Skocz do zawartości

aksounddesign

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Użytkownik Godot
    Nie

Osiągnięcia aksounddesign

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. metodą prób i błędów sprawiłem, że działa (a w każdym razie tak mi się wydaje). Dzięki za sugestie :)
  2. Obecnie mam to zrobione tak: pokoj pierwszy to glowne menu, w którym dodałem objekt, w którym w akcji create jest wpisany kod global.notes_karta_1 = 0; kolejny pokoj do którego mogę wejść z menu to notes i tam jest objekt, który jest odwróconą kartą i ma się zmieniać na inny objekt czyli konkretną kartę. w create mam na bloczku set variable: applies to self variable: global.notes_karta_1 value: 0 w step mam na bloczku test variable: applies to self variable: global.notes_karta_1 value: 1 potem mam bloczek do niszczenia obiektu i tworzenia nowego też na bloczkach z menu mogę rozpocząć grę, i tam mam przy kolizji gracza z kartą: na bloczku destry instance oraz na bloczku set variable applies to object (do obiektu w notesie który ma się niszczyć i tworzyć nowy, czyli do odwróconej karty to podpiąłem) variable: global.notes_karta_1 value:1 nigdzie nie zaznaczałem reletive. obecnie pojawiają mi się oba obiekty jednocześnie Proszę o pomoc
  3. Byłbyś w stanie na jakimś banalnym przykładzie napisać jak by to miało wyglądać w kodzie i gdzie go umieścić? Bardzo mało działałem jak na razie z kodem i nie umiem tego zapisać :mellow: :mellow:
  4. Witam wszystkich! Jest to mój pierwszy post na Waszym forum :-) Mam problem z globalnymi zmiennymi - próbowałem coś działać z tutorialami ale nie wyszło. Sprawa wygląda tak: Posiadam dwa pokoje: 'notes" oraz "poziom gry" Na początku w notesie są obiekty - puste karty. Podczas rozgrywki zbiera się te karty. Chciałbym, aby po kolizji gracza z kartą w "poziom gry" , usuwał się jeden z obiektów w "notes" i na jego miejscu tworzył się obiekt dotyczący danej karty którą zebrałem. Interesuje mnie podmiana tych obiektów, a nie samych spraitów jeśli to istotne Niestety są to dwa odrębne pokoje, więc wymagane są globalne zmienne z czym nie potrafię sobie dać rady Z góry dzięki za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...