Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Uzjel

      GMClan wrócił!   12.08.2017

      GMClan.org już działa, więc jeżeli ktoś wchodził przez adres forum.gmclan.org to może już wrócić do starych zwyczajów. Jeżeli strona wam się nie wyświetla to wyczyście cache i ciasteczka.
    • gnysek

      Świętujemy urodziny GMCLANu ?   16.08.2017

      Wypowiedzcie się! http://forum.gmclan.org/index.php?/topic/34002-15-lat-gmclanu-świętujemy  

aksounddesign

Użytkownicy
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O aksounddesign

  • Tytuł
    Chicken

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie
  1. Globalne zmienne - tworzenie/usuwanie objektów

    metodą prób i błędów sprawiłem, że działa (a w każdym razie tak mi się wydaje). Dzięki za sugestie :)
  2. Globalne zmienne - tworzenie/usuwanie objektów

    Obecnie mam to zrobione tak: pokoj pierwszy to glowne menu, w którym dodałem objekt, w którym w akcji create jest wpisany kod global.notes_karta_1 = 0; kolejny pokoj do którego mogę wejść z menu to notes i tam jest objekt, który jest odwróconą kartą i ma się zmieniać na inny objekt czyli konkretną kartę. w create mam na bloczku set variable: applies to self variable: global.notes_karta_1 value: 0 w step mam na bloczku test variable: applies to self variable: global.notes_karta_1 value: 1 potem mam bloczek do niszczenia obiektu i tworzenia nowego też na bloczkach z menu mogę rozpocząć grę, i tam mam przy kolizji gracza z kartą: na bloczku destry instance oraz na bloczku set variable applies to object (do obiektu w notesie który ma się niszczyć i tworzyć nowy, czyli do odwróconej karty to podpiąłem) variable: global.notes_karta_1 value:1 nigdzie nie zaznaczałem reletive. obecnie pojawiają mi się oba obiekty jednocześnie Proszę o pomoc
  3. Globalne zmienne - tworzenie/usuwanie objektów

    Byłbyś w stanie na jakimś banalnym przykładzie napisać jak by to miało wyglądać w kodzie i gdzie go umieścić? Bardzo mało działałem jak na razie z kodem i nie umiem tego zapisać :mellow: :mellow:
  4. Witam wszystkich! Jest to mój pierwszy post na Waszym forum :-) Mam problem z globalnymi zmiennymi - próbowałem coś działać z tutorialami ale nie wyszło. Sprawa wygląda tak: Posiadam dwa pokoje: 'notes" oraz "poziom gry" Na początku w notesie są obiekty - puste karty. Podczas rozgrywki zbiera się te karty. Chciałbym, aby po kolizji gracza z kartą w "poziom gry" , usuwał się jeden z obiektów w "notes" i na jego miejscu tworzył się obiekt dotyczący danej karty którą zebrałem. Interesuje mnie podmiana tych obiektów, a nie samych spraitów jeśli to istotne Niestety są to dwa odrębne pokoje, więc wymagane są globalne zmienne z czym nie potrafię sobie dać rady Z góry dzięki za pomoc
×