Skocz do zawartości

tecbug

Użytkownicy
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

Osiągnięcia tecbug

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. mam duza gre (14MB). po eksporcie do exe: odpalam plik i czekam ok 30 sek az na ekranie pojawi sie loading bar. gdy dam komus gre, to po kliknieciu w gra.exe bedzie myslal ze nic sie nie stalo. jak przyspieszyc pojawienie sie progress bara, lub w jakikolwiek sposob poinformowac gracza, ze gra sie laduje.
  2. slaby jestem z gm'a ale nudzi mi sie na wykladach wiec cos ci sprobuje pomoc :) 1) przypisujesz sprite'a komenda sprite_index a konkretna klatke animacji komenda image_single (czy jakos tak). 2) ustaw punkt zaczepienia glownego obiektu na srodku a kazdego mniejszego kwadracika w kolejnych 4ch rogach. podczas kolizji z podlozem utworz 4 kwadraciki w miejscu 0,0 wzglednym od duzego kwadrata. rozumiesz?????????? 3) nie mam pojecia, nigdy jej nie lubilem 4) np. http://blender.pl 5) nie wiem 6) od 4mc-y do roku (potem tworca traci cierpliwosc:) ) 7) do np. stworzenia kilku/nastu/dziesieciu/setek/tysiecy takich zamych obiektow, lub generowania planszy z pliku. chociaz w gm petla repeat jest troche dziwnie zrobiona, no ale coz, da sie przyzwyczaic.
  3. translacje o jaki wektor? :) hehe :D
  4. poradzilem sobie. jakby kogos interesowalo, to: gm5.x | gm6.0 view_left | view_xview view_top | view_yview.
  5. jak sie w gm 6.0 nazywaja zmienne, ktore w gm 5.x nazywaly sie view_left i view_top?
  6. a jak na predkosc gry wplywaja opcje: 1) wait for vertical blank before drawing 2) only scale when there is hardware support 3) use exclusive graphics mode
  7. bylbym wdzieczny za informacje jak to sie robi.
  8. w duzym roomie, ktorego speed=40, z duza iloscia obiektow gra bardzo zwalnia nawet na dobrych komputerach. dochodzi do 25 fps, a powinno do 40 fps. 1) czy sa sposoby aby przyspieszyc predkosc gry? 2) kiedy gra chodzi szybciej: gdy korzysta sie z duzej ilosci obiektow, czy tiles'ow? czy ta roznica jest duza?
  9. no to spytam inaczej, czy ktos wie, jak sprawdzac, czy ekran jest scrollowany?
  10. czy jest funkcja zwracajaca prawde, kiedy ekran jest scrollowany? (if view_scrolling? if object_followed?)
  11. zaimportowalem uruchomilem przykladowa gre, wszystko ok, ale jak zajrzalem do kodu to mi rece opadly. ja chce tylko aby mi platformowka plynnie chodzila...
  12. a jak to mam obsluzyc? po prostu skopiowac dll, cos instalowac, cos modyfikowac w mojej grze?
  13. mimo wszelkich staran ekran migocze nadal. skoro jedyne rozwiazanie to uzywanie xtreme 3d to: 1) skad go sciagnac 2) czy da sie przerobic zrobiony w gm 5.3a projekt na xtreme'owy 3) czy sa jakies tutoriale do tego silnika?
  14. link niestety nie dziala:( Edit By Sadam : Już działa, nie dodał magicznej literki L :]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...