Skocz do zawartości

nowy_user

Użytkownicy
  • Zawartość

    115
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

O nowy_user

  • Tytuł
    Cadet

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Ostatnie wizyty

684 wyświetleń profilu
  1. Witajcie. Ostatnio ( miesiąc temu) miałem przyjemność wykorzystać GM w pracy- przygotowywałem makietę aplikacji w GM HTML5 , która potem była testowana (zdalnie) przez testerów z USA, i teraz w oparciu o wyniki testów, deweloperzy tworzą teraz pełną wersję aplikacji ( ja normalnie nie zajmuje się programowaniem w firmie- to był wyjątek) Moja firma była na tyle zadowolona z całego przedsięwzięcia oraz z tego, jak sprawnie udało mi się to załatwić, że w najbliższej przyszłości szykuje się kolejny taki projekt i kolejne zadanie dla mnie- przygotowanie kolejnej makiety. Niestety , w poprzedniej turze pojawiły się problemy , których wolałbym uniknąć. Dodam tylko że makieta musi być online- testerzy nie będą nic pobierać, więc robiłem to w module html5. Oto problemy które się pojawiły 1. Na komputerze działało to ok, ale problem pojawił się gdy testerzy testowali program na iphonach lub smartphonach lub nawet tabletach albo nawet na iMacach- główny problem był taki, że dźwięk w ogóle się nie odtwarzał na tych urządzeniach. Nie wiedzieć czemu. na PC wszystko ok. 2. Apka bardzo wolno się wczytywała na mobilnych urządzeniach ( na kompie normalnie) , 2 razy doszło nawet do sytuacji , że iPhone się zawiesił - przeładowanie pamięci. unbeliveble - myślałem , że iphony się nie zawieszają nigdy. 3. Czy zna ktoś prosty moduł do przewijania strony "dotykiem"? Wiecie, zamiast suwakiem który jest po prawej strony, chciałbym abym mógł zrobić "wipe down" lub "wipe up" za pomocą palca. Z góry dzięki! nowiutki_user
  2. Stringi z enterami - jak je zapisać?

    Jest to GM 1.4 ( z najnowszymi aktualizacjami) Tak wygląda plik ini, zwróćie uwagę na sam koniec: [pozycja] y="1634.000000" x="1453.000000" [rozmiar] y="1.000000" x="1.000000" [first] first="0.000000" [text] text="linijka a linijka b linijka c" Niestety , po odczytaniu zmiennej na początku gry za pomocą text=ini_read_string("text","text",""); i potem po rysowaniu w drawie, wyświetla tylko linijkę a ; linijka b i linijka c nie jest wyświetlana. Zatem problem raczej leży po stronie odczytu a nie zapisu do pliku. Nie pamiętam już dlaczego użyłem w tym projekcie ini ( wracam do projektu sprzed 2 miesięcy) ale z tego co kojarzę to brakowało mi jakiejś funkcji, która była dostępna przy plikach ini.
  3. Witajcie , mam problem z zapisem zmiennej string do pliku tekstowego , który zawiera entery. Powiedzmy że dany obiekt o_square ma zmienną text. Dodaję mu następujący kod, który ma za zadanie dodać do zmiennej text , zawartość clipboardu: if(o_window_controler.active=id)//kopiowanie tekstu if keyboard_check(vk_lcontrol) if keyboard_check(ord("V")) { text+=clipboard_get_text(); o_window_controler.active=noone; } Wszystko jest w porządku, niezależnie od tego czy string ma entery czy nie, obiekt przyjmuje to co mam w schowku , i za pomącą innej funkcji w draw mogę sobie wyświetlić text w obiekcie o_square : Czyli mamy klasyczne pole tekstowe. Schody zaczynają się, jeśli chcę zapisać zmienną text do pliku txt. A następnie, przy ponownym uruchomieniu programu ją odtworzyć za pomocą text=ini_read_string("","","");. Otóż: 1. Jeżeli w schowku przy wklejaniu był enter, czyli nowa linijka, to przy ponownym uruchomieniu programu , zmienna nie zostanie odczytana 2. Jeżeli w schowku nie było enteru to wszystko będzie działało jak należy i text zaczyna się z pliku txt. Dziwna anomaila... czy ktoś wię skąd ten problem? Pozdrawiam, Nowy_user
  4. Okno z formularzem do wypełnienia

    Dzięki, rzeczywiście poszukałem na google grafika klawiaturę z UK i na klawiszu 2 ma to nieszczęsne " . Na szczęście pokombinowałem jeszcze trochę z string_replace i zadziałało jak trzeba Panowie , dzięki za pomoc. Muszę też przyznać, że GM HTML5 nie wygląda tak źle , coraz bardziej podoba mi się to narzędzie ( pewnie do czasu, gdy pojawi się jakiś frustrujący bug)
  5. Okno z formularzem do wypełnienia

    Dzięki Threef , rzeczywiście działa. Niestety mam kolejny problem z wpisywaniem do formularza , tym razem do formularza zwykłego ,niezakrytego gwiazdkami. W momencie gdy wpisuje znak @ w wersji windows , wszystko jest ok. Problem pojawia się gdy odpalam w wersji html, wtedy zamiast znaku @ pojawia się znak " . Dlaczego? probowałem opcji replace_string ale dalej nie działa
  6. Okno z formularzem do wypełnienia

    Hej, czy ma ktoś pomysł , jak zrobić aby po wpisaniu czegokolwiek w formularzu pojawiały się tylko gwiazdki , w taki sam sposób jak przy wpisywaniu hasła? Pozdrawiam, Nowy user
  7. GM Studio Web

    Hej, ostatnio miałem okazję testować GM Studio 1.4 HTML ( już po ostatniej aktualizacji ) i muszę przyznać że całkiem nieźle to wygląda, jestem pozytywnie zaskoczony póki co. Niestety nie korzystałem z tej wersji przed aktualizacją więc nie mam porównania, ale na + : + Możliwość szybkiego testowania, nie muszę wrzucać na serwer gry, mogę sobie odpalić ją z GMA tak jak każdy projekt w wersji windows + Nie trzeba poświęcać wielu godzin na konfigurację, przed wrzuceniem na WEBa wystarczy tylko szybki rzut okiem na Global Game Settings, i można właściwie przesyłać na serwer. + Niektóre funkcje działają identycznie jak w normalnej wersji + Po wrzuceniu na serwer gra wygląda tak samo na różnych komputerach, nie jest tak, że na jednym coś inaczej się wyświetla niż na innym. - Niektóre funkcje zachowują się naprawdę dziwnie i niestety jeśli ktoś stworzył cały projekt od podstaw w wersji windows i teraz go chce sobie eksportować do HTML5 to najprawdopodobniej wykrzaczy się mu wiele rzeczy i projekt nie będzie działał poprawnie. Podsumowując, pierwsze moje wrażenia są takie , że jeśli ktoś chce stworzyć grę w HTML5 to może niegłupim pomysłem jest zrobić tę grę w GMie , ale powinien od początku robić ją pod tę wersję, i powinno być ok. Takie są moje pierwsze wrażenia, jestem świadomy, że wraz z dłuższym korzystaniem GM HTML5 da mi nieźle w kość. Pozdrawiam, nowy_user
  8. Hej słyszeliście o tej nowej aferze googla z inżynierem, który opublikował dokument (bardzo delikatny) na temat predyspozycji kobiet i mężczyzn? Nie wiem jak wy ale ja jestem mocno zbulwersowany postawą googla, i cały dzień mnie telepie jak myślę o tej hipokryzji internetowego giganta.

    1. Pokaż poprzednie komentarze  8 więcej
    2. Chell

      Chell

      Vader, nie poznaje Cie

    3. I am vader

      I am vader

      Jeżeli znasz chociaż odrobinę polityki zachodniej to mój punkt widzenia pokrywa się z niejakim alt-right. Jeżeli przeczytasz pierwszy lepszy artykuł w sieci o tym manifeście, jest to na 99% artykuł lewicowy/liberalny który stoi po stronie przeciwnej do manifestu i będzie wyciągać błędne i pochopne wniosku jakożeby dokument ten był źródłem treści przeciwko kobietom, innym rasom i nowoczesności. Prawda jest zupełnie inna. Ten dokument opisuje, że niejaka "poprawność polityczna" jest ważniejsza od zdolności pracowników i że to pogrąża firmę bo ją osłabia. Często są brani osobnicy o dużo słabszych wynikach tylko dlatego że nie są białymi mężczyznami, bo hej, poprawność polityczna i pewien procent pracowników to muszą być czarni, muzułmanie, geje i kobiety.

    4. I am vader

      I am vader

      Ten dokument ukazuje frustrację, że bialy mężczyzna może całe życie zapi***alać w celu osiągnięcia sukcesu i dostania się do jednej z najważniejszych firm na planecie, a i tak to się nie stanie bo zamiast niego dostanie wybrana kobieta o dużo słabszych możliwościach - bo jest kobietą a poprawność polityczna wymaga kobiet w firmie. Kobiety wynoszą jedynie ~20% osób po studiach inżynierskich i ~15% osób po studiach informatycznych. Dodatkowo bardzo rzadko te 20% i 15% jest na czele swoich grup. Czy to słabość biologiczna? Nie wiem. Nie dyskutuję o tym. Ale są statystycznie słabsze w wynikach więć powinny mieć statystycznie gorsze prace, a dostają lepsze, bo poprawność polityczna. Rozumiesz już w czym problem?

  9. Grafik do gry planszowo-komputerowej poszukiwany!

    Dzięki za słowa wsparcia. Już za dużo czasu poświęciłem żeby z tego projektu zrezygnować. Pewnie gra będzie gotowa na jesień tego roku ( obstawiam końcówkę października).
  10. Promocja na GM na humblebundle

    Panowie , wybaczcie że wracam do tego tematu ale mam kolejny problem. Zarejestrowałem sobie w końcu konto na paypalu bo kolega nie mógł mi przesłać tych pieniędzy. Cała rejestracja udała się pomyślnie, nie podałem tylko numeru karty bo nie lubię podawać takich wrażliwych danych. Pomyślałem sobie, że doładuje konto paypal normalnie z mojego konta bankowego a następnie zamienię na dolary i będę mógł zakupić upragnione moduły . Zanim jednak przelałem kasę na paypal, chciałem sobie zobaczyć jak wygląda proces zakupu na humble bundle. Po wybraniu odpowiedniej opcji za 15 $ i kliknięciu "check out with paypal" wyskoczyło mi takie coś: Czy to oznacza, że będę musiał podać te ten cholerny numer karty ? A co jak ktoś nie ma karty kredytowej? Po prostu bardzo nie lubię podawać takich wrażliwych danych i chciałbym aby obeszło się bez tego. Czy jest jakiś sposób?
  11. Inwencja twórcza społeczności GMclanu

    Też myślę , że te punkty to fajna opcja , zwłaszcza z możliwością komentarza. Ja bym poszedł jeszcze dalej i dodał jakieś bardziej znaczące nagrody, żeby jeszcze bardziej zmotywować zaawansowanych , zasłużonych użytkowników, którzy chcą pomagać. Ja byłem bardzo miło zaskoczony, jak użytkownicy z wysoką rangą i z dużą postów punktów fatygowali się wejść na mój temat i pomóc.
  12. Tutaj zostawiaj reputację

    Potwierdzam, I am vader pomógł mi chyba w 5 różnych tematach. Np. w temacie Drawowanie tekstu z notatnika, gdzie zuchwałe GM Studio już myślało że mnie ma, już myślało , że dam za wygraną, ale jednak nie poddałem się , między innymi dzięki pomocy I Am Vadera. Również pomógł mi w moich problemach z performem, a także wyjaśnił że rozmiar nie ma tak naprawdę większego znaczenia ( nie, to nie był jeden z tematów w stylu: "nie skacze mi" lub" nie stoi mi" )
  13. Promocja na GM na humblebundle

    Niekomercyjne? Rozumiem, że chodzi o to, że nie może korzystać z tego cała firma ( składająca się z kilku developrów). Jeśli ja kupię sobie legalną licencję do legalnego game makera, to chyba nikt i nic mnie nie powstrzyma przed tym, aby wystawiać swoje gotowe gry na steama lub google play jako produkty płatne.
  14. Promocja na GM na humblebundle

    Ok dzięki za rozjaśnienie sprawy :)
  15. Promocja na GM na humblebundle

    Hej, mam pytanko odnośnie promocji Humble Bundle, czy mój kolega , który ma konto na paypalu może kupić ten pakiet i oznaczyć go jako: This bundle is a gift; send me a gift link . Niby wydaje się to logiczne , ale kilka dni temu ktoś na shoutboxie napisał, że ta promocja jest tylko dla personal use , stąd też moje wątpliwości. Pozdrawiam, nowy_user
×