Skocz do zawartości

Left released


gol350

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki kod:

 

 

if mouse_check_button_released(mb_left)=1 and mouse_x=x and mouse_y>y then

  x=x;

  y+=200

 

 

 

Chcę żeby, po "left released" (odciśnięciu myszki poniżej objektu) objekt poruszył się w dół .Ten kod wydawał mi się w porządku ,ale w tym kodzie jak się naciska myszkę poniżej objektu to nic się nie dzieje. Dopiero po naciśnięciu myszki na objekt ,objekt porusza się w dół. Ale dlaczego ,przecież wziołem:

 

mouse_x=x and mouse_y>y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiles chyba ze x myszki musi byc jak x obiektu. Czyli musisz w dokladnie tą samą poziomą linię pixeli natrafić myszką :P. Skasuj mouse_x == x i prubój

 

Czyli uważam że powinno to wyglądać tak:

GML
if mouse_check_button_released(mb_left)==1 && mouse_y>y

{

x=x;

y+=200;

}

Choć nie używałem jeszcze then ani and wiec nei jestem pewien ;X

 

@btw: dawaj kody w znaczniki [ gml ] i [ /gml ] xD

 

@EDIT: a i jeszcze jedno, warunki nie pisze się jednym znakiem równości (=) tylko dwoma ;) , przynajmniej tak dotąd myślałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinujesz.

Masz coś takiego, ewentualnie przerób to na ruch w 4 strony (zaokrąglanie directiona).

 

GML
if(mouse_check_button_released(mb_left))

{

direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y);

go_x = mouse_x;

go_y = mouse_y;

}

 

if(point_ditance(x, y, go_x, go_y) > 5){ speed = 2; }else{ speed = 0; }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...