Skocz do zawartości

Warunek


Nowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak zrobić, że jak wszystkie obiekty np. o_sciana mają image_index = 4 i gdy by spełnił się ten warunek to by była jakaś tam akcja. Chodzi mi o ten warunek jak go napisać?

Bo gdy robie tak:

if (o_sciana.image_index = 4)

{

akcja....

}

I tak nie może być bo to tylko patrzy na obiekt o_sciana który został utworzony jako pierwszy w roomie, a mi chodzi o to że gdy wszystike obiekty o_sciana mają image_index = 4 to ta akcja ma się dziać. Rozumicie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób sobie taką funkcję:

GML
//Funkcja( nazwa objectów, nazwa zmiennej(string), ilość sprawdzanych objectów, wartość sprawdzanej zmiennej )

var __obj, __str, __num, __value, __a;

__obj=argument0;

__str=string(argument1);

__num=instance_number(argument2);

__value=argument3;

__a=0;

 

for ( i=0; i<=__num; i+=1)

{

with ( instance_find(__obj,__num+i) )

{

if variable_local_exists(__str)

{

if variable_local_get(__str)=__value __a+=1;

}

else

{

show_message('Zmienna nie istnieje w instanji '+string(__obj));

}

}

}

 

return __a=__num;

 

zwróci ci 1 gdy podana ilość konkretnych obiektów będą miały zmienną o określonej wartości

 

Będziesz mógł to tak użyć

GML
if Funkcja(o_sciana,"image_index",instance_number(o_sciana),4)

{

//akcja

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...