Skocz do zawartości

Fervi_

Użytkownicy
  • Postów

    574
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Odpowiedzi opublikowane przez Fervi_

  1. Różne rozwiązania, spróbuję :P Na upartego można samemu coś takiego napisać, bo jeśli muzyka w GM jest w pamięci trzymana to odtworzenie jej trwa chwilkę (i to może zwykły alarm robić), a turbo precyzyjnej dokładności nie potrzebuję (zapewne do 0.5 sekundy)

     

    Fervi

    W każdym razie dziękuję

  2. Witam, nie miałem lepszego pomysłu

     

    Można jakoś wziąć punkt odniesienia względem upływu czasu muzyki? Jak w typowych grach muzycznych, by nie było, że z powodu laggów powstaje desynchronizacja graficzna od muzycznej

     

    Kiedyś się chyba nie dało, ale nie wiem jak dziś. Oczywiście bez zewnętrznych bibliotek itd.

     

    Fervi

  3. Heh, a tu jestem zalogowany :D

    Godot zapewne jest dobry, ja go nie rozumiem. Ja rozumiem tylko parę języków. Poza tym Godot jest na Linugza i gry jak są FLOSS to są portowane raczej na wszystko.

     

    A skoro jest Enigma, to może da się stare gry zaktualizować - od taki teścik :P Równie dobrze można się zapytać, że skoro jest Godot (czy Unity) to po co GM:S.

     

    Fervi

  4. Technicznie tak - bo silnik to silnik.

    Tylko nie wiem czy Game Maker (czy Enigma to może nawet gorzej) nadaje się dla twórców większych projektów. W parę osób fajnie jest tworzyć gry i tyle. Ja Occula z kolegą robiłem - myślę, że nieźle wyszło (szczególnie nowa wersja), ale nie porównywałbym tego jako Yu-Gi-Oh czy to coś od Blizzarda killer (nawet pomijając rozgrywkę zupełnie inną)

    GMClanowicze często nawet nie używaja Game Makera. Jak zaczynałem Occulta to wiele osób pisało mi, bym olał go i wziął Unity3D. Niestety mój mózg nie ogarnia nic poza GM i tylko w nim siedzę, wiec ... :D Natomiast jakby ogarniał to równie dobrze można na Lua siedzieć czy Pythonie - w teorii większość rzeczy powinna chodzić z ich dodatkami do tworzenia gier.

    Fervi

  5. > Czyli jakbym zrobił remake Civilization 2 w GM to w dalszym ciągu byłaby to prosta gra bo GM prosty?

    Większość gier to często "mini gierki". Zdarzają się bardzo dobre gry, na przykład Magi (przeszedłem parę razy - polecam).

    Oczywiście chodzi o to, że większość gier to tworzone przez parę osób gry. Jak w Linuksie (w sensie gry open source mam na myśli xd) - W skrócie indyki niż AAA

    Fervi

  6. Możesz mojego occulta na github znaleźć (ale teraz prace są nad "nową generacją" - nowe grafiki, muzyki itd. bo na tamte ludzie narzekali)
    Z tych nie moich to był port (o ile nie został wywalony) czegoś w rodzaju Mario 64 (lub jakiejś odmiany 3D)

    Oczywiście projekt ma być kompatybilny z GM:S, więc potencjalnie każda gra z otwartym kodem może śmigać

    Fervi

    PS. Widzę, że teraz mogę się logować XD matko bosko gmclanowo

  7. Tytuł: Occult

     

    Gatunek: Gra karciana

     

    Opis: Gra karciana, w której 8 magów (w Demo 2) próbują za pomocą magii krwi zniszczyć przeciwnika. Magia krwi oprócz jej siły charakteryzuje się poświęceniem krwi, by zaatakować przeciwnika.

     

     

    Download:

     

    HTML5 (Buguje się jak Windows przy aktualizacji - jeśli nie możesz grać na wersji Windowsowej lub innej - polecam):

    http://ocult.tk/

     

    Windows:

    http://ocult.tk/download/occult-win.zip

     

    Inne platformy:

    https://steemit.com/polish/@fervi/occult-demo

    Rozmiar pliku: ~25MB

     

    Autorzy:

    Programowanie: Fervi

    Fabuła: Brak (czasowo?)

    Grafika: K-Zet

    Muzyka: Fervi i K-Zet

    Screeny:

     

    screen01.png

    screen02.png

  8. Nie wiem czy gra nadal powstaje, ale i tak napiszę parę słów. Przydałyby się w grze jakieś dźwięki, jakiś odgłos w przypadku użycia karty itd. Muzyka pomimo że nie najgorsze to chyba średnio pasuje do takiej gry. Przydało by się coś bardziej powolnego, by człowiek mógł się skupić. Bez jakiegoś tryby samouczka to będzie ciężko kogoś przyciągnąć do gry. Jako były fan karcianek tutaj się jednak nieodnalazłe, nie wiem jakie są zasady gry, co dana karta robi itp itd.

     

    Gra powstaje, ma dźwięki (podstawowe), ma też tutorial. Demo w ciągu tygodnia mam nadzieję.

     

    Zacząłem pisać na Steem przy okazji tekst jak powstała gra (w bólach i męczarniach? XD). Tekst podzielony będzie na części, bo kompletujemy materiały, a przy okazji robimy inne projekty (jak OpenYGO)

     

    Tutaj wersja polska artykułu:

    https://steemit.com/polish/@fervi/tworzenie-occulta-1

     

    Tutaj po angielsku (można koledze dać jak powstają gry w bólach)

    https://steemit.com/gamedev/@fervi/occult-story-1

     

    Fervi

     

    PS. Chyba muszę zmienić awatar ...

  9. w android SDK mam do wyboru wersję androida których jak dobrze rozumiem SDK chce pobrać(SDK Manager). Jakie wersje wybrać? Czy wybranie najnowszej oznacza kompatybilność wsteczną? Jeśli nie to czy jak wybiorę no. 4.4, 2.1, 2.3, 6.0 to jak użytkownik ma android np. 2.2 albo 4.3 7.0 itp to mu nie będzie aplikacja działać? Jak wybrałem wszystkie wersje to pobrało mi KILKADZIESIĄT GB DANYCH(ponad 30GB) aż skończyło się miejsce na dysku bo nie skończyło pobierać... Jakieś wskazówki?

     

    Na stronie yoyogames masz listę co pobrać i to zrób. Gry działają od 2.3 w górę. Tak, trochę to zajmuje; jak ci miejsca brakuje włącz kompresję NTFS

     

    Fervi

  10. Rzeczywiście png powinno być bezstratne.

     

    Natomiast na próbę korzystałem z https://tinypng.com/ i z tego co tam piszą to jednak robią to stratnie (przynajmniej oni). I efekt był różny - czasem okropny.

     

    Gdy korzystałem z narzędzi lokalnych (PNGGauntlet i pngcrush) jakość była ok, ale pliki duże (w porównaniu do jpeg). Zresztą tak czy siak po kompilacji GM przekształcał je po swojemu i były jeszcze większe.

     

    Wiem, ale spróbuj podmienić plik wykonywalny optipng na pngcrush. Może łyknie to GM i będą pliki wynikowe mniejsze

     

    Fervi

  11. Ogólnie wersja na HTML5 wymaga analizowania kodu i domyślania się czemu nie działa. Na przykład w wersji na Windowsa wszystko działa, a tutaj nie z jakiegoś powodu.

     

    Hiper tragedii nie ma, ale trzeba się domyślać :P

    Efekty cząsteczkowe orają grę, więc ich nie wolno używać

     

    Fervi

  12. Chociaż W TEORII może dałoby się taki hack zrobić. W sensie interpreter w GM na 99% to po prostu wgranie projektu do runnera i go wykonywanie (w starych wersjach tak było, nie wiem jak w nowych). Może jakby wydobyć to i podmieniać pliki ... kto wie

     

    Fervi

     

    Chociaż nie wiem czy kiedyś GMJava to nie było to (w sensie do chyba komórek z Javą :D)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...