Skocz do zawartości

hgter

Użytkownicy
  • Zawartość

    114
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana hgter w Rankingu w dniu 15 Listopad

hgter posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

7 Neutralny

O hgter

  • Tytuł
    Cadet

Ostatnie wizyty

2326 wyświetleń profilu
  1. Tytuł: Good Puzzle Game (po polsku jest to po prostu: Dobre Puzzle) Gatunek: Puzzle, Układanki Opis: Darmowe puzzle ze zdjęciami w wysokiej jakości, podzielonymi na kategorie (Zwierzęta, Krajobrazy itp.). Po polsku chyba nie ma na to odpowiedniego słowa, ale są to puzzle określane po angielsku jako "tiled". Czyli obrazek podzielony jest na pewną ilość kwadratów pozamienianych miejscami a układając zamieniamy ze sobą dwa dowolne kawałki. W mojej opinii na telefonie jest to zdecydowanie wygodniejsze niż typowe puzzle o puzzlowym kształcie . Może i tamte lepiej odwzorowują rzeczywistość, ale są wyjątkowo nieprzyjemne do układania na małym ekranie. Mamy trzy poziomy trudności i dwa tryby gry: w pierwszym kawałki są po prostu losowo pomieszane a drugim dodatkowo poobracane. Gra ma pełny autozapis - bez problemu może kontynuować wcześniej układane obrazki. Podczas układania mierzony jest czas i gra przechowuje najlepszy dla każdego trybu, trudności i obrazka oddzielnie. Gdyby ktoś po prostu chciał się odstresować można jednym klikiem wyłączyć zegar. Podgląd "oryginalnego" zdjęcia w trakcie układania jest tak prosty jak to tylko możliwe (jeżeli ktoś grał w topowe gry tego typu to na pewno uzna to za zaletę - w tamtych trzeba się od diabła naklikać). Download: Odnośnik do Google Play - aktualnie gra jest w otwartej becie. Rozmiar: 49 mb - wiem, że to dużo. Ale uwierzcie, że i tak stanąłem na rzęsach. Jeżeli mają być zdjęcia w wysokiej rozdzielczości i muzyka podczas gry, to pewien rozmiar musi być. Możliwe, że w przyszłości zrobię tak jak często jest w puzzlach, czyli zdjęcia będą pobierane z zewnętrznego serwera - ale na razie nie bardzo mogę w to zainwestować. Autorzy: Programowanie: ja. Grafika (poza zdjęciami): ja + pomoc Narzeczonej w paru kwestiach (m.in. logo). Zdecydowana część powstała na podstawie moich przeróbek kawałków tekstur drewna z assetów. Wykorzystałem też ikony Kenney'a Zdjęcia i muzyka: wszystkie użyte assety są na licencji cc0. Starałem się pilnować tego tak bardzo jak się dało. Jeżeli ktoś znajdzie coś niepewnego to niech da proszę znać. Screeny: Monetyzacja (ale to okropne słowo): Postawiłem wyłącznie na reklamy filmowe. Nie chciałem, aby jakiś okropny baner wybijał z gry, która w założeniu ma być relaksująca. Wykorzystuję reklamy na dwa sposoby: Na początku dostępnych jest tylko parę zdjęć. Kolejne odblokowuje się wykorzystując "Złote Kawałki Puzzli" - na początek coś się dostaje a kolejne można otrzymać za oglądanie reklam. Osobiście uważam to za najmniej wybijające z rytmu. Gracz co prawda ogląda reklamę, ale zaraz potem jest za to nagradzany - i robi to tylko gdy chce. Drugim sposobem są reklamy wyświetlane po całkowitym ułożeniu jakichś puzzli (gdy się wraca do menu) - to już jest mniej miłe, ale przynajmniej na początku raczej ograniczone. Kiedyś miałem też pomysł z wyświetleniem reklamy zaraz po starcie gry - ale to było naprawdę poronione. Jako dostarczyciela reklam wykorzystuję AdColony i UnityAds. Uwagi dodatkowe: Zawsze miałem rozgrzebane wiele prototypów, więc postanowiłem się spiąć i w końcu wydać coś prostego. Pomyślałem, cóż może być prostsze i szybsze niż puzzle? Delikatnie mówiąc myliłem się. Walki było dużo z bardzo dziwnymi rzeczami, ale fajnie jest coś wypuścić - mimo, że to tylko prościutkie puzzle jakich pełno w Google Play. Acha - wiem, że nazwa jest straszna. Miało być coś bardziej ambitnego, ale im bardziej grzebałem w sklepie tym bardziej widziałem, że tytuł jest tylko drogą do celu jakim jest lepsze podkreślenie słów kluczowych. Przynajmniej tak to wyglądało w puzzlach. Okropne, ale obawiam się, że prawdziwe. Co dalej: Oczywiście więcej zdjęć - to konieczne. Poza tym poważnie rozważam dodanie polskiej wersji językowej - teraz jest tylko angielski. Nie wiem tylko czy ma to sens - co uważacie?
  2. Czytelny Zegar

    Z tym "starszej osoby" to mnie zaskoczyłeś mocno - dzięki. W tym co wspomniałem w poprzednim poście brałem pod uwagę wyłącznie zbitki zawierające słowo zegar (to miałem na myśli pisząc z-). Czyli musiało być np. "zegar starszej" albo "wyraźny zegar". Nigdy nie przypuszczałem, że bez tego słowa gdziekolwiek to będzie w ogóle widoczne. Miałem się pytać co to za strona, z której miałeś wyniki, ale sobie uświadomiłem, że to AppAnnie i że tam można tak śledzić dla konkretnej aplikacji (zapomniałem o tym). Fajnie, że działa też w darmowej wersji. A ja durny w sklepie ręcznie wklepywałem. Sprawdziłem sam bardziej konkretnie w AppAnnie i mi wyszło: SŁOWO POZYCJA DLA POLSKI zegar dla babci 1; zegar starsza 1; zegar starszej 1; czytelny zegar 2; zegar niedowidzący 3; zegar niedowidzących 3; wyraźny zegar 4; zegar dla dziadka 5; starszej osoby 7; wygodny zegar 7;
  3. Czytelny Zegar

    Starałem się znaleźć hasła, które mógłby wpisać ktoś kto potrzebuje właśnie takiego zegarka (wnuk szuka dla kogoś z rodziny). czyli oczywiście czytelny zegar i pochodne: wyraźny z-, wygodny z-, z- starszej (w domyśle osoby), z- starsza, z- dla babci/dziadka, z- niedowidzący. Teraz pisząc doszedłem do wniosku, że jeszcze z- dla mamy/taty może mieć sens i może minimalistyczny z-. No i zastanawiam się czy nie dodać pozycjonowania dla zegarek (teraz wszędzie jest zegar). Ale to bym musiał sporo popracować. Natomiast mam zupełny brak sukcesu dla prosty z-. Coś wczoraj poprawiałem, ale niewiele to dało na chwilę obecną. No i oczywiście w samym haśle zegar zupełnie nie istnieję. Nic dziwnego, bazując choćby na https://www.overpass.co.uk/aso-tools/ to słowa dużo trudniejsze w przebiciu. Uważam też, że mimo iż ikona jest naprawdę straszna to dzięki temu wyróżnia się spośród innych wymuskanych i pięknych, jednocześnie podkreślając, że to jest po prostu wyraźny zegarek i nic więcej i nic mniej. Mam tylko nadzieję, że rezultaty, które ja otrzymuję nie są zmanipulowane przez googla tylko dla mnie a inni nic nie widzą. Niby sprawdzałem na telefonie nie powiązanym z moimi mailami, ale tak czy siak był wcześniej użyty do jakichś tam testów. Jakby Wam wyszło, że sobie ubzdurałem, że pojawia się w pierwszych kilku wynikach (albo leciutko dalej, ale nadal blisko szczytu) w tych hasłach to dajcie mi znać żebym nie robił z siebie idioty - to byłaby ważne info na przyszłość.
  4. Kurczę, przepraszam głupio wyszło. Byłem 100% pewny, że znacie/pamiętacie o tym błędzie (no bo Ci go zgłaszałem w sierpniu zdaje się) i tylko ze względu na jego niską szkodliwość i masę roboty z innymi pilniejszymi rzeczami tego nie ogarnęliście jeszcze (pisałeś wtedy, że to większa sprawa i macie na liście ticketów). Ponieważ mi to trochę przeszkadzało to postanowiłem sobie takie obejście zrobić. A że na shoutboxie co jakiś czas pojawia się ta kwestia to się podzieliłem.
  5. Jak pewnie wiecie przy pierwszym otwarciu strony GMClanu źle działają linki do nowości z forum. Po kliknięciu przenosimy się do strony z ogłoszeniem. Gdy ktoś korzysta z kółka do otwierania kilku tematów to trochę irytuje. Rozwiązaniem jest albo wejście w link i potem cofnięcie się znowu na główną albo odświeżenie strony zaraz po pierwszym wejściu na strona gmclan.org. Działa to do zamknięcia przeglądarki. Mimo, że sam niby o tym wiem, to i tak zawsze zapomnę i muszę zamykać puste linki. Wkurza. Dlatego tymczasowe rozwiązanie: Potrzebujemy rozszerzenia w stylu Greasemonkey na Firefoxa. Na Chrome odpowiednikiem będzie chyba Tampermonkey (nie sprawdzałem) a na Operze ja skorzystałem z Violentmonkey. Dodajemy sobie w rozszerzeniu skrypt (to jest wersja przeznaczona dla Violentmonkey nie wiem czy nie będzie wymagała drobnych korekt w innych rozszerzeniach - na samym końcu posta wklejam jeszcze sam kod js w tej formie zadziała raczej wszędzie). // ==UserScript== // @name Reload // @include *http://gmclan.org* // @namespace Violentmonkey Scripts // @grant none (function() { if(window.location.href.indexOf("http://gmclan.org") > -1) { if( window.localStorage ) { if( !localStorage.getItem( 'firstLoad' ) ) { localStorage[ 'firstLoad' ] = true; window.location.reload(); } else { localStorage.removeItem( 'firstLoad' ); } } } } )(); // ==/UserScript== // I tyle. On najpierw sprawdza czy dana strona to gmclan (dwa razy: raz znacznikiem rozszerzenia a drugi raz w js) a potem jeżeli tak, to raz ją odświeża. Jedynym objawem jest mignięcie przy otworzeniu strony. A linki do forum działają od razu. Nie jestem autorem kodu. Połączyłem dwa rozwiązania z netu: pierwszy reload wraz ze sprawdzaniem strony i ustaliłem, że najlepiej uruchomić to właśnie przez coś w stylu Greasemonkey. I teraz sam kod js: (function() { if(window.location.href.indexOf("http://gmclan.org") > -1) { if( window.localStorage ) { if( !localStorage.getItem( 'firstLoad' ) ) { localStorage[ 'firstLoad' ] = true; window.location.reload(); } else { localStorage.removeItem( 'firstLoad' ); } } } } )();
  6. Czytelny Zegar

    Wszystko to było w opisie na początku wątku - mój błąd, że zmniejszyłem czcionkę teraz i sens zanikł - zmienię to za sekundę. Pozwól, że wyjaśnię: - to nie jest aplikacja napisana w celu wrzuceniu do sklepu. To jest w opisie, i dalej w mojej rozmowie z PsichiX'em - musiałem na czymś przetestować działanie reklam, czasy ładowania, proces umieszczania w sklepie, zarządzaniem inicjowaniem wszystkiego gdy jest/nie ma netu itp. itd. Nie zamierzałem robić tego na apce, w którą włożyłem czas. Potrzebowałem czegoś co działa, ale jednocześnie nie ma wartości. - miałem napisaną dla kogoś, wieki temu, apkę z wielkim, czytelnym zegarem z polskim opisem wszystkiego co się da, żeby starsza osoba z problemami z pamięcią wiedziała co się dzieje. Ona nie miała sobie tego sama uruchamiać (serio myślałeś, że jest inaczej...) tylko miało być walnięte przez wnuka/syna/opiekunkę na stary, marny tablet wpięty w gniazdko i się świecić cały czas. - co do samej aplikacji mogła być tam nawet małpa wpier... racząca się bananem. Miałem zegar to go dałem. - co miałem sprawdzić, sprawdziłem i olałem temat. Po miesiącu przypadkowo we flurry mi się wyświetliło, że ktoś to diabelstwo jednak parę razy ściągnął (pomijam, że jeden gość z meksyku). Ponieważ było przygotowane między innymi do testowania reklam to było całkowicie nieużywalne. Uznałem, że może ktoś (tak jak mój znajomy) jednak chciałby móc postawić taki zegarek u swojej babci. A że było to niemożliwe to wywaliłem szajs i wrzuciłem coś co działa. - może nie uwierzysz, ale zdaję sobie sprawę, że ściągnie to 5 osób (i choćbym dał tam 20 różnych reklam to nie zarobi nawet jednego centa). Ale jest to świetny poligon do sprawdzania bez ryzyka wszystkie co wymyślę (np. wersji językowych). - I najważniejsze - takie coś jest genialne do nauki pozycjonowania aplikacji w wyszukiwarce sklepu. Zmieniając wielokrotnie opis mogłem w zdumiewającej ilości słów kluczowych dać to na wysoką pozycję.
  7. Czytelny Zegar

    Ponieważ pojawiły się sporadyczne ściągnięcia (zakończone odinstalowaniem - nic dziwnego całość była nieużywalna w testowej wersji) ogarnąłem trochę wszystko. Ograniczyłem logo do 2 sekund (bez animacji) a reklamy ustawiłem tak, że pokażą się co 3 uruchomienia i nie będzie ich przy pierwszym. Ponadto sam apk jest teraz prawie 3 razy mniejszy niż był. Wyszperałem w necie żeby robić 4 oddzielne kompilacje (dla każdej architektury oddzielnie) i te 4 pliki wrzucać do wersji w googlu (trzeba po jednym bo się strona wywali), a on sam przy ściąganiu zdecyduje, który plik wysłać do użytkownika. Reklamy nadal są filmowe, ale baner byłby lepszy. Ale nie wiem jaki. Ktoś korzysta z Was z czegoś sensownego? Ale nie chcę AdMob - czy coś jeszcze jest? Jeżeli komuś by się chciało szybko zerknąć czy teraz ma to więcej sensu to będę zobowiązany. PS W sumie to już nie jest demo i można by programik przenieś do działo z gotowymi rzeczami. Ok jest to serio malutkie, ale działa i jest kompletne. Ale nie wiem jak - to chyba musi moderacja zrobić? Do kogo pisać teraz? Czy nowy temat trzeba wrzucić tam?
  8. Super, bardzo chętnie zerknę. Tylko niestety coś mi ten link nie działa.
  9. Czytelny Zegar

    Ponieważ nawet nie planowałem nigdy tego wrzucać to pewnie zostawię aplikację po testach bez reklam i logo. Tylko, że nie chodziło o testowanie samych "zarobków" czy tego jak ludzie reagują na reklamy w grze itp. tylko o czysto techniczne sprawdzenie czy w ogóle te wtyczki łączą się z serwerami i coś wyświetlają. W tym ta aplikacja co jest sprawdza się idealnie. Jeżeli komuś jeszcze będzie się chciało instalnąć żebym wiedział czy technicznie gra to będę zobowiązany. I dzięki PsichiX, że Ci się chciało.
  10. Czytelny Zegar

    Hej Wielkie dzięki PsichiX za sprawdzenie. Tak jak pisałem w opisie - w pełni zdaję sobie sprawę jak absurdalnie teraz jest. To tylko do testów. Logo albo całkiem wywalę albo zetnę do maks 1 sekundy. A co do reklam. Chciałem zobaczyć czy te filmowe w ogóle się wyświetlają poza wersją testową. Do gry taka forma pasuje (jest wpisana od biedy w mechanikę), ale tutaj to po prostu głupio wygląda. Z ciekawości jaką formę reklam byście widzieli w czymś tak prostym?
  11. Tytuł: Czytelny Zegar dla osoby starszej Gatunek: Narzędzia Opis: Prosty polskojęzyczny zegarek dla starszej osoby. Szykowałem się do wrzucenia do sklepu gry, nad którą pracowałem i doszedłem do wniosku, że lepiej sprawdzić wszystko co się da na czymś prostym. A, że miałem kiedyś napisaną aplikację z zegarkiem dla starszej osoby to uznałem, że będzie akurat do testów. To w sumie dobry pomysł był, bo wyszło trochę kwiatków - będzie łatwiej grę dodawać. Teraz całość jest trochę absurdalna bo najpierw jest 7 sekund logo, potem 20 s reklamy i dopiero zegarek. Poza tym dodatek ze sklepu do Unity wymaga dostępu do dysku. Jak już sprawdzę wszystko to pewnie dam logo na 1 sekundę i zostawię samo adcolony żeby nie było uprawnień. I niech sobie wisi - może dodam kiedyś wersję anglojęzyczną itp. Wrzucam jako demo bo serio nie ma się czym chwalić. UPDATE: Ponieważ ktoś to nawet ściągał sporadycznie a w poprzedniej wersji było nieużywalne, poprawiłem wszystko tak żeby komuś może się przydało. Teraz startuje szybko, reklamy są co 3 uruchomienie (przy pierwszym nie) a plik jest prawie 3 razy mniejszy (oddzielna kompilacja pod różne procki). Download: Google Play Rozmiar pliku: 3-4 mb w zależności od posiadanego procesora w telefonie. 10mb - niewiele da się zrobić. Tyle jest minimalnie z GM po wywaleniu wszystkiego. Autorzy: Programowanie: Ja Screeny: Screen 1 Screen 2
  12. Mam wrażenie, że sprawdzałem przez create i było tak samo. Ale jeszcze się upewnię wieczorem.
  13. To jest bardzo ciekawe rozwiązanie. Nie brałem go pod uwagę A serio: Z założenia nie jest możliwe udowodnienie, że gra nie ma błędów (choć oczywiście zgadzam się, że wykorzystując wszystkie możliwe "dobre praktyki" i testowanie do upadłego możemy skrajnie zmniejszyć prawdopodobieństwo). Tylko, że nawet jeżeli przetestujemy wszystko co się tylko da, możemy mieć do czynienia z sytuacją, w której kod jest poprawny, ale przez np. zmiany w os-ie przestanie taki być (przykładem może być zmiana sposobu obsługi uprawnień w androidzie - kod, który działał na 5 może wywalić się na 7 bo nie zapytamy użytkownika w trakcie gry czy da nam uprawnienia, które wcześniej były przydzielane przy instalacji).
  14. Witajcie Czy jest możliwe w GM, aby w sytuacji, gdy pojawi się błąd, nie były wyświetlane dokładne informacje o tym gdzie wystąpił? Jasne, że gra się wywali i powinna pokazać jakiś komunikat, ale wolałbym aby się przy tym nie wyświetlały kawałki kodu - czyli, żeby tylko było okno w stylu: Aplikacja wykonała nieprawidłową operację i nastąpi jej zamknięcie? Szczególnie interesuje mnie to w przypadku Androida. Myślałem, że użycie YYC rozwiązuje problem, ale to nie usuwa wszystkiego. Teraz w części błędów gra zachowuje się w sposób nieprzewidziany (czyli np. przypisując pustą zmienną do sprita mam zaburzoną grafikę), ale w innych (np. przy odczycie nieistniejącego elementu z tablicy) i tak pojawia się okno nazwami obiektów, eventów i opisem błędu (choć jest lepiej niż bez yyc bo nie ma kawałków kodu). Próbowałem też dać w Game_start w jakimś obiekcie: gml_release_mode(true); ale to nie wpływa na komunikat o błędzie.
  15. Ok fajne, dzięki. Druga wersja chyba bardziej mi podejdzie. Zrobię sobie skrypt np. "okno" z jednym argumentem na nazwę skryptu opisującego okno (i może drugim opcjonalnym np. gdyby jedno okno chciało wywoływać drugie i coś do niego przekazać). W switchu będą akcje przycisków tak jak napisałeś, ale jeszcze będzie case np. "konfiguracja", który wywoływany przez obiekt okna będzie zwracał wszystkie dane typu wielkość okna, grafiki, tekst w oknie, nazwy przycisków itp. W miarę pojawiania się zapotrzebowania na bardziej skomplikowane rzeczy będę mógł rozwijać główny obiekt, ale zawsze pozostanie wstecznie kompatybilny.
×