyglądającego :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zmień tekstury na takie o rozmiarze potęgi 2 na potęgi 2 (...)

 

Zająłem się sprawą tekstur, i okazało się, że tekstury od samego początku były w rozmiarach 256x256, czyli do potęgi 2. Nie wiem w czym może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zająłem się sprawą tekstur, i okazało się, że tekstury od samego początku były w rozmiarach 256x256, czyli do potęgi 2. Nie wiem w czym może być problem.

a więc tkwi on gdzie indziej. ciekawa sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem ją i w tawer temple textury są już ok.

czy to tak trudno zmienić rozmiar textury z landu na np. jeden z tych rozmiarów : 64x64, 128x128, 256x256 ?

 

Gra była dość monotonna. Kolizje z skrzynią przydało by się jeszcze jakoś poprawić (szczerze, wcześniejsza skrzynia jak dla mnie była lepsza)

 

dalej może utknąć w ścianie, wystarczy na przycisk gdzie powinna stać skrzynia wejść i potem pojechać do do wyjścia, skrzynie pojawiają się na nowo i cię blokują

 

to chyba tyle jak na razie ode mnie.

 

a i culling mógłbyś włączyć,

jak i nie raz w temple tower kamienie (bloki, sześciany) zasłaniają całą kamerę i nic nie widać

 

edit: Up nie widziałem odpowiedzi w sprawie textur

Zająłem się sprawą tekstur, i okazało się, że tekstury od samego początku były w rozmiarach 256x256, czyli do potęgi 2. Nie wiem w czym może być problem.

Dziwne że w grassland są one złe a w tempe tower działają jak należy

na pewno dobrze sprawdziłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...