Skocz do zawartości

Kuzyn

Użytkownicy
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

O Kuzyn

  • Tytuł
    Chicken
  1. Dzięki za podpowiedzi z tym losowaniem. Pewnie wpisanie tego w create załatwi cały problem. Co do różnych wartości, to tak, wiem o tym. Gdy wszędzie wpisywałem to samo to i tak nie było równo z racji tego, że te sprity, obiekty i teksty są różnych rozmiarów i nawet jak pierwsza linia się ułoży to reszta już nie przed inne odstępów Ale popróbuję jeszcze to wyrównać Dziękuję za pomoc.
  2. Dzięki za odpowiedź, zmotywowała mnie ona do tego, żeby jednak przejrzeć jeszcze raz kod i udało mi się wyeliminować część błędów i chyba zostanę przy pętli. Potrzebuję jednak dalszej pomocy Problem polega na tym, że nie mogę dojść do tego, żeby wszystko było w jednej linii (walczyłem już dziesiątkami różnych kombinacji i ciągle jest nie tak), a druga to taka, że te liczby (3 cyfrowe i po przecinku) zmieniają się kilkukrotnie w ułamku sekundy. Nie chcą wygenerować się raz i przestać. Kod draw_gui: switch (switch_view) //w zaleznosci od otwartego okna, zmienia sie zawartosc { case "resource": //okno resource draw_set_font(fnt_italianate2); draw_set_colour(c_black); draw_text(128, 320, "Energy: " + string(energy)); draw_text(128, 520, "Water: " + string(water)); break; case "local": //okno local market draw_set_font(fnt_italianate2); draw_set_colour(c_black); for (i = 0; i < 5; i += 1) //tworzenie ofert { instance_create(1848, (i+1)*275+50, obj_sell10); instance_create(2048, (i+1)*275+50, obj_sell100); draw_sprite_ext(spr_pl, 0, 128, ((i+1)*0.75)*350+50, 1, 1, 0, c_white, 1); obj_game.retail_price = item_price + random_range(0.5,0.75); obj_game.retail_amount = item_amount + irandom_range(-150, 150); draw_text(308, ((i+1)*0.75)*325+50, string(obj_game.retail_amount)); draw_text(508, ((i+1)*0.75)*325+50, string(obj_game.retail_price)); } break; case "false": break; } P.S. Twoja sygnatura do discorda nie działa, link źle napisany.
  3. Witam! Jest to mój pierwszy post tutaj, nawet nie wiedziałem, że mamy polskojęzyczne forum o GM! Generalnie jestem "noobem" w kwestii programowania i tak dalej, ale postanowiłem coś stworzyć i powalczyć z tym. Doszedłem do momentu, w którym potrzebuję stworzyć "miejsce" gdzie mam zebrane zmienne, mniej więcej taka tabelka 5x10. Jak mogę najefektywniej to uczynić, aby zapisywanie jak i odczytywanie zmiennych było w miarę proste? Czytałem o ds_map, ds_list, ds_grid. Jakoś nie uśmiecha mi się wypisywać 50 linijek kodu, żeby te wszystkie struktury uzupełnić... A innego sposobu nie znam, słyszałem, że można też coś robić z plikami csv/ini ale jak ściągnąłem jakiś dodatek czytający dane z csv i zobaczyłem ten kod to... eh. To czego potrzebuję wygląda mniej więcej tak: Te dane chciałbym później odczytać by móc tworzyć obiekty i teksty na zasadzie takiej listy. Bawiłem się z "for", który jakby miał sam po części tworzyć te dane, ale wyszły takie jaja, że chciałem zrobić to inaczej.
×