Skocz do zawartości

kyniu774

Użytkownicy
  • Postów

    58
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kyniu774

  • Urodziny 10.05.1997

O mnie

  • Płeć
    Male
  • Adres www
  • Hobby
    Informatyka (C++ i GM)

Osiągnięcia kyniu774

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. Dobrze, popracuje jeszcze trochę nad tą grą :) Co prawda w poniedziałek wyjeżdżam na 2 tyg. ale do tego czasu powinienem zdążyć dorobić "coś ciekawszego". Bo to w sumie miała być mini-gra :rolleyes: , ale skoro się tak "przyjęła" to ją rozwinę.
  2. Dzięki za komentarze i ocenę :thumbsup: Już wstawiłem poprawioną wersję. lista zmian
  3. Tytuł: Strategy Gatunek: Strategia turowa Opis: Standardowo rozpoczynamy z kwaterą główną i dwoma pracownikami. Musimy doprowadzić do zniszczenia wroga-komputera (który zaczyna również od zera). Zniszczenie wroga nie kończy rozgrywki. Budując rozmaite budynki (jest ich aż 5) i zamawiając różnych żołnierzy eksplorujemy kolejne kawałki mapy w poszukiwaniu przeciwnika. Mamy do wyboru mapę losowaną i wczytanie mapy z pliku. Dołączam zewnętrzny edytor dla urozmaicenia rozgrywki. Download: download Rozmiar pliku: 4,4 MB Autorzy: Programowanie: Ja, kyniu774 Fabuła: Ja Grafika: Ja Muzyka: brak Screeny: https://gmclan.org/uploader/7235/screenshot001.png https://gmclan.org/uploader/7235/screenshot002.png https://gmclan.org/uploader/7235/screenshot003.png [na screenach jest mało FPS, ponieważ robiłem je na słabym kompie (nie swoim)]
  4. Dzięki! :thumbsup: Jakoś znajdę i sobie poradzę.
  5. Tworzę prymitywny program al'a system operacyjny z okienkami. Jak uczynić, aby jakieś okienko było (focus/fokus) aktywne? Ten kod dotychczas działał: GML if show=1//show to zmienna, ale jej na razie nie zmieniam { if mouse_x>xx and mouse_x<xx+width*32 and mouse_y>yy and mouse_y<yy+height*32//xx i yy to pozycja okienka (wszytsko opiera sie na draw), okienka zbudowane sa z kawadracikow 32x32, (oczywiscie wielu polaczonych) { if global.info=0 or val=3//global.info to czy nie wyskoczylo jakies okienko informacyjne a val (1-3) to waznosc okienka { with(obj_okno){act=0; }//act =aktywnosc if act=0 act=1; } } else {act=0; wybrany=-1;}//wybrany to zmienna od aktywnosci pól do wpisywania } ale niestety jak jakieś okienko było aktywne i pod nim było okienko nieaktywne, to mimo to przyciski w tym aktywnym nie działały. Ten kod jest w mouse left released, tak jak eventy przycisków. Co dziwne operacja chwytania i przesuwania w mouse left pressed/button działa dobrze.
  6. Przykładu Snake nie będę wykorzystywał, te niedoskonałości za bardzo mnie drażnią :( (chociaż przykład jest prosty, tak jak chciałem) A L3S Phoenix jest za bardzo rozbudowany <_< a zresztą moim zdaniem lepszy jest CBNA Smart lights. E: W sumie użył bym CBNA albo tego phoenixa, ale niestety fps ~40/60, a to na moim 'średnim' kompie zły wynik. EE: Jednak przykład Snake jest dobry.. jak zwiększyłem ilość trójkątów :rolleyes: A czy każdy silnik świateł bez dll z cieniami opiera się na zakrywaniu trójkątami?
  7. Przeszukałem gmclan i wiele stron googli, ale nie znalazłem odpowiedniego do mojego poziomu zaawansowania przykładu systemu świateł. Szukam przykładu, w którym światło nie będzie 'przechodzić' przez ściany. Znajdowałem tylko bardzo proste przykłady, albo bardzo rozbudowane przykłady/silniki. Może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób mam zrobić te nieprzenikanie światła przez ściany lub podać jakiś przykład?
  8. Na pętli for: w global mouse released/pressed w tym co tworzy przyciski GML for(i=0;i<ilość slotów;i+=1) if collision_point(mouse_x,mouse_y,obj_slot,1,1) and i=obj_slot.tab[i(numer przycisku)] kliknięty=1; Coś źle.. ja się na obiektach nie męczę, lepiej, żebyś malował wszystko, ale twoja wola.
  9. skrócona wersja to: GML //MOUSE LEFT BUTTON (na obiekt, którego chcesz sprawdzić id) draw_text(mouse_x,mouse_y,id); E: A no tak w moim przypadku musisz mieć klikniętą myszkę cały czas lub dać w mouse enter :/
  10. To i tak dzięki, może twój kod bardziej optymalny.
  11. EE: Jednak się pośpieszyłem z tym pytaniem, zrobiłem to sam :D Przepraszam za zawalanie forum. Zacząłem robić nową grę i potrzebowałem do niej inventory.. wziąłem ze swojej innej gry. Pierwowzór, którego użyłem nie miał możliwości dodawania kilku przedmiotów na raz. 'Przerobiłem' go, ale niestety nie działa, nie było by problemu gdybym mógł wpakować nieskończoną ilość obiektów w jedną kratkę (ale to chcę jak najbardziej ominąć). GML kod Wiem, że kod trochę długi... ale nie wiem co robić. Pomóżcie. Forum przeszukiwałem, i nie znalazłem takiego plecaka jaki by mnie sadysfakcjonował :( E: global.prze = tablica plecaka global.ile = tablica ilości przedmiotu w danym miejscu global.dodaj = typ dodawanego przedmiotu global.iledodaj = ile ma dodać?
  12. kyniu774

    Tylko dla pr0Hardkorów!

    Ciężkie... nie mam słów i cierpliwości do takich gier, ale na początku było trochę śmiesznie nawet.
  13. GML for(i=maksymalna wartość, np.30;i>0;i-=1) tabk=tabk[i-1];
  14. 2 - czyli, że sprite ma być wielkości viewa? GML image_xscale=sprite_width*(view_wview[0]/sprite_width); image_yscale=sprite_height*(view_hview[0]/sprite_height);
×
×
  • Dodaj nową pozycję...