Skocz do zawartości

Planszówka


Elf

Rekomendowane odpowiedzi

Ludzie! :crying:

robię grę planszową w gm i mam kilka problemów..

1.Chcę zrobić:

Kierunek ruchu bohatera ( klikasz myszką i on tam idzie najszybszą drogą - to umiem) w odległości o 12

innych obiektów.

Łapiecie?

 

:sp_ike: <<<<<<<<<<<< x

x- miejce w którym można kliknąć myszką. chcę, aby mozna klikać dopiero w odległości 12 obiektów

(płyty chodnikowe) od bohatera i dopiero wtedy on idzie.

 

2. z każdym przekroczeniem obiektu (płyta chodnikowa) mozliwość chodzenia, wcześcniej wyrzucona liczba oczak, maleje. Czyli

klikasz, gdzie masz iść w odległości 12 obiektów :D

Rzucasz kostką

dostajesz np. 5 kroków

idziesz, na każdej płycie traci sie 1 i zatrzymuje się po 5 w te stronę, którą wczesniej wybrał

uff to chyba wszystko

jak coś se przypomne, czego jeszcze nie umiem, to powiem :twisted: :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jemu chyba chodzi o to żeby jego postać skakała po polach planszówki o liczbę wykulonych oczek na kostce.

CHYBA

:thumbsup:

Ale chodzi o kostke wirtualną czy prawdziwą? Bo jak on chce żeby po wyrzuceniu prawdziwej kostki zmieniała się pozycja obiektu w grze to nie będzie to takie proste. Pewnie musi być do tego jakiś DLL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, ale zamiast myśleć o tych kostkach ( wiadomo, Że wirtualnych) to może odpowiecie na moje pytanie, co?

 

 

Ty chudy i tak nie wiesz o co chodzi wiec sie nie odzywaj... :P

 

poza tym macie rację postac skacze po polach planszówki - płytach chodnikowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Jak ma wyglądać plansza? Czy na niej będą przeszkody i chcesz by obiekt je omijał? Wtedy można by było jeszcze pokombinować z wbudowanym systemem chodzenia po siatce i gotowymi funkcjami od tego (trzeba mieć zarejestrowanego gm'a).

 

A jeśli jeszcze chcesz wprowadzić wagi dla pól (ilość traconych punktów ruchu zależnie od rodzaju podłoża), to będzie ciężko i trzeba poszukać jakiegoś dobrego artykułu na temat patchfindingu z wagami dla C++, a potem to wszystko przerobić pod Game Maker'a...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam regdemo odkompilowane i zarejestowanego gma więc umiem robić by omijał obiekty dążąc tam najkrótszą drogą, tylko nie wiem jak to zrobic, by można kliknąć myszką dopiero 12pól - płyt chodnikowych od bohatera i w zależności od ilości wylosowanych punktów (przy każdej kolejnej płycie powinno być -1 relative - mniej o 1 :mellow: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...