Skocz do zawartości

Threef

Moderatorzy
  • Zawartość

    2811
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Threef w Rankingu w dniu 10 Wrzesień

Threef posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

18 Dobry człowiek

O Threef

  • Tytuł
    Lawful Evil
  • Urodziny 01/03/93

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.facebook.com/damian.komorowski

Previous Fields

  • Team
    Huuuge Games
  • Steam
    threef_games
  • Nagrody
    Najlepszy Uzytkownik (CA 2014) Najlepszy Uzytkownik (CA 2012)
  • last.fm
    Threef3F
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Szczecin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Interests
    Uplifting/Progressive Trance
    Freerunning

Ostatnie wizyty

44340 wyświetleń profilu
  1. Czytelny Zegar

    Ja jak najbardziej rozumiem. Jest spore ryzyko wrzucając swój pierwszy własny projekt i strach że się popełni jakieś błędy. Na przykład kliknięcie publish przy nie gotowej apce albo opisach. Ja na przykład sam zrobiłem podobnie wrzucając coś bardzo bardzo starego ale dodając tam highscore z Play Services i chyba mały baner reklamowy. Nie wiem o co ból dupy?
  2. Przemieszczanie struktur w ds_grid

    OK. No to dość proste. Czym są u ciebie puste dane? Możemy znać że to "0"? W takim razie pozycję x znajdujesz poprzez: _x=ds_grid_width(index); for(_x=ds_grid_width(index); _x>0; _x--) { if(ds_grid_get_min(index, _x, 0, _x, ds_grid_height(index))>0) { exit } } Y podobnie. Jeżeli operujesz na stringach to musisz zamiast ds_grid_get_min() zrobić znów for i przelecieć przez wszystko w y
  3. Przemieszczanie struktur w ds_grid

    OK no to pozycją jaką szukasz jest średnica koła
  4. Optymalizacja

    Przy dużej liczbie przypadków to co zrobiłeś wystarcza, ale w pewnym momencie czas jaki procesor spędza na dezaktywację obiektów jest dłuższy niż ich zwykłe istnienie. Albo zbyt często aktywowane i dezaktywowane są obiekty które nie powinny zmienić swojego stanu, bo na przykład i tak są poza view. Używanie dezaktywacji obiektów na ślepo nie jest dobrym rozwiązaniem. To jak stosowanie penicyliny na wszystkie choroby. Czasami powinno się dezaktywować poszczególne sektory room i aktywować tylko to co w zasięgu gracza. Czasami gdy poza view muszą być inne aktywne obiekty które np mają kolizje to nie wolno wcale dezaktywować. Musisz odpalić profiler i sprawdzić co tak spowalnia twoją grę. Dopiero wtedy myśleć co z tym zrobić. Ja sam chyba od 4 lat nie użyłem dezaktywacji. Zawsze zawczasu zapobiegam wąskim gardłom. Wiem że tworzenie 400 particle na raz jest gorsze od zrobienia jednego obiektu który rysuje te 400 particle w pętli. Wiem że najwolniejsze jest rysowanie sprite więc gdy nie potrzebuję wyświetlać jakiegoś obiektu a jest mi on dalej potrzbny to po prostu czynię go niewidocznym.
  5. Optymalizacja

    Dezaktywacja i aktywacja obiektów co step nie jest wcale optymalizacją. Odpal profiler w debugerze i wtedy próbuj zrobić coś z najbardziej zasobożernymi akcjami. A twój problem pewnie bierze się z tego że instance_activate_all() aktywuje obiekty dopiero na końcu pętli gry, nie od razu. Mógłbyś zrobić w ten sposób że aktywowałbyś wszystkie obiekty i ustawiał alarm na 1. A w tym alarmie wykonywał swoje eventy. Ale to jest łatanie wadliwego podejścia.
  6. Przemieszczanie struktur w ds_grid

    Z jakiegoś powodu wydaje mi się że szukasz zwyczajnego: x = sin(i)*r y = -cos(i)*r
  7. Temat zbiorczy na drobnostki

    Ale tu przykładu nie trzeba. Masz idealnie opisane kroki. Shaderów też nie trzeba bo można to samo zrobić z blend modes.
  8. Filmy

    No nowy Łowca Androidów bardzo dobry. Rewelacyjne kino. Bałem się że będzie tylko chciał próbować ciągnąć to co zostało stworzone w oryginale ale zostałem pozytywnie zaskoczony. 3 godziny seansu były idealne. To było świetne tempo dla tego filmu detektywistycznego. Widz był prowadzony za nos i wiedział więcej od bohaterów, a i tak zwroty fabularne były rewelacyjne. A i tak najważniejsza była dla mnie gra kolorów. Błekity, pomarańcze i... jedna scena w innym kolorze.
  9. Temat zbiorczy na drobnostki

    Nie, nie chcesz poprzedniej pozycji. Szukasz czegoś innego. Poprzednia pozycja to: x = xprevious y = yprevious
  10. Bad Dream

    @kaszan88 już na forum nie zachodzi ale podoba mi się że to nie był koniec jego przygody z grami. Właśnie skończyłem oglądać let's play jednej z jego gier u mojego ulubionego jutubera. Bardzo fajnie.
  11. Stringi z enterami - jak je zapisać?

    haha no to zrobiło twoje złamanie linii. No ale plik ini zapisuje klucze i wartości w jednej linii więc masz błąd składni. Możesz dokonywać serializacji jak pisał Psichix albo porzucić pliki ini. Plus radził bym i tak jakoś zabezpieczać swoje dane.
  12. Stringi z enterami - jak je zapisać?

    Po pierwsze pytanie które muszę zadać: Czemu plik INI? Po drugie znakiem nowej linii w GM jest # Po trzecie upewnij się jakie znaki są wsadzane do zmiennej ze schowka. Od tego jest funkcja ord()
  13. show_message() to funkcja debugowa. Nie powinno się jej używać do niczego innego bo wygląda ohydnie. Jeżeli chcesz wyświetlać jakieś komunikaty to musisz stworzyć własne okienka. Jeżeli chodzi o wyświetlanie polskich znaków to musisz upewnić się 2 rzeczy. Jeden, to to czy twoja wybrana czcionka w ogóle ma polskie znaki, a druga rzecz to to co napisał Uzjel. Musisz dodać character range polskich znaków. Najlepiej spróbuj użyć przycisku Add from code
  14. Temat zbiorczy na drobnostki

    Tak to jest bug. Wcześniej można było tak importować. Teraz po prostu dodaje się wpis do *.project.gmx ale nie kopiują się pliki.
  15. Temat zbiorczy na drobnostki

    Nie działa dodawanie kilku skryptów na raz. Musisz robić to pojedynczo. Usuń wszystkie które stwarzają błędy i dodaj je ręcznie
×