Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. zamówiłem sobie terminal żeby postawić chmurę w domu - jak się okazało ma być już kolejnego dnia (dzisiaj), a ja liczyłem na jakiś tydzień żeby sobie ogarnąć cokolwiek na DVI. ci cholerni szybcy kurierzy.

  3. Wczoraj
  4. Zmieniający się rozmiar grafiki przy kopiowaniu

    Tak jak mówię, dopiero jak drukujesz DPI ma znaczenie. Ogólnie 300dpi to chyba wartość powyżej której ludzie oko już nie jest w stanie zauważyć rozmycia obrazu i rantów pikseli. Dlatego telefony Apple z wyświetlaczem "Retina" mają 300 pikseli na cal (300 ppi), ale tak naprawdę ppi i dpi to to samo (points/pixels per inch - dots per inch). Inny skrót wynika z tego, że drukarka robi "krople" na papierze. Tak więc, jak chcesz grafikę 20x20cm wydrukować i żeby była dobrej jakości, to przeliczasz to na cale - 7,847'' a potem mnożysz przez oczekiwaną rozdzielczość - dla zdjęć będzie to 300. Zatem obraz powinien mieć przynajmniej 2362 pixele, powyżej będzie się już skalował w dół, poniżej możesz zobaczyć pikselozę, aczkolwiek chyba do 150dpi na zwykłym papierze będzie nadal spoko (bo krople tuszu się inaczej wchłaniają). Stąd też np. wynika, że zdjęcie 9x13 powinno być robione aparatem o min. rozdzielczości 1.6 Megapixela. (9x13cm = 3.54''x5,12'' = 1062x1535px). I stąd też jasno wynika, że dla normalnej fotografii kupowanie aparatu co ma 40Mpix nie ma sensu, bo 4-5 spokojnie starczy nawet nawet na większe odbitki, a 40mpix to na ogromne plakaty. Liczy się jakość/ostrość matrycy.
  5. Ostatni tydzień
  6. Zmieniający się rozmiar grafiki przy kopiowaniu

    W paint.net potem jeszcze upewniałam się że w paint dzieje się to samo. Tak wiele się rozjaśniło Czyli tym wyższe dpi wybiorę przy skanowaniu tym bardziej będę mógł rozciągnąć dany obraz (pixelozy) bez straty na urodzie? Z tego co liczę wynika że przy otwarciu oryginału na 1cm przypada 37,80 pix czyli 96 dpi..chyba nie taką wybrałem opcje podczas drukowania ale okey po skopiowaniu jest już 600dpi, ogólnie widzę że da się włączyć edycja tego paramentu i to sprawia że obraz zmienia rozmiar bez rozmazywania się Więc dzięki przedtem ruszałem tylko wymiary na cm. Wygląda na to że głównym moim problemem było to że obraz domyślenie otwiera się w niskiej jakości, a po kopiowaniu wraca do takiej w jakiej został zeskanowany..nieco dziwne, ale teraz już to wszystko jest dla mnie jaśniejsze.
  7. Lekkie lagi przez Dedykowany Server

    Ale zawsze będzie lepiej niż bez
  8. Lekkie lagi przez Dedykowany Server

    Jak jest za duża różnica, i tak wyjdzie teleport z interpolacji.
  9. Lekkie lagi przez Dedykowany Server

    Oczywiście, nie teleportuj gracza tylko w tym przypadku użyj liniowej interpolacji
  10. Lekkie lagi przez Dedykowany Server

    Kto gra dużo online, na pewno widział cofające lub skaczące postaci, które tak się zachowują. Ogólnie zasada powinna być taka, że przesyłasz np. kierunek i prędkość i co jakiś czas dodatkowo faktyczną pozycję. Jak różnica jest większa niż np. 5 pikseli rób korektę. Może to wyjść lepiej, ale oczywiście poeksperymentuj z ustawieniami. Albo np. wysyłaj pozycję krok naprzód, tj. x+lenghtdir_y(speed,direction), y+lengthdir_y(speed,direction). Jak nie korzystasz z wbudowanej zmiennej speed, to obliczysz prędkość na podstawie point_distance(xprevious,yprevious,x,y), a kierunek analogicznie przez point_direction(xprevious,yprevious,x,y). Jak korzystasz z vspeed i hspeed, to speed i direction powinny ustawiać się same, ale jeśli jest problem, to wciąż obliczysz je za pomocą poprzednich funkcji, podstawiając (0,0,hspeed,vspeed).
  11. Zmieniający się rozmiar grafiki przy kopiowaniu

    Tak naprawdę to tylko w wydruku zależy ile pikseli to ile cm, na ekranie nie ma to żadnego znaczenia (jakiekolwiek DPI ustawisz, obraz będzie miał tyle samo pikseli, to będzie jedynie informacja startowa dla drukarki - która może nawet tego nie obsłużyć). Przeliczasz to tak, że dzieisz liczbę DPI przez 2,54 cm. Zatem 72 dpi oznacza, że 72 piksele to 2,54cm, więc 28,34 piksela to centymetr (a jak wiadomo, piksela nie da się przepołowić, więc możesz mieć problem chcąc narysować idealną linijkę :D)
  12. Zmieniający się rozmiar grafiki przy kopiowaniu

    Czym jest 1 CM zależy wylącznie od DPI. Tak jak Wojzax powiedział, zależy od tego co program uznaje za 1 centrymetr.
  13. Zmieniający się rozmiar grafiki przy kopiowaniu

    W jakim programie otwierasz i wklejasz? Pamiętaj też że "cm" to umowna skala, rastrowa grafika opiera się na pikselach i to one są rzeczywistą wielkością. Do celów wydruku liczy się rozdzielczość obrazu w dpi, np. 700 pikseli będzie równe 24,69cm ale tylko jeśli ustawimy rozdzielczość na 72 (liczba pikseli na cal)
  14. Hej, jakoś nigdy mi to nie przeszkadzało, ale ciekawi mnie dlaczego podczas kopiowania jakiegoś obrazu zmienia on swój rozmiar, typu mam zeskanowany rysunek 30cmx21cm i taki rozmiar wyświetla się po otwarciu jednak kiedy już zaznacza cały rysunek i wkleję jako nowy obraz jego rozmiar to 185cmx134cm czyli wszystko zwiększone o około 6 razy czemu tak się dzieje? Da się kopiować w rozmiarze rzeczywistym? Bo dodam ,że taki już skopiowany rysunek po próbie przywrócenia go do normalnych rozmiarów traci na urodzie (robi się zamazany) :/ Również podczas wydruku fragmentu takiego skopiowanego obrazu zajmuje on znacznie większą powierzchniowi niż miał pierwotnie co przeszkadza mi w pracy.
  15. Ships Unite

    Aktualizacja 1.0.3 - Dodana poświata ostrzegająca o przeciążeniu statku (statek pęcznieje również gdy jest zbyt nachylony) - Dodany samouczek (3 plansze tutorialu) - Naprawione pomniejsze błędy (strzelanie, zbieranie skrzynek) - Ułatwione pierwsze burze - Skrzynka na start + nagrody pieniężne za przebyty dystans
  16. Lekkie lagi przez Dedykowany Server

    Każda gra multiplayer używa jakiegoś typu interpolacji, co więcej nawet stosuje się takie rzeczy jak wyprzedzanie zachowań gracza by upłynnić ruch. Tzn gra domyśla się sama co zamierza gracz zrobić i rusza już postacią zanim dotarła o tym informacja. W krótkich odstępach czasu zwykle się to sprawdza a jak gracz zrobi coś niespodziewanego to następuje korekta ruchu.
  17. Lekkie lagi przez Dedykowany Server

    No wiadomo, że nie będziesz otrzymywał pakietów 60 razy na sekundę Musisz użyć np interpolacji.
  18. Lekkie lagi przez Dedykowany Server

    Postać innego użytkownika nie porusza się płynnie - zamiast sunąć po ziemi lekko skacze w danym kierunku. Ping to stabilne 63ms. Typ połączenia to TCP. Generalnie nie są to duże skoki i da się to przeżyć, jednak chciałbym upłynnić ten ruch w 100%. Nie mam jednak pomysłu jak - myślałem nad przechowywaniem kilku pakietów (np. 3) w tablicy i wedle zawartych w nich danych tworzyć ścieżkę po której poruszałoby się widmo innego gracza. Niestety tworzyłoby to dodatkowe opóźnienie bo skrypt czekałby nie na 1 a na kilka pakietów by poruszyć danym obiektem. EDIT: Wygląda to mniej więcej tak:
  19. Lekkie lagi przez Dedykowany Server

    Zdefiniuj lekkie lagi. Jaki jest ping i jaki protokół połączenia?
  20. czemu nie pracujesz w branży

    W ogóle jaka oferta mi dzisiaj mignęła https://biurokarier.pwr.edu.pl/oferta/11391/trener-kursow-game-studio
  21. Przez ostatni rok doszkalałem się w pisaniu gier Multiplayer w GM. Po tak długim czasie udało mi się napisać server dedykowany w JS. Wszystko śmiga: kolejka, lobby, przesyłanie danych. O ile w sieci lokalnej (gdy server działał na Raspberry Pi'u) nie było żadnych odczuwalnych lagów to tak po przerzuceniu plików na zewnętrzny hosting (DigitalOcean) pojawiły się drobne ściny. Czy ma ktoś może jakieś pomysły co gra (lokalnie) mogłaby robić by "zamaskować" lekką desynchronizację? Server korzysta tylko z biblioteki 'net' - jeśli to ona może negatywnie wpływać na jakość połączenia, dajcie znać.
  22. Mega Mountain: The Return

    Tutaj jest wspaniała playlista z nowym, AUTORSKIM OST'EM! Nawet sama się aktualizuje jak są nowe kawałki.
  23. czemu nie pracujesz w branży

    Kurde, myślałem że w Wa-wie, to mógłbym wtedy coś pomóc.
  24. czemu nie pracujesz w branży

    Wrocław, start semestru to zły okres na szukanie pracy. Bo wszyscy oferują jakieś praktyki letnie, które trzeba na 6 semestrze odwalić. Nawet najzwyklej staż za ~2000pln na miesiąc ze świecą szukać. Na bezpłatny mnie nie stać, bo ze studiów się skreśliłem żeby ustabilizować się finansowo (praca weekendowa to było za mało + zawaliłem przez nią coraz więcej przedmiotów), ehh błędne koło. Jeszcze inna sprawa również dotycząca startu. Mniejsze firmy albo te wszystkie "niekorpo" szukają raczej od mida w górę, bo dla nich większym ryzykiem jest wzięcie kogoś kogo trzeba będzie wszystkiego nauczyć, raczej potrzebują kogoś kto już w tym momencie będzie potrafił podratować projekt, a nie za miesiąc. A z korpo, które może sobie na to pozwolić, jest ta kwestia statutu i posiadania tytułu.
  25. Temat zbiorczy na drobnostki

    if not vspeed = 0 to dokładnie to samo co if (not vspeed) = 0 zatem w tej sytuacji, negujesz vspeed (zatem zwraca true gdy vspeed jest 0 i false w pozostałych przypadkach). Tobie chodzi o: if not (vspeed = 0).
  26. Gry na PS VITA

    Na konsole takich rzeczy jak "przykładowe gry" nie da sie odpalać. Tam trzeba wszystko certyfikować przez Sony, i mieć z nimi umowę - nie ma lekko. Na Xbox One jeszcze w miarę jest łatwo, ale też pod górę względem komputera
  27. Ignis

    Super graficzka! Ale ten jego "czar" chyba powinien jednak trochę się odróżniać kolorystycznie od reszty (wiem że to krew/magia krwii - ale teraz wygląda jakby sobie własne flaki wyciągał;p)
  28. Temat zbiorczy na drobnostki

    Musiałbyś to zapisać w ten sposób: if not (vspeed = 0) sprite_index = s_Player_Jump; albo if !(vspeed = 0) sprite_index = s_Player_Jump; nie wiem czy to dobrze wytłumaczę, ale w Twoim przykładzie not odnosi się tylko do vspeed i GM traktuje vspeed jako true/false a nie jako zmienną int. not vspeed daje false i to póżniej przyrównuje do 0 (czyli wg GM drugie false) co razem daje true. To samo powinno być jakbyś zapisał if vspeed sprite_index = s_Player_Jump;
  1. Pokaż więcej aktywności
×