Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. PGA / GIC (dawne ZTG)

    do

    nie mam bladego pojecia jak sie potwierdza udzial, ale bede - niestety nie wiem jak z czasem na obskoczenie jakis paneli albo inne "czesc", ale na pewno bedzie mozna mnie zlapac w okolicach stoiska Poznanskiej Gildii Graczy
  3. Co tu się dzieje?!

    Opera, Chrome i Firefox. I jeszcze sprawdzałem na Firefoksie na androidzie.
  4. Nad czym aktualnie pracujesz?

    @gnysek Trzeba dodać kolorowanie GMLa do forum. Sporo można tutaj jeszcze z optymalizować, na pewno fajnie byłoby się pozbyć trygonometrii i obliczać wszystko na wektorach ale w tym jestem kiepski oRope Create: /// us2s = 1/1000000; // conversion micro sec to sec grav = 980; ropeLen = 600; dotNum = 30; /* more iterations means better precision and stronger connections between dots but it's slower to compute */ constraintsIterations = 3; dotConDist = ropeLen/dotNum; for ( var i = 0; i <= dotNum; i++ ) { dotX[i] = x+random_range(-1, 1); dotY[i] = y+i; dotXprev[i] = dotX[i]; dotYprev[i] = dotY[i]; dotXforce[i] = 0; dotYforce[i] = grav; } oRope: Step /// Satisfy Constraints repeat constraintsIterations { // Springs for ( var i = 0; i < dotNum; i++ ) { var vel = point_distance(dotX[i], dotY[i], dotX[i+1], dotY[i+1]); var velD = point_direction(dotX[i], dotY[i], dotX[i+1], dotY[i+1]); vel *= dotConDist*dotConDist/(vel*vel+dotConDist*dotConDist)-0.5; // Ten wzór jest z GamaSutry dotX[i] -= lengthdir_x(vel, velD); dotX[i+1] += lengthdir_x(vel, velD); dotY[i] -= lengthdir_y(vel, velD); dotY[i+1] += lengthdir_y(vel, velD); } // pin root dot to screen dotX[0] = x; dotY[0] = y; // move last dot to mouse if ( mouse_check_button(mb_left) ) { dotX[dotNum] = mouse_x; dotY[dotNum] = mouse_y; } // move root dot to mouse if ( mouse_check_button(mb_right) ) { x = mouse_x; y = mouse_y; } // collision for ( var i = 0; i <= dotNum; i++ ) { var vX = dotX[i]-dotXprev[i]; var vY = dotY[i]-dotYprev[i]; if ( position_meeting(dotX[i]+vX, dotY[i], oCollider) ) dotX[i] = dotXprev[i]; if ( position_meeting(dotX[i], dotY[i]+vY, oCollider) ) dotY[i] = dotYprev[i]; } // Implements particles in a box for ( var i = 0; i <= dotNum; i++ ) { dotX[i] = clamp(dotX[i], 64, 960 ); dotY[i] = clamp(dotY[i], 64, 722 ); } } oRope: end step /// Verlet update var dt = delta_time * us2s; for ( var i = 0; i <= dotNum; i++ ) { var tempX = dotX[i]; var tempY = dotY[i]; dotX[i] += dotX[i] - dotXprev[i] + dotXforce[i]*dt*dt; dotY[i] += dotY[i] - dotYprev[i] + dotYforce[i]*dt*dt; dotXprev[i] = tempX; dotYprev[i] = tempY; } oRope: Draw /// draw_set_color(c_red); for ( var i = 0; i <= dotNum; i++ ) { if (i > 0) draw_line_width( dotX[i], dotY[i], dotX[i-1], dotY[i-1], 3); draw_sprite( sDot, 1, dotX[i], dotY[i] ); } draw_sprite( sDot, 0, dotX[0], dotY[0] );
  5. Nad czym aktualnie pracujesz?

    @I am Lord O kurde, chętnie bym kod zobaczył
  6. Wady i Zalety GMS2

    Teoretycznie powinno przez 30 dni działać bez logowania, tylko trzeba pewnie jak w GMS1 wyłączyć wifi w trakcie podróży. Zalety: operator trójargumentowy ( ?: ), wstawianie tablic w tablice, event "Clean up", system layerów (ustawianie dla nich shaderów, wyłączanie całego layera) Wady: niemożliwosć bezp. odwołania się do tablicy w tablicy ( a[1][2][3][4] ), system layerów :D, wszystkie wady dotyczące braku garbage colletora z GMS1.x
  7. Wady i Zalety GMS2

    Mnie denerwuje system kamer, nadal tego nie trawię :/ A najbardziej boli mnie to że usunęli d3d_model_* ;//////////// aha i izometryczne gierki są dużo cięższe do zrobienia przez brak izometrzycznej siatki w room edytorze i ze względu na layery
  8. Wady i Zalety GMS2

    Używałem tylko betę przez 2 dni więc dużo nie mam ale zdążyłem jej nie polubić. Minusy Tylko wersja 64bitowa Required DirectX11 Interface jest mniej kompaktowy i zajmuje sporo niepotrzebnego miejsca na ekranie Layers (to po części plus bo poprawiło optymalizację draw pipeline) Plusy IDE dla MacOS Działający edytor room
  9. Wady i Zalety GMS2

    Hej, przygotowuję się do dwóch materiałów: 10 Zalet GMS2 10 Wad GMS2 Mam kilka swoich typów, ale chciałbym usłyszeć Wasze zdanie. Może coś pominąłem, albo nie jest to dla mnie wada/zaleta. Na przykład: Wada: Wymagane ciągłe podłączenie do internetu, co nie zawsze jest możliwe (np w podróży) Zaleta: Modułowe okna, które pozwalają na dowolne ustawienie GUI
  10. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Skończone
  11. Początki z Multiplayer

    w GM:S Masz wbudowane demo Multiplayer, myślę że to powinno na początek wystarczyć, abyś zobaczył czy w ogóle chcesz się za to zabierać
  12. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Własna, to jest nienewtonowska fizyka. Bardzo duże uproszczenie fizyki, cholernie szybka implementacja idealna do zastosowań miękkich obiektów i particli. Algorytm obliczenia fizyki jest niezwykle prosty, ponieważ operuje się jedynie na zmianie pozycji punktów, nie ma tutaj wektorów prędkości i sił. https://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Verleta A tutaj bardziej ludzkie wyjaśnienie: http://www.gamasutra.com/resource_guide/20030121/jacobson_pfv.htm Tego typu algorytmy są z powodzeniem stosowane w grach 3D gdzie się oblicza fizykę, krzaków, trawy, włosów, peleryn i innych miękkich obiektów.
  13. Ostatni tydzień
  14. przepraszam, ciężki dzień
  15. Co tu się dzieje?!

    W wolnej chwili też posprawdzam, a jaka to przeglądarka ?
  16. Witam Chciałbym zrobić prostą gre multiplayer(Myślałem o klonie minecraft 2d), czy istnieją jakieś poradniki networking w GM:S, może być po angielsku ale nie obraża się jeżeli będzie po polsku. Nie chodzi mi o masywną gre multiplayer tylko gre która uciągnie 1-4 graczy max. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
  17. Jakiej muzy sluchasz w tym momencie?

    To jest nawet jeszcze lepsze do słuchania przy pracy: https://benprunty.bandcamp.com/album/cipher-the-score-for-banking-on-bitcoin Zresztą kompozytor sam mówi: "deep, rhythmic electronica that's good for things like studying, working, or long periods of transit."
  18. Co tu się dzieje?!

    Kurczę tak samo. Otwieram przeglądarkę, wchodzę na www.gmclan.org (analogicznie gmclan.org), klikam na jeden z linków "Nowości z forum" środkowym przyciskiem albo przez nowa karta i w tej nowej karcie nie mam otwartego wątku tylko główną forum. Podobnie jeżeli kliknę lpm za pierwszym razem. Naprawia się jeżeli dam f5 po otwarciu strony albo więcej niż raz kliknę lpm. Działa do zamknięcia przeglądarki. I jestem zawsze niezalogowany przy wejściu na gmclan.org. Muszę dać f5, wtedy mnie loguje. Dziwactwo jakieś. Sprawdzę na dniach na innym komputerze.
  19. Co tu się dzieje?!

    A sprawdź w trybie incognito? tam ciasteczka są sandboxowane do jednej sesji, to będziemy mieli pewność. Bo ja nie mogę tego powtórzyć.
  20. PGA / GIC (dawne ZTG)

    do
    Targi Poznań Game Arena (PGA) oraz Game Industry Conference (GIC)(dawne ZTG) w Poznaniu - pewnie ktoś z redakcji będzie Więcej informacji o GIC: https://gic.gd/pl/
  21. 15 lat GMCLANu - świętujemy ?

    Kurde, kilka postów wyżej...
  22. Nad czym aktualnie pracujesz?

    To Box2D czy własna?
  23. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Pracuję nad implementacją fizyki liny. I coś śmiesznie się zepsuło
  24. weekend zaraz po urodzinach
  1. Pokaż więcej aktywności
×