Skocz do zawartości

ereg

Użytkownicy
  • Postów

    253
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje

  • Nagrody
    Uzytkownik roku (CA 2013)

O mnie

  • Skąd
    Czechy

Ostatnie wizyty

2 529 wyświetleń profilu

Osiągnięcia ereg

Major User

Major User (5/13)

0

Reputacja

  1. jesli nadal nierozumies, to inny problem. moze w tej chwili to dla ciebie inna liga :) jezeli niewiesz co jest event a podobne, masz duzo czytania przed sobo. i jak cos dalej nierozumiesz formuluj pytanie tak, by bylo poznac co konkretnie niejasne. BTW: casch za pisanie na foru tez mi nikt nieprzysyla, niestety ;-) bys mnie niepodejrzewal
  2. chyba robisz przez ikony, tak? bo ediepl radzil ci drugi sposob 3, 3, w objektu stworka, eventu draw robisz v action ikone execute code do niej dasz GML draw_rectangle( x-50, y-60, x-50+100*(hp/maxhp), y-40, 0 );co robi kazdy parametr doctyzas sie v help(F1) x, y so zmienne ustalajoce pozycje objektu hp, maxhp so twe zmienne ktore dasz kazdemu stworkowi zapisujoc w create a zmienajoc w innych eventach(step, collision itp.) draw automatycnie pak rysuje na screenu kazdy cykl pasek hp dotego mozna bawic sie z colorowym rysovaniem a nawet mozna rysowac wiecej paskow prez siebie by uzyskac fajne efekty tak mozna latwo zrobic ladniejsze rzeczy nic tylko ikonami :) rep+ niejestem pewny o co ci chodzi. jest GML repeat(5) {komenda1, komenda2}; ktory 5x zrobi vwzystko co jest w { ... }
  3. uzyj GML a=127; if (keyboard_check_released(vk_space) ) { b = a div 10; a = a mod 10; };
  4. niezupelnie rozumiem czego wlasciwie schcesz. moze napisz konkretnie co niewiesz, to moze jakis przyklad(tej konkretnej rzeczy) ci ktos zrobi :)
  5. 1, mozesz sprobowac z surface by niebylo trzeba rysowac kazdy cykl kazdy object. bo co sie niezmienia to moze byc na surface 2, wyjotkowo mozna by uzyc set_automatic_draw(value) Indicates whether to automatically redraw the room (true, default) or not (false). screen_redraw() Redraws the room by calling all draw events. screen_refresh() Refreshes the screen using the current room image (not performing drawing events). pozwolic redraw tylko co x cykli. ale jesli to jest dobry pomysl zalezy od animacji gry
  6. ok ale existuje(istnieje) jako event, chociazby pusty? bez tego niebedzie robic co ma
  7. mialo by dzialac. sprawdz if(mine_obj!=noone&&distance_to_object(mine_obj)<11) jesli sie vykonuje true albo zle ustawiasz czas alarmu v alarm[0]=(mine_v+1)*room_speed; jesli wogule wytworzy sie instancja, chocby na 1 cykl(tego okiem niewidac to sproboj debugera)
  8. plik ma napewno 13 983 B drugi rozmiar jest ile zabiera miejsca na hdd, bo hdd jest podzielny na clustery po x KB zatem w 99% przypadkow computer nieda rady podzielic file tak by vypelnil miejsce na hdd idelnie a te dva dane sie rownaly :)
  9. ds_.._write jesce niemialem potrzebe uzyc :) prawdopodobnie 1024/8=128 ale for zaczyna sie od 0 co daje 129cykli uzycie file_bin_seek jest konieczne? mozna by tez tak GML // w create _s=""; _array_object[0 az 255]= id objektow; max_x=128 _file=file_bin_open("map", 0); //0= reading // wczytanie z bin do stringu for(iti=0; iti<file_bin_size(_file); iti+=1){_s+=chr(file_bin_read_byte(_file)); }; // wypelnienie roomu instancjami var _obj; for(ity=0; ity<1024-8; ity+=8){ for(itx=0; itx<1024-8; itx+=8){ // pobiera z stringu na odpowiednie _obj=ord(string_char_at(_s, ity/8*max_x+ itx/8)) if (_obj>0 ) {instance_create(itx, ity, _array_object[_obj]); }; }; }; file_bin_close(_file);;
  10. jesli dobrze rozumiem, moze by pomoglo miec objekty v ds_grid i zapisac je ds_grid_wirte do pliku i pozniej wystarczy jedno czytanie z pliku. mialo by to wyloczyc duze wnurzone pentle bo nawet jak bedzie trzeba wypelnic ekran, to zapewne niebedzie uzywany caly obszar mapy(ds_grid) :)
  11. przepraszam, ale jak dla mnie to wcioz zamalo wiem. badz zrob maly przykladzik, albo poczekaj na kogos madrzejsiego odemnie :)
  12. dokladnie tak, nieodpowiadalem bo mialem nadzieje, ze tylko ja nierozumiem :) jak bawisz sie maskami to domyslanie jest duzo wiecej komplikowane, najlepsiej daj przyklad by moc sprawdzic co trza do odpowiedzi. z obrazku wynika, ze laser ma kontakt z zwierciadlem w zlym miescu, tak? to kdzie jest ta rakietka? albo te trojkoty to majo byc rakietky? to kdzie so zwierciadla? po co rakietka ma odbijac laser? dlaczego uzywa hspeed i vspeed zamiast speed+direction? ... i dalsze glupie pytania mnie nawiedzajo jak patrze na 1. post :)
  13. niezauwazylesz :) ustavil precision, ale niema podany parametr notme i na 99% bedzie problem tutaj
  14. slabe opisanie nowego problemu. jesli samochod nasladuje przewodnika i w czasie kolizji kreci sie na miejscu, to zrob przewodnika wiszialnego jesli sie nastalo niezatrzymal. bo w tym przypadku samochud poprostu dojechal do przevodnika i kreci sie wokol niego :) zatem trza poprostu naprawic przewodnika. jesli tez samochod robi zakrety na miejscu, to polecam poprawic mechanike jazdy samego samochodu. by jazda byla realniesza. podsumuje: - przewodnik zna trase z ktorej niemoze zboczyc, moze tylko zaczekac na samochod, by ten niestaral sie po kolizji jechac mimo trase(vielki zakret) przez domy itp. - samochod moze zboczyc z trasy(przewaznie po kolizji, lub zle dobranej trasie kiedy trasa jest dla samochod zbyt trudna ), ale zawsze sie kieruje na prewodnika by powrocic na trase - jak bys robil gta i byla trasa kreta mozna sobie skomplikwac prace prewodnikiem2 do prewodnika1, kotry w najbarzdiej kreconych uliczkach doprowadzi samochod do przewodnika1 kalkulujoc trase ingame wedlog nastalych okolicznosci :) HuderLord: dzieki :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...